وقتی نوجوان شما برای اولین بار عاشق می شود.

توضیح پیچیدگی مدیریت یک رابطه عاشقانه.

در طول سالهای دبیرستان، اگرچه برای اکثر نوجوانان اتفاق نمی افتد، عشق بسیار جذاب و سخت است.

روابط عاشقانه معمولاً می آموزد که چگونه عشقی بدون آسیب و عشق کامل وجود ندارد.

اهداف برای عاشقان ممکن است این باشد که پاداش ها را بالا نگه دارند، مسئولیت ها را در حد متوسط و خطرات را پایین نگه دارند.

کارل پیکهارت

عشق عاشقانه: چیست؟

شاید این: ترکیبی قانع کننده از جذابیت عاطفی، محبت، و دلبستگی در رابطه ای که در آن زمان به طور مثبت مصرف کننده می شود. هیچ چیز دیگری به اندازه از دست دادن چیزی که پیدا کرده است، مهم نیست یا دردناک نیست. این یک تجربه مهیج و ترسناک است – چیزهای زیادی برای به دست آوردن و خیلی چیزها برای از دست دادن.

در حالی که من معتقدم اکثر نوجوانان این تجربه عاشقانه عاشقانه را در دوران دبیرستان ندارند، برخی از آنها این تجربه را دارند. و اگرچه اکثر اینها به عشق پایدار بالغ نمی شوند، اما این تجربه هنوز چیزهای زیادی برای انجام روابط متعهدانه در آینده دارد، زمانی که “عاشق” دری را به روی عشق با ارزش طولانی مدت باز می کند.

در آن زمان، برای والدین باید در نظر داشته باشند، این است که چگونه عشق به رابطه شیفته ارزش نهایی می دهد. “این چیزی است که از همه مهمتر است!”

درس عشق

از جمله درس های سختی که از عشق رمانتیک آموخته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیچ لذتی وجود ندارد – فقط عشق است زیرا عشق برای حفظ آن کار می خواهد. اکنون رابطه عاشقانه نیاز به مراقبت مداوم و تلاش مشترک برای رشد دارد.

عشق نامحدود وجود ندارد زیرا تعهد آزادی فردی را محدود می کند. حالا نفع شخصی باید همدیگر و رابطه را در نظر بگیرد.

عشق بدون آسیب وجود ندارد زیرا عشق آسیب پذیری عاطفی را افزایش می دهد. اکنون عزیز می تواند از طریق تصادف یا قصد، بدترین زخم را به او وارد کند.

هیچ عشق ایده آلی وجود ندارد زیرا هر دو دارای ایرادات و نارسایی هایی هستند. اکنون صمیمیت، نقص های یکدیگر و با یکدیگر را آشکار می کند.

به پیچیدگی عشق رمانتیک خوش آمدید! در هر چهار مورد، عشق ثابت می‌کند که یک چالش است – تجربه آن فوق‌العاده، اما مدیریت آن پیچیده است. چرا؟

دروغ های عاشقانه

هیجان عشق عاشقانه با ایده آل کردن طرف مقابل، رابطه را جعل می کند. “او فقط فوق العاده است!” “او عالیه!” عشق متعهد واقعیت ویژگی‌ها و محدودیت‌های یکدیگر را می‌پذیرد و شخص مقابل را برای تمام موجودات انسانی که هستند گرامی می‌دارد.

بنابراین، وقتی نوجوان بزرگ‌ترشان درگیر یک وابستگی عاشقانه است، والدین ممکن است بخواهند توضیح دهند که رابطه‌ای که با لحظات ناراحتی و نارضایتی همراه است، لزوماً «اشتباهی» ندارد. اینها مشکلی برای اجتناب نیست، بلکه یک واقعیت عملیاتی برای پذیرش و کسب سود است. اختلاف و نارضایتی فرصتی برای برقراری ارتباط، درک و تنظیم روابط برای بهتر شدن ایجاد می کند.

برای این منظور، والدین ممکن است بخواهند توضیحی بیش از حد ساده در مورد اینکه چگونه همه روابط عشقی لزوماً مخلوط می شوند، ارائه دهند. آنها می توانند این کار را با توصیف سازش های ضروری عشق انجام دهند.

سازش عشق

سه عامل را در نظر بگیرید که عشق جوان در هر سنی باید آنها را مدیریت کند – یک مصالحه پیچیده از پاداش ها، مسئولیت ها و خطرات. شاید آنها را اینگونه توضیح دهید:

پاداش‌ها از چیزهایی است که فرد مثبت می‌دهد و از رابطه می‌گیرد. اینها مزایای لذت و رضایت هستند که احساس تأیید می کنند: “من دوست دارم از آنچه هر یک برای گفتن داریم لذت ببرم.”

مسئولیت ها از مراقبت و مراقبت از یکدیگر ناشی می شود. برخی از آزادی های شخصی برای حفظ رابطه آنها قربانی می شود: “من حواسم به شماست، شما از من هستید و ما برای ما هستیم.”

خطرات ناشی از این است که چگونه یک نفر می تواند به طور تصادفی یا غیر حساس به دیگری صمیمی، با غفلت و ارتکاب آسیب برساند: “از آنجا که رابطه ما بسیار مهم است، ما راحت تر از یکدیگر آسیب می بینیم.”

شکایات بد معامله

هنگامی که هر یک از سه R برای مدتی دردناک از تعادل فردی یا متقابل خارج می شود، ممکن است شکایات «معامله بد» ایجاد شود، زیرا سازش کاری برای یک یا هر دو طرف کارساز نیست.

پاداش ناکافی: “دیگر اوقات خوبی نداریم!” بی علاقگی افزایش می یابد: “من به رضایت بیشتری نیاز دارم!”

مسئولیت های بیش از حد: “من خیلی زیاد دست از کار می کشم!” فداکاری خشمگین است: “من آزادی بیشتری می خواهم!”

خطرات مضر: «شما مدام صدمه می بینید! من آسیب عاطفی وارد شده است: “با من بدرفتاری نمی شود!”

اکنون این ترکیب باید مورد بحث قرار گیرد و شاید بتوان آن را تنظیم کرد تا این رابطه به اندازه کافی برای هر دو طرف درگیر کار کند.

از آنجایی که تغییر زندگی فردی و شرایطی دائماً شرایط وجودی همه را برهم می‌زند و مجدداً تنظیم می‌کند، این ترکیب، مصالحه سه R، باید دائماً نظارت، مدیریت و بحث شود.

اهداف عشق

درس عشق رمانتیک این است که با رشد مراقبت پیچیده تر می شود. با احترام، گوش دادن و پیشنهاد، والدین می توانند به نوجوان خود کمک کنند تا یاد بگیرد که چگونه پیچیدگی عشق اول را مدیریت کند. به زبان ساده، والدین ممکن است پیشنهاد کنند که آنچه برای حمایت از یک رابطه عاشقانه لازم است ممکن است موارد زیر باشد: پاداش های متقابل را به اندازه کافی بالا نگه دارید تا رضایت خود را حفظ کنید.

مسئولیت های متقابل را به اندازه کافی متعادل نگه دارید تا از فداکاری های ناروا اجتناب کنید.

خطرات متقابل صدمه را به اندازه کافی پایین نگه دارید تا از متحمل شدن آسیب صمیمی جلوگیری کنید.

و هنگامی که هر یک از این سه عامل احساس نیاز به تغییر کرد، متعهد شوید که در مورد تنظیماتی که می توان انجام داد صحبت کنید.

حتی اگر عاشقانه در نوجوانی ممکن است دوام نیاورد، آنچه در مورد مدیریت روابط محبت آمیز قابل توجه می آموزد می تواند ارزش پایدار داشته باشد. و از آنجایی که جذابیت عاشقانه مراقبت عاطفی را افزایش می دهد که برانگیختگی جنسی را تشویق می کند، هنگامی که روابط عاشقانه شکل می گیرد، قطعاً زمانی است که والدین با نوجوان خود در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن این رابطه ارزشمند از نظر جنسی صحبت کنند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *