صدای درون افراد با مشکلات سلامت روان: گاهی اوقات چیزی بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد. ادامه دادن از طریق ترس شدید نیاز به قدرت دارد. سوراخ های خرگوش وسواس اجباری می تواند مارپیچی از اضطراب را برای پریدن ایجاد کند. کار کردن از طریق افکار و صداهای ناخوشایند نبرد شدیدی است که بسیاری آن را نمی بینند. در تاریک‌ترین شب‌های وضعیت سلامت روانی‌ام، احساس می‌کردم ذهنم علیه من معطوف شده است. افکار بلند و صدا مانند در وجودم فرو رفت. "هیچکس تو را دوست ندارد." "تو فکر می کنی آدم خوبی هستی، اما اینطور نیستی." گاهی اوقات، من فریاد می زدم. به طرز باور نکردنی احساس ضعف می کردم. زمان زیادی طول کشید تا بتوانم قدرتم را تقویت کنم تا در میان این طوفان ها به خودم بپردازم. با صدای بلند می گفتم: من آدم مهربانی هستم. من خودم را از طریق وظایف روز راهنمایی می کردم. کمک گرفتم آن زمان ها اکنون بیش از 10 سال از من گذشته است و من از آن سپاسگزارم. امروز، به عنوان یک درمانگر، اغلب به افراد از طریق نبردهایی که آشکارا با آنها شریک نمی شوند، کمک می کنم. این یک افتخار است که شاهد قدرت و بهبودی آنها باشم. در نبردهای داخلی دعواهای درون خودمان هم برای افراد با شرایط سلامت روانی و هم بدون آن رایج است. در برخی مواقع، تقریباً همه ما با غم، خشم، واقعیت هایی که با آنها خوب نیستیم، پشیمانی و موارد دیگر دست و پنجه نرم می کنیم. این زندگی است. با این حال، برای افرادی که با بیماری روانی زندگی می کنند، جنگ های درون ما ممکن است گاهی تشدید شود. قدرت می خواهد. آنچه در ادامه می‌آید، پنج نبرد داخلی رایجی است که با آن روبرو هستیم. 1. برای ادامه از طریق ترس شدید من حداقل 100 نفر را که با اختلالات اضطرابی مانند اختلال پانیک و اضطراب فراگیر زندگی می کردند درمان کرده ام. اغلب، این حالت‌های مبتنی بر ترس، موانع نامرئی ایجاد می‌کنند. اضطراب صبحگاهی دشواری ترک خانه برای کار یا مدرسه را تشدید می کند. به طور مشابه، سوار شدن بر اضطراب اجتماعی اغلب به معنای مواجهه با ناراحتی است. درمان اختلالات اضطرابی اغلب شامل سطحی از قرار گرفتن در معرض ترس های فرد است. این به خودی خود می تواند یک دعوا باشد. با این حال، این یکی از ارزش های پذیرش است. از طریق روان درمانی، این امکان وجود دارد که بر حصارهایی که اضطراب بر روی زندگی ما قرار می دهد غلبه کنیم تا بتوانیم به سمت آنچه برایمان مهم است حرکت کنیم.

صدای درون افراد با مشکلات سلامت روان: بررسی 5 نبرد مخفی در زندگی افراد دارای شرایط خاص سلامت روان

صدای درون افراد با مشکلات سلامت روان

صدای درون افراد با مشکلات سلامت روان: گاهی اوقات چیزی بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد.

ادامه دادن از طریق ترس شدید نیاز به قدرت دارد.

سوراخ های خرگوش وسواس اجباری می تواند مارپیچی از اضطراب را برای پریدن ایجاد کند.

کار کردن از طریق افکار و صداهای ناخوشایند نبرد شدیدی است که بسیاری آن را نمی بینند.

در تاریک‌ترین شب‌های وضعیت سلامت روانی‌ام، احساس می‌کردم ذهنم علیه من معطوف شده است. افکار بلند و صدا مانند در وجودم فرو رفت. “هیچکس تو را دوست ندارد.” “تو فکر می کنی آدم خوبی هستی، اما اینطور نیستی.” گاهی اوقات، من فریاد می زدم. به طرز باور نکردنی احساس ضعف می کردم. زمان زیادی طول کشید تا بتوانم قدرتم را تقویت کنم تا در میان این طوفان ها به خودم بپردازم. با صدای بلند می گفتم: من آدم مهربانی هستم. من خودم را از طریق وظایف روز راهنمایی می کردم. کمک گرفتم آن زمان ها اکنون بیش از 10 سال از من گذشته است و من از آن سپاسگزارم.

امروز، به عنوان یک درمانگر، اغلب به افراد از طریق نبردهایی که آشکارا با آنها شریک نمی شوند، کمک می کنم. این یک افتخار است که شاهد قدرت و بهبودی آنها باشم.

در نبردهای داخلی

دعواهای درون خودمان هم برای افراد با شرایط سلامت روانی و هم بدون آن رایج است. در برخی مواقع، تقریباً همه ما با غم، خشم، واقعیت هایی که با آنها خوب نیستیم، پشیمانی و موارد دیگر دست و پنجه نرم می کنیم. این زندگی است.

با این حال، برای افرادی که با بیماری روانی زندگی می کنند، جنگ های درون ما ممکن است گاهی تشدید شود. قدرت می خواهد. آنچه در ادامه می‌آید، پنج نبرد داخلی رایجی است که با آن روبرو هستیم.

1. برای ادامه از طریق ترس شدید

من حداقل 100 نفر را که با اختلالات اضطرابی مانند اختلال پانیک و اضطراب فراگیر زندگی می کردند درمان کرده ام. اغلب، این حالت‌های مبتنی بر ترس، موانع نامرئی ایجاد می‌کنند. اضطراب صبحگاهی دشواری ترک خانه برای کار یا مدرسه را تشدید می کند. به طور مشابه، سوار شدن بر اضطراب اجتماعی اغلب به معنای مواجهه با ناراحتی است. درمان اختلالات اضطرابی اغلب شامل سطحی از قرار گرفتن در معرض ترس های فرد است. این به خودی خود می تواند یک دعوا باشد. با این حال، این یکی از ارزش های پذیرش است. از طریق روان درمانی، این امکان وجود دارد که بر حصارهایی که اضطراب بر روی زندگی ما قرار می دهد غلبه کنیم تا بتوانیم به سمت آنچه برایمان مهم است حرکت کنیم.

2. یافتن راه خروج از سوراخ خرگوش مبتنی بر وسواس

شرایط روانی که دارای عناصر بیش از حد فکری مانند اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) هستند، می توانند فرد را به یک سوراخ مضطرب وسواس خرگوش سوق دهند. به عنوان مثال، این ممکن است شبیه ترسی باشد که ممکن است کسی با ماشینش ضربه بزند. برای کسی که وسواس خاصی دارد، اطمینان ساده از ندیده/نشنیدن تاثیر واضحی که اگر با وسیله نقلیه به شخصی برخورد کنیم کافی نیست. چیزی در درمان شناختی رفتاری مبتنی بر استنتاجinference-based cognitive behavioral therapy (I-CBT)   به عنوان سردرگمی استنتاجی شناخته شده است.

OCD ممکن است سعی کند کسی را از طریق یک سری سوراخ های بی پایان خرگوش راهنمایی کند – ماشین خود را برای علائم بررسی کند، در کنار صحنه رانندگی کند، به صورت آنلاین تحقیق کند که آیا ممکن است کسی بدون اینکه بداند ممکن است ضربه بزند، یا درخواست اطمینان خاطر. وقتی کسی سعی می کند از این وسواس ها و اجبارها فاصله بگیرد، احتمالا سطحی از اضطراب را تجربه می کند. کار دشوار روان درمانی برای OCD مانند مواجهه و درمان پیشگیری از پاسخexposure and response prevention therapy (ERPT)   یا I-CBT شامل تغییر پاسخ فرد به این سوراخ های خرگوش است تا در نهایت از آن خارج شود.

3. صداها و افکار نامهربان

شنیدن صداها تجربه‌ای رایج در میان انواع بیماری‌های روانی، از جمله موارد روان‌پریشی است. علاوه بر این، افکار منفی بلند نیز در افسردگی رایج است. یکی از رایج ترین مظاهر شنیدن صداها، صدای انتقادی است که در مورد اعمال خود اظهار نظر می کند یا به کسی دستورات ناخوشایند می دهد. وقتی کسی این نوع صدا را می شنود، اغلب به کمک نیاز دارد، در حالت ایده آل با رویکردی مبتنی بر تیم. برای برخی، دارو برخی علائم را کاهش می دهد. با این حال، بسیاری از مردم به شنیدن صداها حتی در هنگام مصرف دارو ادامه می دهند. روان‌درمانی که شامل ایجاد شفقت نسبت به خود است، مانند درمان متمرکز بر شفقت، می‌تواند به افرادی که صدای انتقادی دارند، چه بخشی از یک اختلال روان‌پریشی باشد یا نه، کمک کند. کار کردن از طریق موانع برای دلسوزی به خود، سفری است که مستلزم قدرت زیادی است.

4. از دست دادن اوج

اختلال دوقطبی شامل اوج شدید (شیدایی / هیپومانیا) و پایین (افسردگی) است. برای بیشتر افراد، بیشتر زمان در افسردگی سپری می شود. یکی از مشکلاتی که در دوقطبی رایج است این است که نمی‌دانیم آیا می‌توان به خوشبختی خود اعتماد کرد یا خیر. آیا یک روز خوب فقط یک روز خوب است یا سیگنالی از یک شیدایی در آینده؟ در حالی که شیدایی اغلب شامل احساس سرخوشی، افزایش بهره وری و کاهش بازداری است، می تواند مخرب باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد آن نوع بالا را تجربه می کند، اغلب آن را از دست می دهد. به خصوص زمانی که در میانه یک قسمت افسردگی هستید. کشف شادی و معنا در طیف وسیعی از خلق و خوی سالم کلیدی برای بهبودی در اختلال دوقطبی است.

5. اراده برای زندگی

متأسفانه، خودکشی یک خطر واقعی برای بسیاری از افرادی است که با شرایط سلامت روانی زندگی می کنند. برای کسی که افکار خودکشی را تجربه می کند، این مبارزه درونی می تواند مبارزه ای برای زندگی باشد.

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های 09010134684 و 02188015978 تماس حاصل فرمایید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *