به دست آوردن درک از مراجع در چهار مرحله

به دست آوردن درک از مراجع در چهار مرحله : بیشترین زمانی که درمانگر با مراجع در یک جلسه مشغول است، باید معطوف به وظیفه  ی اساسی باشد:  گوش دادن به چیزی که مراجع ابراز می کند (گوش دادن(؛ ارزیابی کردن آن )درک کردن(؛ و سپس تصمیم گیری برای اینکه چگونه آن درک را ابراز کند )پاسخ دادن(. درمانگر فرایند درک کردن را به عنوان یک تناوب از این سه مرحله به اضافه ی یک مرحله ی بیشتر تجربه می کند.

مرحله ی  گوش دادن:

با ذهن باز به چیزی که مراجع می گوید گوش کنید. اگر نسبت به چیزی که در حال وقوع است و اینکه پاسخ بعدی شما چه باید باشد مطمئن نیستید، بیشتر گوش کنید و آن اطمینان را به دست می آورید.

مرحله ی درک کردن:

درک کردن اغلب حاصل خواهد شد، اما صبر وشکیبایی ضروری است. درک کردن به صورت فهمیدن مقاصد مراجع وپیامدهای آنها ظاهر می شود، به خصوص که آنها حوزه ی اصلی عذاب ابرازشده برحسب علائم اصلی و زمینه ی روابط مرکزی، شامل روابط با درمانگر را متأثر می سازند. هنگامیکه افکار و فرضیات توسعه یافتند، درمانگر به درکی که بازتابنده و ارزشگذارانه ، متکی می شود. در واقع لازمه ی درک درست خوب گوش دادن است.

مرحله ی  پاسخ دادن:

به مراجع برخی از چیزهایی که از فهمیده اید را با شیوه هایی که برای مراجع قابل حصول است، بگویید. خیلی نگران چگونه گفتن آن نباشید، مطمئن شوید که پیغام خود را منتقل می کنید. برخی از درمانگران ممکن است قبل از اینکه مقصود بیمار را درک کنند، اجبار به واکنش نشان دادن را احساس کنند و درنتیجه پاسخ آنها ممکن است نادرست یا غیردقیق باشد

بازگشت به گوش دادن:

برای بازگشت به گوش دادن با نگرش مرحلهی باز، ذهن خود را آزاد کنید اما همچنین گوش دادن به واکنش مراجع به پاسخ قبلی خود را به خاطر داشته باشید.

به دست آوردن درک از مراجع :

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *