عدم تمایل همسر به زوج درمانی عدم تمایل همسر به زوج درمانی: اگر شریک زندگی شما زوج درمانی نمی خواهد رابطه خود را تغییر دهید. معمولاً یکی از زوجین از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند. تهدید به طلاق اگر شریک زندگی شما به زوج درمانی نرود ایده خوبی نیست. روابط مانند یک رقص است. وقتی قدم های خود را تغییر می دهید، همسرتان به طور طبیعی گام های خود را تغییر می دهد. اگر همسرتان از زوج درمانی امتناع کرد، شکایت نکنید. معمولاً یکی از زوجین از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند. اما اغلب باعث می شود که شریک دیگر احساس ناامیدی و ناامیدی برای اصلاح رابطه کند. اگر شریک زندگی شما مایل به رفتن به زوج درمانی نیست، آیا امیدی برای بهبود رابطه شما وجود دارد؟ خبر خوب این است که شما این قدرت را دارید که رابطه خود را تغییر دهید حتی اگر شریک زندگی تان در زوج درمان سرمایه گذاری نکرده باشد. من بارها دیده ام که این اتفاق افتاده است. در هر فصل از کتابم، 13 کاری که زوج‌های قوی از نظر ذهنی انجام نمی‌دهند، داستان‌هایی را در مورد مراجعانم درمانم که روابطشان را تغییر داده‌اند، به اشتراک می‌گذارم. در بسیاری از آن داستان ها، من هرگز شریک آن شخص را ندیدم. فردی که به زوج درمانی مراجعه کرد، بدون اینکه همسرش پا به زوج درمانی بگذارد، تغییرات مثبتی در رابطه خود ایجاد کرد.

بررسی علل عدم تمایل همسر به زوج درمانی: وقتی شریک زندگیتان از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند چه باید کرد؟

عدم تمایل همسر به زوج درمانی

عدم تمایل همسر به زوج درمانی: اگر شریک زندگی شما زوج درمانی نمی خواهد رابطه خود را تغییر دهید.

معمولاً یکی از زوجین از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند.

تهدید به طلاق اگر شریک زندگی شما به زوج درمانی نرود ایده خوبی نیست.

روابط مانند یک رقص است. وقتی قدم های خود را تغییر می دهید، همسرتان به طور طبیعی گام های خود را تغییر می دهد.

اگر همسرتان از زوج درمانی امتناع کرد، شکایت نکنید.

معمولاً یکی از زوجین از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند. اما اغلب باعث می شود که شریک دیگر احساس ناامیدی و ناامیدی برای اصلاح رابطه کند. اگر شریک زندگی شما مایل به رفتن به زوج درمانی نیست، آیا امیدی برای بهبود رابطه شما وجود دارد؟

خبر خوب این است که شما این قدرت را دارید که رابطه خود را تغییر دهید حتی اگر شریک زندگی تان در زوج درمان سرمایه گذاری نکرده باشد. من بارها دیده ام که این اتفاق افتاده است. در هر فصل از کتابم، 13 کاری که زوج‌های قوی از نظر ذهنی انجام نمی‌دهند، داستان‌هایی را در مورد مراجعانم درمانم که روابطشان را تغییر داده‌اند، به اشتراک می‌گذارم. در بسیاری از آن داستان ها، من هرگز شریک آن شخص را ندیدم. فردی که به زوج درمانی مراجعه کرد، بدون اینکه همسرش پا به زوج درمانی بگذارد، تغییرات مثبتی در رابطه خود ایجاد کرد.

چرا شریک زندگی شما ممکن است در برابر زوج درمانی مقاومت کند؟

ممکن است وسوسه انگیز باشد که بی علاقگی همسرتان به زوج درمانی را نتیجه گیری کنید به این معنی که او به رابطه شما اهمیت نمی دهد. اما ممکن است اینطور نباشد. دلایل معتبر بسیاری وجود دارد که چرا افراد از درمان امتناع می‌کنند و به ندرت به این معنی است که اهمیتی نمی‌دهند.

در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که افراد از مشاوره زوجین خودداری می کنند:

“هزینه زیادی دارد.”

«من دوست ندارم لباس‌های کثیفمان را هوا بدهم. من می خواهم مشکلاتمان را خصوصی نگه دارم.»

من نگرانم که با هم بجنگیم و ممکن است اوضاع بدتر شود.

زوج‌ها تنها زمانی تحت زوج درمانی قرار می‌گیرند که در آستانه طلاق باشند. مشکلات ما آنقدرها هم بد نیست.

تنها زوج‌هایی که من می‌شناسم که به مشاوره رفتند، از هم جدا شدند. می ترسم ما هم از هم جدا شویم.

“من نمی خواهم دوستان و خانواده ما بفهمند. آنها ممکن است فکر کنند ما نمی توانیم با هم کنار بیاییم.

“می ترسم کار نکند.”

“من از دیدن یک درمانگر خجالت می کشم.”

“من از صحبت کردن در مورد احساساتم ناراحتم.”

“می ترسم از ما بخواهند که تمرینات ناخوشایندی را انجام دهیم.”

“من فکر می کنم یک درمانگر طرف شما را می گیرد و شما با من دست به گریبان خواهید شد.”

من می دانم که اشتباهاتی مرتکب شده ام و نیازی به کسی ندارم که آن را به من یادآوری کند.

اینها همه ترس ها و نگرانی های معتبری هستند که ممکن است شریک زندگی شما را از رفتن به درمان باز دارند. لزوماً بیانگر احساس آنها نسبت به شما یا رابطه شما نیست.

نگرانی های شریک زندگی تان را تایید کنید و نشان دهید که حرف های او را شنیده اید. حتی اگر با استدلال آن‌ها موافق نیستید، چیزی شبیه این بگویید: «می‌فهمم که نمی‌خواهی بروی، زیرا فکر می‌کنی اوضاع را بدتر می‌کند».

شریک زندگی خود را با نگرش مثبت به زوج درمانی دعوت کنید.

اگر موضوع زوج درمانی برای مدت طولانی موضوع دردناکی بوده است، ممکن است نخواهید به آن ادامه دهید. در عوض، ممکن است فقط از رفتن به درمان برای خودتان صرف نظر کنید.

با این حال، اگر هرگز آن را مطرح نکرده اید یا مدت زیادی است که درباره آن صحبت نکرده اید، یک بار با نگرش خوش بینانه بپرسید.

گفتگو را مثبت نگه دارید و توضیح دهید که می خواهید در درمان روی چه چیزی کار کنید. به آنها نگویید که با شرکت در درمان باید چه کارهایی را انجام دهند.

سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: «به نظر من زوج درمانی ممکن است ایده خوبی برای ما باشد. دوست دارم هر بار که ناراحت می شوم یاد بگیرم چگونه بهتر ارتباط برقرار کنم و مشکلات را بدون دور زدن حل کنم. شما چی فکر میکنید؟”

اگر شریک زندگی شما نپذیرفت، بحث نکنید. التماس کردن، نق زدن و شکایت فقط اوضاع را بدتر می کند. به این احترام بگذارید که فعلاً مایل به رفتن نیستند.

همچنین از اولتیماتوم دادن خودداری کنید. تهدید به طلاق اگر شریک زندگی شما به درمان نرود ایده خوبی نیست.

حتی اگر شریک زندگی خود را به سمت درمان بکشید، اگر او از حضور در آنجا عصبانی باشد، به احتمال زیاد تغییراتی را که امیدوارید از درمان به دست آورید، مشاهده نخواهید کرد.

در عوض، به شریک زندگی خود بگویید که قصد دارید بدون توجه به درمان بروید. اگر آنها نمی خواهند با شما همراه شوند، خودتان بروید.

به درمانگر اجازه دهید بداند که شما برای بهبود رابطه خود سرمایه گذاری کرده اید و شریک زندگی شما علاقه ای به حضور ندارد. یک قرار ملاقات بگذارید و درمان را شروع کنید.

روابط خود را به تنهایی بهبود بخشید.

چه امیدوار باشید که عاشقانه خود را دوباره شروع کنید و چه می خواهید اختلافات خود را در مورد مسائل مربوط به والدین حل کنید، رفتن به درمان به تنهایی می تواند کمک کننده باشد

روابط مانند یک رقص است. وقتی قدم های خود را تغییر می دهید، همسرتان به طور طبیعی گام های خود را تغییر می دهد. هنگامی که شروع به انجام کارها به شکل متفاوتی می کنید، رفتار شریک زندگی شما تغییر می کند.

زوج ها در الگوهای رفتاری قرار می گیرند که تکرار می شوند. وقتی نحوه واکنش، برقراری ارتباط، مدیریت احساسات یا حل مشکلات خود را تغییر می‌دهید، هم به شما و هم به شریک زندگی‌تان کمک می‌کنید که از الگوهای قدیمی رها شوید و الگوهای جدید ایجاد کنید.

این بدان معنا نیست که تغییرات شما با مقاومت روبرو نخواهد شد. شریک زندگی شما ممکن است بیشتر از همیشه تلاش کند تا شما را به مشاجره بکشاند یا شما را به ترفندهای قدیمی خود متوسل کند. اما اگر به رفتار جدید خود پایبند باشید، با گذشت زمان، احتمالاً تغییری خواهید دید. کمک گرفتن برای خودتان می تواند یکی از موثرترین راه ها برای بهبود رابطه شما باشد، حتی زمانی که فکر می کنید شریک زندگی شما کسی است که مشکل را دارد. صحبت کردن با یک متخصص ممکن است به شما قدرت دهد تا تغییراتی را که برای ایجاد یک رابطه سالم تر و شادتر نیاز دارید ایجاد کنید.

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های 09010134684 و 02188015978 تماس حاصل فرمایید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *