18 سوالی که قبل از ازدواج باید بپرسید

مشاوره پیش از ازدواج: 18 سوالی که بایستی قبل از ازدواج از طرف مقابل بپرسید (پارت دوم).

3. رابطه شریک زندگی من با مواد مخدر، الکل و قمار چگونه است؟

قبل از ازدواج: مطمئناً، مشکلات مربوط به سوء مصرف مواد و قمار می تواند به طور غیرمنتظره ای در ازدواج ظاهر شود، همانطور که گاهی اوقات با ورود کازینوهای جدید به شهر می بینیم. اما اغلب، نشانه‌های مشکلات احتمالی ناشی از اعتیاد به الکل یا اعتیاد همیشه وجود داشت، اما عمداً در مورد آنها صحبت یا حتی تصدیق نشد – شاید از ترس یا انکار.

یا شاید چیزی که برای یک زوج جوان و بدون فرزند از نظر مهمانی و نوشیدنی معقول به نظر می رسد، با دو کودک نوپا دیگر منطقی به نظر نمی رسد، و با این حال به نظر می رسد یکی از زوجین نمی تواند سبک زندگی آنها را تغییر دهد. نگاهی دقیق به رابطه شریک زندگی خود – و خود – با مواد بیندازید. تا آنجا که ممکن است بخواهید مشکلات بالقوه را نادیده بگیرید، همیشه درست است که هرچه زودتر به آنها رسیدگی شود، شانس بیشتری برای مقابله با آنها وجود دارد.

4. ما چگونه به عنوان اتاق می خورد؟

“ما به جای عاشق مانند هم اتاقی زندگی می کنیم” اغلب به عنوان مثالی استفاده می شود که چگونه یک رابطه جرقه خود را از دست داده است، و در واقع، زمانی که شریک زندگی شما هیچ تفاوتی با شخصی که در کمپ تابستانی با او دوخته اید تفاوتی ندارد، چیز خوبی نیست. اما، من استدلال می کنم که هم اتاقی بودن – اگرچه برای ازدواج کافی نیست – هنوز حیاتی و ضروری است.

چقدر در مورد درجه حرارت باید مصالحه کنید؟ برنامه خواب شما چگونه انجام می شود؟ چگونه مسائل مربوط به تمیزی، سبک های تزئین، کارهای خانه، مهمان، حیوانات خانگی و تهیه غذا را حل می کنید؟ چه کسی مسئولیت قبض ها یا یافتن لوله کش را بر عهده می گیرد که توالت شما در همه جا نشت کرده است؟

5. افکار ما در مورد بچه ها چیست و چقدر مطمئن هستند؟

تقریباً همه تصدیق می کنند که نظرات در مورد بچه دار شدن یا نداشتن باید قبل از ازدواج آشکارا بحث و شفاف سازی شود. اما ممکن است تعجب کنید که به هر حال این موضوع به دلیل یک پدیده مهم و اغلب نادیده گرفته می شود: مردم تغییر می کنند. مهم است که نه تنها در مورد ترجیحات خود صحبت کنید، بلکه ارزیابی کنید که هر کدام چقدر فضای تکان دادن دارید. اگر هر یک از شما به طور مبهم تصور داشتن دو فرزند را داشته باشید، ممکن است به نظر برسد که در آن نمره کاملاً سازگار هستید.

اما اگر بعد از یک فرزند، یکی از شما مطلقاً بخواهد این کار را متوقف کند، چه؟ اگر مشکل ناباروری باشد چه اتفاقی می‌افتد – چقدر به تلاش خود ادامه می‌دهید و چه احساسی نسبت به فرزندخواندگی دارید؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر یک نفر بعد از دومی همچنان برای بچه‌های بیشتری خارش داشته باشد؟ اگر یک نفر به طور غیرمنتظره بخواهد والدین خانه نشین شود چه اتفاقی می افتد؟ یا نه؟ مهم است که عمیق تر کاوش کنیم.

6. چقدر در مورد رابطه خود با دیگران صحبت می کنیم؟

تعداد کمی از مردم قوانین اساسی را در مورد میزان “کسب و کار خصوصی” که باید در اولین قرار ملاقات به سایر دوستان و خانواده گسترش یابد، بیان می کنند. و این چیز خوبی است، زیرا حفظ صمیمیت عاطفی قوی با دوستان و خانواده می‌تواند یک سوپاپ اطمینان برای کسانی که در یک رابطه کنترل‌کننده هستند فراهم کند (البته ناگفته نماند که سرگرمی بی‌پایانی با داستان‌های آشنایی خوب، بد یا زشت ارائه می‌کند).

اما پس از ازدواج، انتظارات بسیاری از مردم تغییر می کند. آیا اگر همسرتان همه چیز درباره مشکلات صمیمیت جنسی شما را به بهترین دوستش بریزد، آن را خیانت تلقی خواهید کرد؟ آیا با شوهری که از مادرش مشاوره زناشویی می خواهد خوب هستید؟ هیچ پاسخ درستی در مورد میزان اشتراک گذاری با دوستان و خانواده وجود ندارد، اما هر چه بیشتر در یک صفحه باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت – و کمتر دچار نابینایی می شوید.

مدرسه روان شناسی. روان بنه

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *