خانواده‌درمانی، رویکرد و کارکرد ِ آن

دوره فشرده خانواده‌درمانی یک دوره کاملاً تخصصی است که با تكيه بر رویکرد سیستمی بر مشکلات ارتباطی در خانواده تمرکز دارد. اين دوره درمانگر را قادر می‌سازد انواع ارتباط را در هر مرحله شناخته و مشکلات آن را حل نماید.

دوره خانواده‌درمانی

دوره خانواده‌درمانی دوره آموزشی فشرده و کاملاً تخصصی است که بر رویکرد سیستمی و مسائل ارتباطی تمرکز دارد.

دوره خانواده‌درمانی شامل 100 ساعت آموزش در قالب 11 کارگاه 9 ساعته مي‌باشد. رویکرد اين دوره سیستمی است بدين معني كه در این دوره تلاش می‌شود مسائل خانواده از زاویه سیستم نگاه شود و فنون و تکنیک های حل مساله با دستکاری سیستم خانواده آموزش داده می‌شود. این دوره‌ی درمانی به حل مشکلات رایج بین‌فردی، زوجی و خانوادگی می‌پردازد. به عبارتي هر ارتباطی را در تمام مراحل آن دنبال می‌کند و حل مسائل را کانون مداخلات قرار می‌دهد.

رویکرد ِاین دوره را می‌توان در مشکلات ارتباطی از مراحل ابتدایی آن تا خانواده و همچنين مشكلات روابط چندوجهی را می‌توان از زوایای مختلف بررسی و به حل آن اقدام نمود. دوره خانواده‌درمانی بر درمان انواع ارتباطات در تمام مراحل آن تمرکز دارد. طبق آخرین آمار بیشتر مراجعان در حدود 50 درصد مشکلات ارتباطی دارند. دوره خانواده‌درمانی با رویکردی تخصصی و بهره‌گيری از دانش اساتيد به طرح اطلاعات تخصصی در حوزه ارتباطات می‌پردازد و تلاش می‌کند تا روانشناس، متخصص در حل مسائل و مشکلات ارتباطی باشد. این مورد عمده دلیل ِ چرایی ِ دوره‌ی خانواده‌درمانی و اهمیت آن است.

خانواده‌درمانی علاوه بر حل مشکلات شایع بر مشکلات جزئی ارتباطات می‌پردازد؛ مشکلات شايعی که موجب بحران‌های ارتباطی خانواده‌ها می‌شود: روابط زناشویی، تعارض، شکست عاطفی، طلاق و خیانت.

دوره خانواده درماني مرکز مشاوره دانشگاه تهران، یکی از دوره‌های مؤثر در این زمینه است که با بیش از 4 بار برگزاری موفقیت‌آمیز، نمونه‌ی خوبی برای آموزش و یادگیری است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *