چگونه اعتماد به نفس جنسی خود را تقویت کنید؟

برای داشتن یک زندگی صمیمی رضایت بخش، مثبت بودن بدن و عشق به خود را در آغوش بگیرید.

تصویر مثبت بدن باعث افزایش اعتماد به نفس جنسی و رفتارهای جنسی سالم می شود.

همه تیپ های بدن را جشن بگیرید، استانداردهای زیبایی مضر اجتماعی را به چالش بکشید.

برای کاهش اضطراب و افزایش رضایت جنسی خود را در آغوش بگیرید و برای خود ارزش قائل شوید.

در دنیایی که استانداردهای اجتماعی زیبایی غالباً بر روایت حاکم است، پذیرش مثبت بودن بدن و عشق به خود اقدامی انقلابی برای توانمندسازی خود است، به‌ویژه وقتی صحبت از تمایلات جنسی به میان می‌آید. مثبت بودن بدن چیزی بیش از یک هشتگ پرطرفدار است. این یک حرکت قدرتمند است که افراد را تشویق می‌کند تا از همه تیپ‌های بدن قدردانی و تجلیل کنند و ارزش و زیبایی ذاتی آن‌ها را تشخیص دهند. به طور مشابه، پذیرش خود شامل پذیرفتن هر جنبه ای از خود، از جمله نقص ها و نقص های درک شده است، که می تواند به طور قابل توجهی اعتماد به نفس و رضایت جنسی را افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که پرورش تصویر بدنی مثبت و تمرین پذیرش خود می تواند منجر به کاهش اضطراب، افزایش رضایت جنسی و بهبود صمیمیت شود. همانطور که ما در میان فرهنگی اشباع شده از آرمان های زیبایی غیر واقعی حرکت می کنیم، درک و پذیرش مثبت بودن بدن و عشق به خود برای رفاه جنسی و عاطفی ما ضروری می شود. مراحل عملی برای کمک به ادغام مداخلات مثبت بدن برای احساس اعتماد به نفس جنسی بیشتر وجود دارد.

1. درک مثبت بدن

مثبت بودن بدن در مورد پذیرش و تجلیل از انواع بدن است که شامل به چالش کشیدن استانداردهای زیبایی اجتماعی مضر است. این رویکرد فراگیر، شناخت ارزش و زیبایی ذاتی در هر فرد را تشویق می کند، که برای پرورش تصویر مثبت بدن و اعتماد به نفس جنسی بسیار مهم است. به عنوان مثال، افراد ممکن است عکس‌های فیلتر نشده را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و با افتخار علائم کشش، سلولیت یا زخم‌های خود را به نمایش بگذارند و این پیام را تبلیغ کنند که این ویژگی‌ها طبیعی و زیبا هستند. اینفلوئنسرهایی مانند اشلی گراهام و جسامین استنلی چهره‌های برجسته‌ای در جنبش مثبت‌اندیشی بدن هستند و اغلب تصاویر و داستان‌های صادقانه‌ای را به اشتراک می‌گذارند که زیبایی انواع مختلف بدن را برجسته می‌کند و دیگران را به انجام همین کار تشویق می‌کند.

2. روانشناسی پشت عشق به خود و اعتماد به نفس جنسی

عشق به خود شامل در آغوش گرفتن و ارزش گذاری برای خود، از جمله نقص های درک شده است. برخی از مزایای این شامل کاهش اضطراب، افزایش رضایت جنسی و بهبود صمیمیت است. تحقیقات از ارتباط بین عشق به خود و افزایش رفاه جنسی حمایت می کند و نشان می دهد که کسانی که عشق به خود را تمرین می کنند، رضایت جنسی بیشتری را تجربه می کنند. با توجه به اینکه وقتی خودمان را دوست داریم، می‌توانیم به طور کامل همه آنچه را که هستیم در آغوش بگیریم و حس اعتماد بیشتری را تجربه کنیم که ما را برای ارتباط جنسی باز می‌کند، منطقی است. من مشتریان زیادی دارم که به دلیل ترس از اینکه شریکشان فکر کند بدنشان “خشن به نظر می رسد” اضطراب را در رابطه با رابطه جنسی تجربه می کنند. و شریک زندگی آنها می تواند هزاران بار به آنها بگوید که آنها عالی به نظر می رسند، اما برای فردی که در اطراف بدن خود قضاوت خود را تجربه می کند، نمی تواند باور کند که کسی می تواند همه آنها را جذاب تصور کند. از این رو، تغییر به یک ذهنیت مثبت بدن می تواند به رضایت جنسی کمک کند.

3. چگونه مثبت بودن بدن باعث افزایش رضایت جنسی می شود

مثبت بودن بدن با ترویج شفقت به خود و تصویر جنسی مثبت از خود منجر به اعتماد به نفس جنسی بیشتر می شود. اگر احساس خوبی در بدن خود دارید، نگران این نخواهید بود که چه شکلی است، چه بویی می‌دهید یا همسرتان در مورد ظاهر شما چه فکری می‌کند. شما می توانید آزاد باشید که به طور کامل در لحظه حضور داشته باشید و از این تجربه لذت ببرید نه اینکه با افکار مزاحم در مورد بدن خود منحرف شوید. مطالعات نشان می‌دهد که افراد مثبت بدن بیشتر درگیر رفتارهای جنسی سالم هستند و از رضایت جنسی بهتری برخوردار می‌شوند، که اهمیت تصویر بدنی مثبت در سلامت جنسی (MDPI) را برجسته می‌کند.

4. نکات عملی برای ادغام مثبت بودن بدن در زندگی جنسی

شفقت به خود را تمرین کنید. راه های زیادی برای تمرین شفقت به خود وجود دارد. (یکی از منابع مورد علاقه من را می توانید در اینجا پیدا کنید.) یکی از راه های تمرین این است که خودگویی منفی را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید. ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما می‌دانیم که روایت‌هایی که به خود می‌گوییم اغلب ادراک و رفتار ما را هدایت می‌کنند. اگر بتوانید جملات تاکیدی مثبت را هم در داخل و هم در خارج از اتاق خواب تمرین کنید، به تدریج متوجه تغییر اعتماد به نفس و آرامش خواهید شد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

“من سزاوار لذت و صمیمیت هستم.” به خود یادآوری کنید که بدن شما ارزش لذت را دارد و شما شایسته لذت بردن از لحظات صمیمی هستید.

“بدن من زیبا و توانا است.” بدن خود را به خاطر زیبایی و کارهای شگفت انگیزی که می تواند انجام دهد، با تمرکز بر نقاط قوت و توانایی های خود جشن بگیرید.

من بدنم و تمام ویژگی های منحصر به فردش را در آغوش می کشم.» با قدردانی از ویژگی های منحصر به فرد خود، هر قسمت از بدن خود را بپذیرید و بپذیرید.

“من همانطور که هستم اعتماد به نفس و سکسی دارم.” اعتماد به نفس و جذابیت خود را تأیید کنید، زیرا بدانید که برای جذاب و خواستن بودن نیازی به تغییر چیزی ندارید.

“من با رفتار با عشق و احترام به بدنم احترام می گذارم.” متعهد شوید که با بدن خود با مهربانی و احترامی که شایسته آن است رفتار کنید و یک رابطه مثبت با خودتان را تقویت کنید.

من برای بدنم و لذتی که برایم به ارمغان می آورد سپاسگزارم.» قدردانی را برای بدن خود و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد پرورش دهید و قدردانی خود را نسبت به خود فیزیکی خود افزایش دهید.

من در بدنم احساس راحتی و آرامش می کنم. احساس راحتی و آسودگی را در پوست خود تشویق کنید و باعث آرامش و لذت در طول لحظات صمیمی شوید.

“من هر فکر منفی در مورد بدنم را رها می کنم.” هر گونه خودگویی یا انتقاد منفی را رها کنید و آن را با تأیید پذیرش و عشق جایگزین کنید.

“بدن من منبع شادی و لذت است.” روی احساسات مثبت و شادی که بدن شما می تواند به ارمغان آورد تمرکز کنید و دیدگاه مثبتی را نسبت به خود فیزیکی خود تقویت کنید.

مدیریت رسانه های اجتماعی اینفلوئنسرهای مثبت بدن را دنبال کنید و اکانت هایی را که استانداردهای غیر واقعی را ترویج می کنند، لغو دنبال کنید. باز هم، آنچه به مغزمان وارد می کنیم، نقش بزرگی در ادراکات و رفتارهای ما بازی می کند، بنابراین با تنظیم رسانه های اجتماعی برای قرار گرفتن در اطراف حساب هایی که بیشتر از نظر بدنی مثبت هستند (یا فقط با حیوانات زیبا به جای هر چیز مربوط به بدن)، شروع به کار خواهید کرد. متوجه تغییر در نحوه صحبت کردن با خود در مورد بدن خود شوید.

درگیر مراقبت از خود روی فعالیت هایی تمرکز کنید که به شما احساس خوبی نسبت به بدنتان می دهد. ورزش، یوگا، مدیتیشن، رقص، ورزش کردن، خودارضایی، پوشیدن لباس‌هایی که دوست دارید، دوش گرفتن، مانیکور دادن به خودتان – انواع راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم به خودمان کمک کنیم تا در بدن خود احساس خوبی داشته باشیم. این را روزانه تمرین کنید.

حرکت ذهنی. در فعالیت های بدنی که از آن لذت می برید شرکت کنید. بسیاری از فعالیت های ذکر شده در آخرین نقطه اعمال می شود. حرکت در راه هایی که برای ما احساس خوبی دارد (نیازی به ورزش نیست) به ما کمک می کند تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشیم. به جنگل بروید و فریاد بزنید، داوطلب شوید تا چند سگ را پیاده روی کنید، از درختی بالا بروید و در آن بنشینید – هر حرکتی که برای شما خوب است، آنها را در آغوش بگیرید.

تمام بدن خود را با کنجکاوی کاوش کنید. در تمرین خود لمسی شرکت کنید که در آن تمام قسمت‌های بدنتان را لمس می‌کنید و مکث می‌کنید تا به آنها عشق و قدردانی بدهید. توجه داشته باشید که چه مکان‌ها یا انواع لمسی برای شما لذت می‌برند (که لازم نیست اروتیک باشد، به سادگی می‌تواند احساس خوبی داشته باشد) و کاوش را عمیق‌تر کنید. دست خود را روی مکان هایی که باعث اضطراب شما می شود تکیه دهید و فقط نفس بکشید و به خود یادآوری کنید که همه احساسات موقتی هستند و یک کلمه قدردانی به بدن خود ارائه دهید.

5. غلبه بر چالش ها در پذیرش مثبت بودن بدن

این کار سختی است. ما در فرهنگ بسیار منفی بدن زندگی می کنیم که در مورد هر عنصر ظاهر و پیری بدن ما انتقادی و تحلیلی است. با تصدیق و پرداختن به چالش‌های رایج مانند فشار جامعه و باورهای منفی درونی‌شده، به خودتان لطف کنید. این یک چالش عادی است و شما در حال انجام کار هستید و هر روز برای بازگشت به عشق کاملتر به خودتان گام بردارید. به دنبال حمایت از جوامع مثبت بدن یا درمان باشید تا دیدگاه مثبت تر و پذیرنده تر از بدن خود را تقویت کنید و اعتماد به نفس جنسی خود را افزایش دهید.

نتیجه

پذیرش مثبت بودن بدن و عشق به خود برای افزایش اعتماد به نفس و رضایت جنسی ضروری است. با اتخاذ این شیوه ها، می توانید یک زندگی جنسی سالم تر و رضایت بخش تر را تقویت کنید. از همین امروز سفر خود را به سمت توانمندسازی خود آغاز کنید و قدرت دگرگون کننده مثبت بودن بدن را تجربه کنید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *