چگونه با چهره مسن خود زندگی کنید و نگران نباشید؟

تحقیقات جدید به بررسی ناراحتی زنان از افزایش سن می پردازد.

فشارهای اجتماعی که جوانی را برابر با زیبایی تعریف می‌کند، می‌تواند باعث شود که از چهره خود متنفر شوید زیرا نشانه‌هایی از سن نشان داده می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه فشار برای جوان به نظر رسیدن می تواند بر عزت نفس و ترس زنان از پیری تأثیر بگذارد.

روایت زیبایی را تغییر دهید، و می توانید یاد بگیرید که آن چهره پیر را دوست داشته باشید.

با توجه به تجربه به اصطلاح «عصر گرایی روزمره» که در ایالات متحده بسیار برجسته است، پذیرش این واقعیت که تقویم همچنان در حال چرخش است دشوار است. به جای اینکه به این واقعیت ببالید که به سنی که هستید رسیده اید، و از تمام تهدیداتی که می تواند عمر شما را کوتاه کند اجتناب کنید، این احتمال وجود دارد که آرزو کنید کاش می توانستید برخی از اثرات زمان بر بدن خود را برطرف کنید. از میان این اثرات، احتمال این وجود دارد که شما بیشتر از همه نگران تأثیرات زمان بر روی صورت خود باشید.

چین و چروک‌ها و سایر تغییرات صورت نشانه شجاعت نیستند، وقتی رسانه‌ها این روایت را پیش می‌برند که این همراهی‌های طبیعی با افزایش سن باید از دید پنهان شوند. اگرچه فشار جوان به نظر رسیدن می‌تواند بر هر کسی تأثیر بگذارد، اما به نظر می‌رسد این زنان هستند که بیش از همه در معرض این ارزش‌گذاری جوانی هستند.

چرا پیر به نظر رسیدن خیلی بد به نظر می رسد

به گفته محققان دانشگاه چارلز (پراگ)، مایکلا هونلووا و لوسی ویدوویچووا (2023)، “آرمان معاصر زنانگی مبتنی بر جوانی و جذابیت، بدن سالخورده را از مرزهای خود خارج می کند و زنان سالخورده از نظر اجتماعی به حاشیه رانده شده و در جامعه نامرئی می شوند.” با این حال، اگر زنان در تلاش برای جلوگیری از این به حاشیه راندن با تلاش برای اصلاح ظاهر خود، «بیش از حد» پیش بروند، ممکن است دچار ضربه مجدد شوند. نویسندگان خاطرنشان می کنند که جوان به نظر رسیدن مهم است، اما این باید به گونه ای انجام شود که “بدون زحمت” به نظر برسد.

نویسندگان معتقدند که سن‌گرایی می‌تواند تا حدی از دیدگاه جامعه در مورد جمعیت پیر به‌عنوان تهدیدی برای ثبات اقتصادی درک شود. با این حال، نقطه برتری دیگر برای درک سن گرایی از «نظریه مدیریت ترور» ناشی می شود، این گزاره که مردم زندگی خود را صرف تلاش برای آرام کردن خود از ترس (وحشت) مرگ و میر می کنند. یکی از راه‌های انجام این کنترل این است که افراد مسن را به حاشیه ببرید و تا حد امکان از آنها فاصله بگیرید.

چرا که پیری باید زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار دهد، از این منظر قابل توضیح نیست. در عوض، طبق یک مطالعه بریتانیایی در مورد پیری زنان توسط سو وست وود (2023) در دانشگاه یورک، «خطر مضاعفی» که زنان تجربه می‌کنند، رخ می‌دهد، سوگیری علیه زنان مسن‌تر طرف دیگر «بیش از حد جنسی‌گرایی جوانان و توانا» است. بدن، زنان.» این وضعیت برای زنان جوان‌تر نیز ایده‌آل نیست، اما برای زنان مسن‌تر، نتیجه نامرئی است.

جراحی پلاستیک و نیاز به جوان به نظر رسیدن

Honelová و Vidovićová معتقدند که قرن بیستم قرن جراحی زیبایی (زیبایی) بود که منعکس کننده ترکیبی از نابرابری های اجتماعی به دلیل نقش های جنسیتی و سن بود. این روندها به ویژه در میان زنان که تقریباً 92 درصد از مشتریان را تشکیل می دهند، فقط به رشد خود ادامه می دهند.

جراحی زیبایی هم پرهزینه و هم از نظر تئوری غیر ضروری است و به همین دلیل چالش‌های حرفه‌ای منحصربه‌فردی را برای پزشکانی که آن را ارائه می‌کنند، ایجاد می‌کند. آنها “درمان” را برای نیاز “واقعی” یک بیمار ارائه نمی کنند، و انگیزه مالی فوق العاده ای برای آنها وجود دارد که استانداردهای آنها را به طور بالقوه در تضاد با حاشیه سود قرار می دهد. از آنجایی که این جراحی بسیار گران است، علاوه بر این، تنها برای افرادی که منابع مالی لازم برای پرداخت هزینه آن را دارند، در دسترس است، زیرا جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه درمانی نیست. همانطور که نویسندگان خاطرنشان می کنند، “بنابراین، جراحی زیبایی با تبدیل شدن به یک طبقه بندی اجتماعی جدید و محور طرد اجتماعی، همپوشانی های جامعه شناختی نادیده ای دارد.”

با در نظر گرفتن همه این عوامل زمینه، نویسندگان به دنبال درک درستی از نحوه عملکرد همه آنها در تصمیمات فردی زنان برای انجام این روش ها بودند. نویسندگان با استفاده از یک گروه بالقوه از 640 مقاله قبلاً منتشر شده، از روش‌شناسی تثبیت شده برای شناسایی مضامین برجسته در میان 17 مطالعه استفاده کردند که با معیارهای بررسی آنها مطابقت دارند. از این تعداد، 14 روش از روش پیمایش استفاده کردند و سه مورد باقی مانده بر اساس مصاحبه کیفی بود. شرکت کنندگان طیفی از سنین بزرگسالی را نشان می دادند و از نمونه های بین المللی انتخاب شدند. جراحی که آنها به دنبال آن بودند کاملاً به دلایل “ضد پیری” انجام شد.

مضامین اصلی که از این تحلیل جامع پدید آمدند به سه دسته تقسیم می‌شوند که سطوح متفاوتی از تأثیرات را منعکس می‌کنند، از عوامل فرهنگی گسترده گرفته تا عوامل فردی و شخصی:

سطح کلان: اینها عواملی در سطح جامعه از جمله جمعیت شناسی مرتبط با بازار مانند تلاش برای به دست آوردن شغل بهتر بودند. در این سطح، بازنمایی عمومی از طریق رسانه‌ها، از جمله قرار گرفتن در معرض نمایش‌های تلویزیونی مانند «تغییر افراطی» یا «جسم‌های شرم‌آور» بود. سطح میانی: در این سطح، تأثیرات کل جامعه با کنش‌های فردی تعامل دارند. این دلایل شامل ترس از نامرئی شدن، ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی، نارضایتی در روابط صمیمانه و عدم همذات پنداری با مذاهب بود که جراحی زیبایی را به عنوان یک گناه تعریف می کنند.

سطح خرد: این عوامل کاملاً در درون فرد هستند، اگرچه این عوامل را نمی توان از دو سطح دیگر جدا کرد. آنها شامل عدم رضایت از تصویر بدن، اعتماد به نفس پایین و مهمتر از همه، ترس و اضطراب در مورد پیری هستند.

همانطور که می بینید، این دسته از تأثیرات همه بر این فرض استوار است که یک زن باید با افزایش سن، ظاهر خود را تغییر دهد، زیرا فشارهای جامعه بزرگتر به ترس او از پیر شدن و غیرجذاب شدن نفوذ می کند. پیامدهای این یافته‌ها، همانطور که نویسندگان چک اشاره کردند، این است که «جراحی زیبایی می‌تواند محور جدیدی از نابرابری اجتماعی بین زنان باشد، زیرا این روش‌ها به عنوان یک هنجار فرهنگی تلقی می‌شوند و عدم استفاده از آنها به عنوان انحراف از آن تلقی می‌شود. به عبارت دیگر، اگر زیر چاقو یا سوزن نروید، به‌عنوان یک فرد دور از ذهن دیده می‌شوید.

چهره پیر خود را بپذیرید

این تحلیل از انگیزه زنانی که به دنبال درمان های غیرضروری برای اصلاح روند طبیعی زندگی هستند، تأثیر نگرش های اجتماعی نسبت به پیری را در احساسات زنان در مورد ظاهرشان مورد توجه قرار می دهد. اما چگونه می توانید از تسلیم شدن در برابر این احساسات جلوگیری کنید؟

اولین قدمی که می توانید بردارید این است که شیوع اجتماعی نگرش های منفی نسبت به زنان سالخورده را در رسانه ها تایید کنید. چند آگهی می توانید حساب کنید که یک زن سالخورده را غیرجذاب یا بدتر از آن نامرئی نشان می دهد؟ علاوه بر این، مطالعه وست‌وود نشان داد که مادربزرگ شدن زنان یکی دیگر از عوامل این مشکل است. ببینید چند بار از یک زن مسن تر به عنوان مادربزرگ یاد می شود تا مثلاً به عنوان یک وکیل، معلم یا یک فرد ساده؟

دوم، تصمیم بگیرید که کنترل تصمیماتی را که در مورد چهره سالخورده خود می گیرید به دست بگیرید. شما همچنان می‌توانید رفتارهایی داشته باشید که به شما کمک می‌کند از ظاهر خود احساس خوبی داشته باشید، و حتی اگر تصمیم به مراجعه به مطب آن جراح پلاستیک دارید، هم برای انتظارات و هم برای مبلغی که می‌خواهید بپردازید، محدودیت‌هایی تعیین کنید.

در نهایت، بخشی از گفتگو باشید که سعی دارد روایت مربوط به زنان سالخورده را تغییر دهد. تعداد فزاینده ای از الگوها در رسانه ها وجود دارد که به نظر نمی رسد تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرند، حداقل نه در حد افراطی. آنها موهای خاکستری یا سفید خود را جشن می گیرند، به چند چروک اهمیتی نمی دهند (که به هر حال به آنها کمک می کند بهتر عمل کنند) و پیام مثبتی در مورد تغییر شکل بدن خود ارائه می دهند. به شخصی مانند چیتا ریورا فقید فکر کنید که اولین جایزه تونی خود را تا سن 51 سالگی دریافت نکرد و 11 سال بعد در موزیکال برنده جایزه تونی “Kiss of the Spider Woman” بازی کرد.

به طور خلاصه، پیری اغلب به عنوان “فقط یک عدد” توصیف می شود، اما این عددی نیست که شما مجبور باشید آن را پنهان کنید. دانستن فشارهای جامعه برای جوان به نظر رسیدن می‌تواند به شما کمک کند تا ابزاری برای پذیرش خودتان، چهره و همه چیز، بدون توجه به این تعداد، در اختیارتان قرار دهد.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *