مشاوره پیش از ازدواج: پنج نکته که قبل از انتخاب همسر باید در نظر بگیرید.

مشاوره پیش از ازدواج: 5 نکته که قبل از انتخاب همسر باید در نظر بگیرید.

انتخاب همسر

انتخاب همسر: نرخ طلاق برای اولین ازدواج ها در سال های اخیر کاهش یافته است: از 9.7 در هر 1000 زن در سال 2011 به 6.9 در سال 2021. این تا حدی به این دلیل است که نرخ ازدواج نیز کاهش یافته است: افراد جوان دیرتر ازدواج کرده اند یا هرگز ازدواج نکرده اند – 16.3 ازدواج در هر 1000 زن در سال 2011 به 14.9 در سال 2021 (واشنگتن و اندرسون، 2023). اما دلایل از بین رفتن ازدواج در ادبیات حرفه ای یکسان است: مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، ناسازگاری جنسی، خیانت، و آزار جسمی و عاطفی، به چند مورد (وارن، 2023).

با این حال، متوجه شده ام – و این را بارها گفته ام – که علت اصلی طلاق ازدواج است. و در حالی که برخی ممکن است این را طنزآمیز بدانند، این درست است که با کسی که برای ازدواج انتخاب می کنیم، بزرگترین مقصر در وخامت زناشویی است. اگر در ابتدا بد انتخاب کنیم، طلاق تقریباً اجتناب ناپذیر است و در 45 سالی که من زوج درمانی می‌کنم به نظر می‌رسد که چنین است. بنابراین، پرداختن به راه‌هایی که می‌توانیم از انجام چنین اشتباه فاجعه‌باری اجتناب کنیم، مفیدتر خواهد بود، اشتباهی که درد بزرگی را به همراه خواهد داشت، دلارهای بی‌شماری را هزینه می‌کند و برای نسل‌ها زخم عاطفی بر خانواده‌ها می‌گذارد.

مسئولیت

انتخاب همسری که بتواند مسئولیت مشارکت خود را در هر مشکلی در رابطه بپذیرد حیاتی است. اکثر زوج هایی که برای درمان مراجعه می کنند، یکدیگر را به خاطر مشکلات رابطه خود سرزنش می کنند، در حالی که تقریباً همیشه دو نفر برای از بین بردن یک رابطه نیاز دارند. اما برخی افراد آنقدر حساس هستند یا از آنها دفاع می شود که به سادگی نمی توانند مالک مسائل خود باشند. در مرحله قرار ملاقات، توصیه می‌کنم توجه کنید که آیا شریک زندگی شما مسئولیت دارد یا به سادگی دیگران را سرزنش می‌کند.

برخی از افراد در موضعی شبیه قربانی قفل شده‌اند و پذیرش مسئولیت باعث می‌شود آنها بیش از حد آسیب‌پذیر باشند. ازدواج با فردی مانند این می تواند بسیار ناامید کننده باشد زیرا انجام این کار بدون نمایش به این معنی است که برای حفظ آرامش باید تسلیم شوید یا از هرگونه اختلاف نظر دوری کنید.

صراحت

حقیقت مطمئناً می‌تواند صدمه بزند، اما چشم‌پوشی آسیب‌های بدتری خواهد داشت. برخی از مردم از رویارویی متنفرند، و ممکن است هرگز نفهمید که آنها در مورد چیزی چه احساسی دارند تا زمانی که به آنها پاسخ دهند، که ممکن است سال ها طول بکشد. کسی را انتخاب کنید که آن را همینطور بگوید و ممکن است وقتی این فرد از چیزی ناراحت است که به موقع متوجه خواهید شد، مطمئن باشید. یک کلمه احتیاط: شما باید بتوانید این نوع صراحت را در آغوش بگیرید، یا ممکن است به شریک زندگی خود اجازه دهید که به زیر زمین برود.

صداقت

این مفهوم به باز بودن مربوط می شود اما قطعاً یکسان نیست. برخی از مردم دروغ می گویند یا حقیقت را حذف می کنند، این یک روش زندگی است که معمولاً از خانواده اصلی منتقل شده است. من متوجه شده ام که برخی از شرکا به طور معمول بیهوده به یکدیگر دروغ می گویند، اما برای آنها تقریباً انعکاسی است. با این حال، می توانید شرط بندی کنید که اگر شریک آینده شما در مورد چیزهای کوچک دروغ بگوید، در مورد چیزهای بزرگ نیز دروغ خواهد گفت.

جاذبه در انتخاب همسر

من به طور گسترده در مورد اهمیت جاذبه نوشته ام. و من نمی توانم به اندازه کافی بر آن تاکید کنم. با خودت صادق باش. اگر از نظر جسمی و روحی جذب شریک زندگی خود نشوید، زمینه را برای روابط آینده و طلاق فراهم خواهید کرد. برخی افراد نمی توانند نه بگویند و تسلیم فشار ازدواج شوند. دیگران به سادگی بیش از حد می ترسند که به احساسات کسی صدمه بزنند. در نظر بگیرید که چقدر دردناک خواهد بود اگر سال ها پس از ساختن یک زندگی مشترک ترک کنید.

بینش

آیا شریک آینده شما بینشی نسبت به خود دارد؟ آیا می توانند به شما بگویند که چه الگوهایی در طول سال ها تکرار شده اند؟ بدون بینش، مردم تمایل دارند اشتباهات مشابهی را بارها و بارها مرتکب شوند و نیازی نیست که شما پروژه تحقیقاتی زنده کسی باشید در حالی که آنها سعی می کنند خودشان را پیدا کنند. همچنین به شما کمک خواهد کرد که از خودتان سؤال کنید: شریک زندگی من به کدام والدین بیشتر شبیه است؟ به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما مانند مادرتان است که در طول زندگی با مشکلاتی روبرو بوده اید، ممکن است به عنوان یک بزرگسال وارد پویایی دردسرساز شده باشید.

من می دانم که در هنگام ازدواج باید موارد بیشتری را در نظر گرفت، مانند ارزش ها، مذهب، تمایل به فرزندان، و وضعیت تحصیلی و اجتماعی-اقتصادی. اما دلایلی که من فهرست کردم معمولاً دلایلی هستند که به ضرر یک رابطه طولانی مدت نادیده گرفته می شوند.

مدرسه روان شناسی. روان بنه

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *