راهبردهایی برای مقابله با عدم تطابق رایج در میل جنسی زوجین کاهش میل جنسی خانم: چهار استراتژی اصلی (به علاوه تغییرات) برای نحوه برخورد زوج ها با شوهرانی که بیشتر از همسرانشان تمایل به رابطه جنسی دارند، وجود دارد. هر چهار گزینه از نظر خطرات آسیب به ازدواج دارای اشکالاتی هستند. با نگاهی به آینده، ربات‌های جنسی ممکن است امن‌ترین راهبرد همسری که از نظر جنسی تمایلی ندارد برای راضی نگه داشتن شوهر باشد. در پست قبلی، در مورد یافته هایمان در مورد میل جنسی در سال های اولیه ازدواج نوشتم. البته هر فرد و هر زوجی با هم متفاوت است، اما به طور متوسط، شوهر با تمایل کمی بالاتر از همسرش ازدواج را آغاز می کند. در طول پنج سال اول، میل شوهر به رابطه جنسی تقریباً یکسان است، در حالی که تمایل زن به طور پیوسته کاهش می یابد. رضایت زناشویی زن و شوهر هر دو به دنبال از دست دادن میل جنسی زن کاهش می یابد، در حالی که میل شوهر به رضایت هر یک از افراد بی ربط است. ازدواج شاد برای افراد، زوج ها و به طور کلی جامعه خوب است. من گمان می‌کنم که کاهش خوشبختی زناشویی به این دلیل اتفاق می‌افتد که زن و شوهر خود یا یکدیگر را به خاطر کاهش میل جنسی او سرزنش می‌کنند. اگر ما بتوانیم به مردم کمک کنیم بفهمند که تغییر در میل زن به رابطه جنسی نشانه ای از مشکلات ازدواج نیست، و همچنین به این معنا نیست که زن یا شوهر کار اشتباهی انجام می دهند، روانشناسی می تواند ازدواج را تقویت کند. ممکن است یک مشکل باشد، اما یک مشکل رایج است، و در حالت ایده آل، مشکلی است که زوج می توانند به عنوان یک زوج حل کنند. زوج های مختلف ممکن است راه حل های متفاوتی را حل کنند. بیایید گزینه های اصلی را بررسی کنیم. در دهه‌های گذشته، شاید بسیاری از همسران پذیرفتند که بخشی از نقش آنها جلب رضایت همسرانشان است. به قول به یاد ماندنی خواهرم: «این یک کار طاقت فرسا است، مثل هر کار دیگری». یک همسر ممکن است در مورد احساس تمایل به رابطه جنسی صحبت کند. برخی از زنان حتما خودارضایی را به عنوان راهی برای علاقه مند نگه داشتن بدن خود به رابطه جنسی انجام می دهند، به خصوص زمانی که فکر می کنند رابطه جنسی در چند روز آینده خوب است. اما بسیاری از زنان نمی خواهند با رابطه جنسی مانند یک کار طاقت فرسا رفتار کنند. فمینیسم مدرن احساس الزام زن به تأمین رابطه جنسی برای شوهرش را از بین برده است. آنها فکر می کنند که مرد باید صبر کند تا یک زن آماده شود. برای برخی از شوهران، نذر عروسی تبدیل به نذر عفت می شود. بتینا آرنت در کتاب خود به نام The Sex Diaries، که برای اولین بار به الگوی گسترده از دست دادن علاقه همسران به رابطه جنسی نزدیک شد، به این طنز اشاره کرد که بسیاری از زنان صادقانه شوهران خود را دوست دارند اما از اصول فمینیستی برای برآوردن نیازهای جنسی مردان امتناع می ورزند. همسر ممکن است زمان و تلاش قابل توجهی را صرف رانندگی در سراسر شهر کند تا مواد لازم برای پختن شام مورد علاقه اش را به او بدهد، اما او به او رابطه جنسی نمی دهد مگر زمانی که خودش بخواهد.

کاهش میل جنسی خانم: آیا وقتی که در زندگی زناشویی میل جنسی همسر (خانم) کاهش می یابد، زندگی مشترک همچنان می تواند شاد باقی بماند؟

راهبردهایی برای مقابله با عدم تطابق رایج در میل جنسی زوجین

کاهش میل جنسی خانم: چهار استراتژی اصلی (به علاوه تغییرات) برای نحوه برخورد زوج ها با شوهرانی که بیشتر از همسرانشان تمایل به رابطه جنسی دارند، وجود دارد.

هر چهار گزینه از نظر خطرات آسیب به ازدواج دارای اشکالاتی هستند.

با نگاهی به آینده، ربات‌های جنسی ممکن است امن‌ترین راهبرد همسری که از نظر جنسی تمایلی ندارد برای راضی نگه داشتن شوهر باشد.

در پست قبلی، در مورد یافته هایمان در مورد میل جنسی در سال های اولیه ازدواج نوشتم. البته هر فرد و هر زوجی با هم متفاوت است، اما به طور متوسط، شوهر با تمایل کمی بالاتر از همسرش ازدواج را آغاز می کند. در طول پنج سال اول، میل شوهر به رابطه جنسی تقریباً یکسان است، در حالی که تمایل زن به طور پیوسته کاهش می یابد. رضایت زناشویی زن و شوهر هر دو به دنبال از دست دادن میل جنسی زن کاهش می یابد، در حالی که میل شوهر به رضایت هر یک از افراد بی ربط است.

ازدواج شاد برای افراد، زوج ها و به طور کلی جامعه خوب است. من گمان می‌کنم که کاهش خوشبختی زناشویی به این دلیل اتفاق می‌افتد که زن و شوهر خود یا یکدیگر را به خاطر کاهش میل جنسی او سرزنش می‌کنند. اگر ما بتوانیم به مردم کمک کنیم بفهمند که تغییر در میل زن به رابطه جنسی نشانه ای از مشکلات ازدواج نیست، و همچنین به این معنا نیست که زن یا شوهر کار اشتباهی انجام می دهند، روانشناسی می تواند ازدواج را تقویت کند. ممکن است یک مشکل باشد، اما یک مشکل رایج است، و در حالت ایده آل، مشکلی است که زوج می توانند به عنوان یک زوج حل کنند. زوج های مختلف ممکن است راه حل های متفاوتی را حل کنند. بیایید گزینه های اصلی را بررسی کنیم.

در دهه‌های گذشته، شاید بسیاری از همسران پذیرفتند که بخشی از نقش آنها جلب رضایت همسرانشان است. به قول به یاد ماندنی خواهرم: «این یک کار طاقت فرسا است، مثل هر کار دیگری». یک همسر ممکن است در مورد احساس تمایل به رابطه جنسی صحبت کند. برخی از زنان حتما خودارضایی را به عنوان راهی برای علاقه مند نگه داشتن بدن خود به رابطه جنسی انجام می دهند، به خصوص زمانی که فکر می کنند رابطه جنسی در چند روز آینده خوب است.

اما بسیاری از زنان نمی خواهند با رابطه جنسی مانند یک کار طاقت فرسا رفتار کنند. فمینیسم مدرن احساس الزام زن به تأمین رابطه جنسی برای شوهرش را از بین برده است. آنها فکر می کنند که مرد باید صبر کند تا یک زن آماده شود. برای برخی از شوهران، نذر عروسی تبدیل به نذر عفت می شود. بتینا آرنت در کتاب خود به نام The Sex Diaries، که برای اولین بار به الگوی گسترده از دست دادن علاقه همسران به رابطه جنسی نزدیک شد، به این طنز اشاره کرد که بسیاری از زنان صادقانه شوهران خود را دوست دارند اما از اصول فمینیستی برای برآوردن نیازهای جنسی مردان امتناع می ورزند. همسر ممکن است زمان و تلاش قابل توجهی را صرف رانندگی در سراسر شهر کند تا مواد لازم برای پختن شام مورد علاقه اش را به او بدهد، اما او به او رابطه جنسی نمی دهد مگر زمانی که خودش بخواهد.

دامادهای آینده باید معضلی را که احتمالاً در چند سال اول ازدواج با آن مواجه خواهند شد، تشخیص دهند. آنها ممکن است فکر کنند که یک جفت روحی جنسی پیدا کرده اند، اما این احتمال زیاد است که به زودی تغییر خواهد کرد و روند زندگی زناشویی باعث می شود که شوهران بیشتر از همسرانشان تمایل به رابطه جنسی داشته باشند.

او باید بداند که نمی تواند پیش بینی کند که آیا زنی که دوستش دارد علاقه اش به رابطه جنسی را از دست می دهد یا نه. برخی از زنان بیشتر از دیگران ضرر می کنند، اما بیشتر آنها تا حدی آن را از دست می دهند. همچنین نباید فکر کند که می‌تواند با تغییر رفتارش میل او را احیا کند، علی‌رغم نسخه‌های فراوان برای خرید گل یا جواهرات بیشتر، تعارف بیشتر از او یا (یک سالانه) انجام کارهای خانه بیشتر. در هر صورت، انجام کارهای خانه بیشتر ممکن است اوضاع را بدتر کند.

همسران سزاوار همدردی هستند. خود یک زن ممکن است در ماه‌های اولیه شور و اشتیاق شدید، تمایل زیادی به رابطه جنسی داشته باشد و از آن لذت برده باشد، و تقریباً هر صبح و عصر با مردش با خوشحالی رابطه جنسی برقرار می‌کند. او ممکن است مایل نباشد که بپذیرد که تغییر کرده است، و بنابراین حتی بحث کردن در مورد آن با شوهرش مملو از افکار و احساسات ناخوشایند است.

او ممکن است فکر کند این تغییر فقط موقتی است، شاید به دلیل استرس. اگر زن و شوهر به سرعت صاحب فرزند شوند، مراقبت از فرزندان بر رابطه جنسی ارجحیت دارد و ممکن است شوهرش را نابالغ یا حتی غیرمنطقی بداند که تمایل به رابطه جنسی دارد. با این حال، از دست دادن میل جنسی او چیزی است که او را غافلگیر می کند و او را با دوراهی مواجه می کند که چگونه با خواسته های کم نشده شوهرش کنار بیاید.

بنابراین گزینه دوم این است که مرد می تواند به سادگی بدون رابطه جنسی زندگی کند، همانطور که برخی فکر می کنند یک شوهر وظیفه شناس باید. اگر قرار است این راه حل باشد، مرد باید از قبل آماده شود. بسیاری از جوانان، به ویژه مردان، انتظارات غیرواقعی در مورد میزان رابطه جنسی در طول ازدواج دارند.

شاید همسرش او را تشویق به خودارضایی کند، احتمالاً با کمک پورنوگرافی. با این حال، برخی از همسران به شدت با آن مخالف هستند، بنابراین بهتر است قبل از ازدواج تفاهم ایجاد شود. اما اگر او موافقت کند، شوهر میانسال می تواند کمابیش به زندگی خود در طول دوره های خشک بسیاری از نوجوانی ادامه دهد: خیال پردازی یا تماشای پورنوگرافی و خودارضایی. اگر زن و شوهر هر دو از آن راضی باشند، ممکن است راه حل عالی باشد.

در واقع، یک همسر به خصوص دوست داشتنی اما کم میل ممکن است به او کمک کند و به او کمک کند تا بعد از اینکه خود را تحریک به برانگیختگی کرد، به ارگاسم برسد. او ممکن است از این کار نیز لذت ببرد، به خصوص که ممکن است فقط چند دقیقه تحریک دستی یا دهانی از طرف او باشد، بنابراین مجبور نیست تمام بدن خود را مانند مقاربت درگیر کند. و حتی اگر او آن را به عنوان یک کار طاقت فرسا تلقی کند، احتمالاً کوتاه است.

گزینه های دیگر عبارتند از داشتن رابطه جنسی شوهر با شخص دیگری: یک حرفه ای (به عنوان مثال، پرداخت پول به یک فاحشه برای رابطه جنسی)، یا یک آماتور (پرت کردن های گاه به گاه، یا روابط مداوم). بسیاری از شوهران در طول تاریخ رضایت جنسی را از این راه یافته اند. اینها مشکلات مختلفی را ایجاد می کند، البته همانطور که سابقه تاریخی نیز نشان می دهد. احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی و همچنین خطر عاشق شدن شوهر و ترک همسرش بیشتر است.

تنها گزینه ای که هر دو خطر را به حداقل می رساند، یک ربات جنسی است که هنوز در دسترس نیست اما شاید در افق باشد. اما از قضا، ایده ربات‌های جنسی قبلاً با مخالفت‌های شدید فمینیستی روبرو شده است، حتی اگر این بهترین گزینه برای راضی نگه داشتن همسرش برای همسری باشد که تمایلی به جنسی ندارد. ربات های جنسی می توانند به طور کامل از خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته جلوگیری کنند. و تصور اینکه شوهری همسرش را رها کند تا با ربات فرار کند سخت است.

در واقع، اینکه آیا یک مرد می‌تواند رضایت طولانی‌مدت را با یک ربات جنسی پیدا کند، یکی از سؤالات جذاب نیم قرن آینده است. اگر چنین است، پس شاید مردان می توانند تصمیمات زناشویی را به همان اندازه عاقلانه زنان، یا حداقل بدون اینکه ذهنشان تحت تأثیر میل جنسی تیره و تار شده باشد، شروع کنند.

مشکل جدید نیست و اکثر ازدواج ها احتمالا با استفاده از ترکیبی از این استراتژی ها با آن مقابله کرده اند. اگر زوج‌ها از قبل این را بدانند، شاید بتوانند تصمیمات عاقلانه‌تر و رضایت‌بخش‌تری بگیرند و حتی ممکن است آسیب‌های وارده به رابطه را کاهش دهند.

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های 09010134684 و 02188015978 تماس حاصل فرمایید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *