راهکار غلبه بر ترس: ترس شکل نهایی توشه عاطفی است. بار عاطفی به اشکال مختلف ظاهر می شود و می تواند بر بسیاری از بخش های زندگی شما تأثیر بگذارد. این می تواند در روابط، شغل، فرزندپروری، دستاوردها و حتی روشی که شما سلامت خود را مدیریت می کنید، رخنه کند. نهایت ضربه ای که توشه عاطفی به میز وارد می کند ترس است. نوعی ترس بزرگ در راه شما برای انجام هر کاری. زیرا کاری که توشه انجام می دهد این است که به شما می گوید توانایی ندارید. تو خوب نیستی تو خیلی چاق هستی تو دوست داشتنی نیستی شما به نوعی آسیب دیده اید. شما به اندازه کافی باهوش نیستید، دیگران بهتر از شما هستند. همه این پیام‌ها باعث می‌شوند که شما از امتحان کردن مسائل و یا قرار دادن خودتان در آن بترسید. این به این دلیل است که شما معتقدید پیام‌ها درست است و به نوعی روی صورت خود می‌افتید. این شکست شما را مسخره می کند و مردم می گویند "من به شما گفتم". گاهی ترس می تواند سالم باشد و شما را ایمن نگه می دارد. اقامت در مناطق امن شهر یا در مناطق روشن، نوعی ترس پیشگیرانه سالم است. گیر افتادن در یک رابطه بد، شغل بد یا موقعیت های ناسالم دیگر نمونه ای از ترس بد است. شاید شما در وضعیت بدی نباشید اما دوست دارید وضعیت خود را تغییر دهید و چیزی مانع شما می شود. این چیزی معمولاً ترس است. این ترس از جایی در درون شما می آید که فریاد می زند احمق نباشید، نمی توانید این کار را انجام دهید!! اما شما هیچ مدرکی ندارید که نمی توانید آن را انجام دهید. شما فقط صحبت ترس خود را می شنوید و این ترس از پیام قدیمی و نادرست ذخیره شده در آرشیو مغز شما می آید. بگذارید امسال سالی باشد که همه آن پیام های قدیمی را پاک می کنید. آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک آب نگه می دارند. شرط می بندم زیاد نیست. ترس می تواند آنقدر زیاد باشد که از حذف آن می ترسید، با این باور که به نوعی به شما خدمت می کند. درست مانند هر نوع شلوغی دیگری، ما فکر می کنیم ممکن است روزی به آن نیاز پیدا کنیم. شاید فکر می کنید که این شما را ایمن نگه می دارد. اما کاری که واقعاً انجام می دهد این است که شما را محدود نگه می دارد.

راهکار غلبه بر ترس: یادگیری مهارت های لازم برای غلبه بر ترس

راهکار غلبه بر ترس

راهکار غلبه بر ترس: ترس شکل نهایی توشه عاطفی است.

بار عاطفی به اشکال مختلف ظاهر می شود و می تواند بر بسیاری از بخش های زندگی شما تأثیر بگذارد. این می تواند در روابط، شغل، فرزندپروری، دستاوردها و حتی روشی که شما سلامت خود را مدیریت می کنید، رخنه کند.

نهایت ضربه ای که توشه عاطفی به میز وارد می کند ترس است. نوعی ترس بزرگ در راه شما برای انجام هر کاری. زیرا کاری که توشه انجام می دهد این است که به شما می گوید توانایی ندارید. تو خوب نیستی تو خیلی چاق هستی تو دوست داشتنی نیستی شما به نوعی آسیب دیده اید. شما به اندازه کافی باهوش نیستید، دیگران بهتر از شما هستند.

همه این پیام‌ها باعث می‌شوند که شما از امتحان کردن مسائل و یا قرار دادن خودتان در آن بترسید. این به این دلیل است که شما معتقدید پیام‌ها درست است و به نوعی روی صورت خود می‌افتید. این شکست شما را مسخره می کند و مردم می گویند “من به شما گفتم”.

گاهی ترس می تواند سالم باشد و شما را ایمن نگه می دارد. اقامت در مناطق امن شهر یا در مناطق روشن، نوعی ترس پیشگیرانه سالم است. گیر افتادن در یک رابطه بد، شغل بد یا موقعیت های ناسالم دیگر نمونه ای از ترس بد است.

شاید شما در وضعیت بدی نباشید اما دوست دارید وضعیت خود را تغییر دهید و چیزی مانع شما می شود. این چیزی معمولاً ترس است. این ترس از جایی در درون شما می آید که فریاد می زند احمق نباشید، نمی توانید این کار را انجام دهید!!

اما شما هیچ مدرکی ندارید که نمی توانید آن را انجام دهید. شما فقط صحبت ترس خود را می شنوید و این ترس از پیام قدیمی و نادرست ذخیره شده در آرشیو مغز شما می آید.

بگذارید امسال سالی باشد که همه آن پیام های قدیمی را پاک می کنید. آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک آب نگه می دارند. شرط می بندم زیاد نیست. ترس می تواند آنقدر زیاد باشد که از حذف آن می ترسید، با این باور که به نوعی به شما خدمت می کند. درست مانند هر نوع شلوغی دیگری، ما فکر می کنیم ممکن است روزی به آن نیاز پیدا کنیم. شاید فکر می کنید که این شما را ایمن نگه می دارد. اما کاری که واقعاً انجام می دهد این است که شما را محدود نگه می دارد.

پس با این ترس ها و پیام های قدیمی چه باید کرد؟

آنها را در فضای باز بیرون بیاورید. آنها را برای یک گپ کوچک دعوت کنید. بزرگترین چالش شما در حال حاضر در زندگی چیست؟ هر ترس و پیام منفی را با آن همراه کنید. لازم نیست به یکباره به آنها نگاه کنید، وقتی شروع به تجزیه آنها کنید خواهید دید که برخی به طور طبیعی از بین می روند. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را نادیده بگیرید. اگر بیش از حد به نظر می رسد، فقط کمی با افکار خود بنشینید بدون اینکه تقاضای تغییر کنید. با آنها راحت باشید تا بتوانید مدتی را سپری کنید.

همه ترس دارند. نحوه برخورد شما با آن مهم است. اجازه دادن به آن برای محدود کردن شما یک زندگی تلخ است. دیدن آن به عنوان چالشی که باید بر آن غلبه کرد و برنامه ریزی برای آن به شما قدرت می دهد و کنترل زندگی خود را در اختیارتان قرار می دهد.

گفتن “من از این می ترسم” کافی نیست. شما باید ببینید چرا می ترسید و برای نترسیدن چه چیزی لازم است. شما می توانید آن را به مراحل کودکی تقسیم کنید که با سطح راحتی تغییر شما مطابقت دارد.

بزرگترین قدم این است که ترس را توشه بدانیم نه به عنوان یک زائده حق. این ایده‌های منفی و ترسناک از جایی سرچشمه می‌گیرند، این وظیفه شماست که تعیین کنید کجا می‌توانید آنها را حذف کنید.

از بین بردن ترس مستلزم یادگیری این 7 مهارت است:

یاد بگیرید که به خودتان اعتماد کنید.

 اعتماد کنید که تصمیمات خوبی خواهید گرفت، تحقیق کنید و آنچه را که نیاز دارید بیاموزید و اگر اشتباهی مرتکب شدید می توانید آن را اصلاح کنید.

به جای واکنش به رویدادها، مالکیت اقدامات هدفمند زندگی خود را بپذیرید.

اجزای ترس خود را شناسایی کنید. (رد، شکست و غیره).

اجزای فوق را خنثی کنید.

 بدانید و اعتماد داشته باشید که اگر یکی از آن چیزها اتفاق افتاد، می توانید با آن کنار بیایید یا کمکی برای آن پیدا کنید. قبل از اینکه اتفاق بیفتد آن را رنج ندهید.

عزت نفس خود را بسازید.

یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. شما اشتباهات دیگران را می بخشید، چرا خودتان را نمی بخشید؟

بدانید که می توانید

هر چیزی را که برای موفقیت از آن می ترسید، بیاموزید – چه مهارت های عملی باشد و چه مهارت های احساسی، در صورت لزوم می توانید بر آنها مسلط شوید.

در اصل خود باور داشته باشید که این کار قابل انجام است.

این فقط برای افراد دیگر نیست. این برای شماست. شما به اندازه نفر بعدی خوب هستید.

هر کاری که بخواهید یا در فکر انجام آن هستید با کمی فکر و برنامه ریزی انجام می شود.

شما هنوز هم می توانید نقشه زندگی خود را بنویسید، زیرا بدانید که مقداری توشه برای غلبه بر و مهارت هایی برای یادگیری دارید. برخی از چمدان ها به شکل ترس خواهد بود و می توانید آن را تشخیص دهید تا با آن کار کنید. زمانی که جرات رویاهای بزرگ داشته باشید، طرح شما بسیار سرگرم کننده و امیدوارکننده خواهد بود.

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های 09010134684 و 02188015978 تماس حاصل فرمایید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *