چگونه کودک خود را برای ورود به مهد کودک و پیش دبستانی آماده کنیم؟

در اینجا استراتژی های مبتنی بر شواهد برای افزایش مهارت های مربوط به مهدکودک آورده شده است.

آماده نبودن برای مهدکودک با ادامه مبارزه تحصیلی در طول سال های تحصیل همراه است.

تحقیقات نشان می‌دهد که توانایی‌های خودتنظیمی، مهارت‌های اجتماعی و پشتکار هنگام ورود به مهدکودک با موفقیت بعدی مرتبط است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مهارت های ریاضی، مهارت های حرکتی ظریف و قرار گرفتن در معرض کتاب با افزایش آمادگی برای مهدکودک همراه است.

کار بر روی مهارت های حرکتی ظریف می تواند به افزایش آمادگی مهدکودک کمک کند.

بسیاری از کودکان بدون داشتن مهارت های لازم برای آمادگی کامل برای شرکت در یادگیری کلاس درس وارد مهدکودک می شوند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که 56 درصد از کودکان در ایالات متحده هنگام ورود به مهدکودک حداقل در یک زمینه رشد با چالش مواجه می شوند. آماده نبودن برای مهدکودک با ادامه مبارزه تحصیلی در طول سال های تحصیل همراه است. به طور خاص، این خط از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که با مهارت‌های ریاضی و سواد پیشرفته‌تر وارد مهدکودک می‌شوند، به احتمال زیاد در کلاس‌های بعدی موفقیت مستمر نشان می‌دهند و احتمال کمتری برای ترک دبیرستان دارند. علاوه بر این، مهارت‌های اجتماعی و عاطفی، خودتنظیمی و توانایی‌های توجه هنگام ورود به مهدکودک نیز پیش‌بینی‌کننده‌های مهم موفقیت بعدی هستند.

بنابراین، شما به عنوان والدین چه کاری می توانید انجام دهید تا فرزندتان را برای مهد کودک آماده کنید؟ آیا این تحقیق بینشی در مورد اینکه چه مهارت هایی برای موفقیت بعدی فرزند شما مهم هستند، ارائه می دهد؟

1. با فرزندتان روی توانایی های خودتنظیمی او کار کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مهارت‌های خودتنظیمی پیشرفته به کودکان اجازه می‌دهد حتی اگر از نظر تحصیلی پشت سر همسالان خود شروع کنند، «به عقب بروند». خودتنظیمی هنگام ورود به مهدکودک نیز با بهبود مهارت های خواندن و ریاضی و همچنین افزایش عملکرد تحصیلی عمومی بعداً در مدرسه ابتدایی همراه است. کودکان می توانند از طریق بازی های مشارکتی با سایر کودکان و انجام بازی هایی مانند Freeze Dance، Simon Says یا Red Light/Green Light روی این مهارت کار کنند.

2. به فرزند خود کمک کنید تا مهارت های اجتماعی خود را بیشتر توسعه دهد.

فرصت‌های بازی مناسب با سن کودکتان را فراهم کنید، تاریخ‌های بازی و موقعیت‌های اجتماعی نقش‌آفرینی را با فرزندتان تنظیم کنید. مشخص شده است که مهارت های اجتماعی هنگام ورود به مهدکودک با موفقیت در بزرگسالی از جمله احتمال فارغ التحصیلی از دانشگاه و به دست آوردن شغل مرتبط است.

3. به فرزند خود کمک کنید تا در مورد یادگیری هیجان زده شود!

موضوعات مورد علاقه آنها را پیدا کنید و از این موضوعات برای بافتن در ریاضیات، خواندن و علوم استفاده کنید. وقتی فرزندتان به یک کار پایبند است به خاطر تلاش‌هایش تحسین کنید. تحقیقات نشان می دهد که نگرش کودکان نسبت به یادگیری و تمایل به ادامه یادگیری در هنگام ورود به مهدکودک با بهبود عملکرد تحصیلی تا کلاس پنجم مرتبط است.

4. کار بر روی مهارت های ریاضی را فراموش نکنید.

تحقیقات نشان می دهد که توانایی های ریاضی در مهدکودک به شدت پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی بعدی است.

5. روی مهارت های حرکتی ظریف فرزندتان کار کنید.

شما می توانید از طریق رنگ آمیزی، خیاطی، کاردستی، پازل یا حتی بازی با بطری های آب به کودک کمک کنید تا این مهارت ها را توسعه دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مهارت‌های حرکتی ظریف هنگام ورود به مهدکودک با نمرات بعدی ریاضی، خواندن و امتحانات علوم مرتبط است.

6. بخوانید، بخوانید و بیشتر بخوانید!

تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض کتاب قبل از مهد کودک با افزایش آمادگی برای مهدکودک همراه است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *