ADHD

تعریف مجدد موفقیت

تعریف مجدد موفقیت : مفهوم “موفقیت” در مشاوره‌های دوست یابی مدرن غالباً کج و معوج است. این مفهوم از سمتی تحت تأثیر نقش‌ها و قوانین سنتی قرارگرفته است (دوست دختر خوب پیدا کنید، ازدواج کنید، و غیره ) و از طرف دیگر تحت تاثیر توقعات و فشارهای اجتماعی سایر مردان می‌باشد ( برای “مرد بودن”  شما باید با ده‌ها زن رابطه برقرار کرده باشید، شما هرگز نباید طرد شوید، شما باید یک الگو در روابط جنسی باشید)

مردان فشار زیادی را بر یکدیگر وارد می‌کنند و همدیگر را راجع‌به طرد شدگی‌شان خجالت زده کرده، و این موارد باعث پیشرفت فرهنگ ناسالم در مردان می‌شود که مبتنی بر نیازمندی آن‌هاست نه ابراز احساسات درونی‌شان.

انتخاب چگونگی تعریف موفقیت در روابط با زنان از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر شما برای تعیین موفقیت خود روش اشتباه را انتخاب کنید، ماه‌ها یا سال‌ها تلاش برای دستیابی به آن هدف به هدر می‌رود.

برای مثال، مردهایی که موفقیت را در تعداد دفعات ایجاد رابطه‌ی جنسی خود می‌بینند، وقت خود را با دنبال کردن زن‌هایی تلف می‌کنند که لزوماً از بدست آوردن آن موفقیتی که این مردها برای خود تعریف کرده‌اند لذتی نمی‌برند یا اصلاً به این آقایان تمایلی ندارند.

این یک تمرین نظامی در محدوده‌ی تیراندازی نیست. موضوع سلامت زندگی عاطفی ماست. خانم‌ها و روابط عاطفی ما هردو یک تاثیر را بر سلامت عاطفی ما دارند. پس راهی که در آن خانم‌ها و روابط عاطفی را درک می‌کنیم در سلامت عاطفی ما منعکس خواهد شد.

اگر می‌خواهید باورتان بر این باشد که “موفقیت شما” در ارتباط با خانم‌ها توسط این تعیین می‌شود که چه خانمی شما را انتخاب می‌کند یا چقدر می‌توانید برای او هزینه کنید، پس شانس بالایی دارید که بی‌کس شوید و سرانجام‌تان با نزدیک‌ترین زنی که قادر به تحمل کردن شما برای کل عمر است ختم می‌شود.

اگر می‌خواهید باورتان بر این باشد که “موفقیت شما” در ارتباط با خانم‌ها تعداد رابطه‌ی جنسی یا داده‌های آماری دیگری است، پس زندگی عاشقانه‌تان همانقدر که یک زن برایتان استفاده‌ی ابزاری دارد سطحی و مادی خواهد شد، و اگرچه تعداد تقابل شما با خانم‌ها روی کاغذ می‌تواند پشتیبانتان باشد، اما تمام کیفیت عواطف‌تان به همراه خوشحالی‌تان از بین خواهد رفت.

تعریف من از موفقیت از دید کیفیت رابطه است: به حداکثر رساندن خوشحالی در کنار زنی که ترجیح می‌دهم با او باشم.

موفقیت = به حداکثر رساندن خوشحالی در کنار زنی که ترجیح می‌دهیم با او باشیم.

شاید بنظر بیانیه‌ی بدیهی باشد، اما در واقع مفهوم عمیقی دارد. برای اکثر مردهای جهان موفقیت‌شان با خانم‌ها اینگونه تعریف شده:

ازدواج کردن یا مجرد نبودن.

– هیچوقت رد نخواهد شد.

– با خانمی که از دوست دختر دوستانش جذاب‌تر است وارد رابطه شود.

– تعداد خانم‌هایی که می‌تواند با آن‌ها به قرار عاشقانه بروند.

– کمیت و تعداد خانم‌هایی که با آن‌ها به قرار عاشقانه می‌روند مهم‌تر است از کیفیت‌شان.

– او چند مورد از مواردی که زیبایی را در ذهن دیگران تداعی میکند را داشته باشد.

– وقتی آن خانم کسی باشد که مردها با این تفکر که باید با چنین زنی ازدواج کنند بزرگ شده‌اند.

وقتی موفقیت را پیدا کردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که خوشحالی ما را به حداکثر می‌رساند تعریف کنیم، رویکرد ما روشنایی کاملا جدیدی می‌گیرد. جای منتظر ماندن و امید بستن به این که خانمی ما را انتخاب می‌کند، جای بالا بردن تعداد خانم‌ها، جای برنده شدن در بحث و گلایه از حقوق خود، جای دوری کردن از رد شدن، موفقیت ما آزمایش کردن و گشتن میان خانم‌ها و پیدا کردن آن‌هایی است که از بودن در کنارشان لذت می‌بریم و آن‌ها نیز از ما لذت می‌برند.

ناگهان،  طرد شدگی، از ضربه زدن به میزان موفقیتمان تبدیل به وسیله‌ای برای کمک به موفقیت تغییر شکل می‌دهد.

داشتن قرار عاشقانه با زنی که می‌خواهد تا روزی که رابطه‌ی جنسی صورت می‌گیرد صبر کند، موفقیت خیلی بزرگ‌تری نسبت به کسی است که بعد از دیدار برای یک ساعت رابطه‌ی جنسی فوق العاده برقرار می‌کند به حدی که روی پایتان بند نشوید.

تعریف مجدد موفقیت : ما با جهت دادن به این خانم‌ها آن‌ها را می‌سنجیم. با به اشتراک گذاشتن حقیقت درون‌مان با صداقت و آزادانه به آن‌ها جهت می‌دهیم. و وقتی این عمل انجام شد، خانم‌ها یا بطرز باورنکردنی جذب‌مان می‌شوند، یا ما را رد می‌کنند. که در هر‌ دو حالت از این که تکلیف‌مان مشخص است خوشحال‌تر می‌شویم.

و نه تنها زن‌هایی را که باور داریم ما را خوشحال‌تر می‌کنند دنبال می‌کنیم و به آن‌ها جهت می‌دهیم، بلکه باعث می‌شویم در آخر نوعی عمل متقابل به ما نشان دهند. برخی از آقایان با تعداد دفعاتی که زن‌ها را می‌بوسند و تعداد شماره تلفن‌هایی که جمع می‌کنند راضی می‌شوند. این موفقیت نیست. چرا که شما رابطه‌ی عاشقانه‌ی خود را به حداکثر نمی‌رسانید. این معیارها فقط قسمتی از این فرایند است. هیچ خوشحالی قلبی در بیشتر از بقیه شماره تلفن جمع کردن وجود ندارد. شما دنبال اعتبار هستید، نه پر شدن خلاء درونتان. شما با آن‌ها نه وارد رابطه می‌شوید، نه با آن‌ها می‌خوابید، نه احساس خود را بیان می‌کنید و نه حتی به آن‌ها تعهدی دارید. بروید بیرون و خود را افشاء کنید. حرف دل خود را بزنید و بفهمید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. بله، این به آن معناست که احتمالاً ضربه هم بخورید. اما خب که چی؟ بهترین اتفاق زندگی انسان به راحتی پیش نمی‌آید.

تعریف مجدد موفقیت : برگرفته از کتاب مدل ها

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *