زوجینی که طلاق می گیرند جهت انجام وظیفه فرزندپروری موفق، نیازمند تنظیم یک برنامه مشروح و مکتوب والدین مشترک پس از طلاق برای فرزندان خود می باشند.

یک طرح جامع، دقیق و مستند والدین، مانند یک معاهده صلح، به والدین کمک می کند تا از نبردهای آینده اجتناب کنند. به این ترتیب، اختلافات والدین به درگیری تبدیل نخواهد شد.

توسعه یک برنامه فرزندپروری با هم، انتقال آرام به فرزندپروری مشترک را تضمین می کند.

یک برنامه والدین خوب نمی تواند هر تعارض احتمالی را پیش بینی کند. اما می‌تواند مسائل احتمالی را شناسایی کند و نقشه‌ای برای رسیدگی به مسائلی ارائه کند که به راحتی قابل حل نیستند. والدین مشترک و عدم تعارض به فرزندان شما کمک می کند تا با ساختار جدید خانواده سازگار شوند. این به آنها کمک می کند تا در این دنیای نامطمئن رشد کنند.

من بیش از 25 سال با مراجعان طلاق کار کرده ام. من بر کمک به والدین برای دوری از دادگاه تمرکز کرده ام و در عین حال یک رابطه ایمن و سالم را برای هم والدینی ایجاد می کنم. در طول کووید، بسیاری از زوج‌ها توانسته‌اند برنامه‌های لانه‌سازی و فرزندپروری موفقی برای تثبیت خانواده‌های خود ایجاد کنند. در واقع، کتاب من، The Parent’s Guide to Birdnesting در سپتامبر منتشر شد.

اکثر طلاق ها شامل یک برنامه ابتدایی برای تقسیم وقت با فرزندان شما هستند. یک برنامه فرزندپروری متفکرانه موفقیت تجربه فرزندپروری مشترک شما را تضمین می کند.

برنامه فرزندپروری متفکرانه چیست؟

والدینی که با یک مربی طلاق یا خانواده درمانگر باتجربه کار می کنند، می توانند بسیاری از مسائلی را که به طور قابل پیش بینی پیش می آید پیش بینی کنند. طرح نحوه برخورد شما با آنها را مستند می کند. اگر هر دو والدین در توسعه طرح فرزندپروری مشارکت داشته باشند و با کمال میل به توافقات بسیار دقیق و صریح در این طرح متعهد شوند، فرزندپروری مشترک بسیار راحت‌تر پیش خواهد رفت.

برنامه های فرزندپروری اغلب به اوراق طلاق نهایی، توافقنامه حل و فصل زناشویی، پیوست و بایگانی می شود. با این حال، طرح فرزندپروری یک “سند زنده” است. یعنی هر زمان که بخواهید می توانید با توافق طرفین تغییراتی در طرح ایجاد کنید. همانطور که فرزندان شما رشد می کنند، همانطور که شرایط شما تغییر می کند، می خواهید برنامه خود را برای مطابقت با نیازهای فعلی خود دوباره بررسی کرده و تجدید نظر کنید.

چرا به برنامه فرزندپروری نیاز دارید؟

به طور سنتی، طرح والدین در مورد حضانت فرزند و اختیار قانونی برای تصمیم گیری از جانب فرزندان بوده است. این طرح بی‌نقص کمک چندانی به حمایت از یک رابطه مشترک والدینی سالم در طول دوره اولیه جدایی و پس از طلاق نمی‌کند. تحقیقات به ما نشان داده است که مضرترین جنبه طلاق برای فرزندان، اختلاف والدین است.

تعارض زمانی که پس از پایان طلاق ادامه پیدا کند به بچه ها آسیب می رساند. بسیاری از فرزندان بالغ طلاق این را تایید می کنند. حتی زمانی که والدین احساس می کنند که کودکان را از تعارض محافظت می کنند، کودکان استرس والدین را جذب می کنند. کودکی به من گفت که می تواند بفهمد که چه زمانی مادر و پدرش با هم دعوا کرده اند و چگونه مادرش او را در آغوش گرفته است. کودکان دارای آشکارسازهای رادار درگیری حساس هستند و ناظران دقیقی هستند.

با توجه به تحقیقات انجام شده، متوجه شده ام که یک برنامه جامع تر و دقیق تر والدین به والدین کمک می کند تا از جنگ های آینده اجتناب کنند. با یک برنامه، اختلافات یا زد و خوردهای مشترک والدین به درگیری تبدیل نمی شود. حتی بهترین برنامه فرزندپروری نیز نمی تواند هر تعارض احتمالی را پیش بینی کند. اما می‌تواند مسائل احتمالی را شناسایی کند و نقشه‌ای برای رسیدگی به مواردی که به راحتی قابل حل نیستند ارائه کند. این طرح با همکاری والدین ایجاد می شود. اغلب والدین از یک متخصص طلاق کمک می گیرند. این طرح برای هر خانواده منحصر به فرد و متناسب با نیازهای هر یک از اعضای خانواده است.

چگونه یک برنامه فرزند پروری موفق ایجاد کنیم؟

راهنمایی یک مربی طلاق یا درمانگر به شما کمک می کند تا یک برنامه فرزند پروری موفق ایجاد کنید.

گاهی والدین برای تسهیل این گفتگو به یک درمانگر مراجعه می کنند. کار کردن با یک مربی طلاق یا درمانگر در حین تدوین برنامه فرزندپروری مزایایی دارد. درمانگر می تواند تحقیقات رشد کودک و طلاق و همچنین تجربیات بالینی خود را به اشتراک بگذارد. این اطلاعات به والدین کمک می کند تا تصمیمات خود را در نظر بگیرند.

اگر والدین به خوبی با هم ارتباط برقرار می کنند، ابزارهایی آنلاین وجود دارد که به آنها کمک می کند تا برنامه خود را ایجاد کنند.

یک مراجع سابق، استفانی (نام واقعی او نیست)، اخیراً با من تماس گرفت. او به من گفت که چقدر خوشحال است که او و سابقش در مورد چگونگی و زمان اطلاع فرزندانشان از روابط جدید به توافق رسیده اند. چهار سال پیش، زمانی که او و سابقش در حال توسعه این طرح بودند، من آنها را برای بحث در مورد این موضوع راهنمایی کردم. این موضوع برای هر دوی آنها احساسات دردناکی ایجاد کرد و آنها تمایلی به صحبت در مورد آن نداشتند. آنها توافق کردند که اگر یکی از والدین در یک رابطه متعهد و طولانی مدت باشد، آن والد قبل از اینکه به فرزندان بگوید، به والدین دیگر اطلاع دهد. آنها همچنین موافقت کردند که این حق پدر و مادر در رابطه جدید است که به فرزندان بگوید.

استفانی به من گفت: «خیلی خوشحالم که با این توافق موافقت کردیم، حتی اگر زمانی که طلاق گرفتیم، منظورم را متوجه نشدم. اگر بچه‌هایم قبل از اینکه پدرشان به من اطلاع دهد به خانه می‌آمدند و به من می‌گفتند که ازدواج می‌کند، خیلی ناراحت می‌شدم. بچه های من باید شوک یا عصبانیت من را می دیدند. چون قبلاً به من گفته بود، وقت داشتم اطلاعات را هضم کنم. من بیشتر توانستم به فرزندانم در پردازش اخبار کمک کنم.» برخورد با روابط جدید تنها یکی از تعدادی از موضوعاتی است که در یک برنامه خوب والدین گنجانده شده است.

آنچه در برنامه فرزند پروری موفق گنجانده شده است.

برنامه فرزندپروری شامل یک برنامه دقیق است. مشخص می کند که هر یک از والدین چه زمانی “در حال انجام وظیفه” هستند و کدام “خارج از وظیفه”. والدین با در نظر گرفتن برنامه های کاری و نیازها و سن فرزندانشان، یک تقویم اولیه برای اشتراک زمانی ایجاد می کنند.

من والدین را تشویق می کنم که در مورد استثنائات مانند تعطیلات، تولدها، برنامه ریزی تابستانی، سفر با یا بدون فرزندان و سنت های خانوادگی صحبت کنند.

والدین تصمیم می گیرند که چه کسی پاسپورت، رابط با پزشکان، مدارس و غیره را داشته باشد.

والدین اغلب مایلند توافقاتی را در مورد زمان تماشای نمایش، فعالیت های مدرسه و آموزش دینی لحاظ کنند.

آنها درباره فعالیت های فوق برنامه، تصمیمات پزشکی، تصمیم گیری در مورد رانندگی، خوابیدن، مهمانی ها و موارد دیگر بحث می کنند.

یک طرح والدین به فرزندان شما می گوید که شما با هم کار می کنید حتی اگر دیگر ازدواج نکرده باشید. این باعث می شود بچه ها احساس امنیت کنند.

والدین اغلب در مورد ارتباط با فرزندان در زمان خارج از وظیفه بحث و توافق می کنند.

آنها در مورد نظم و انضباط، قوانین هر خانه و کارهای بچه ها بحث می کنند.

ما در مورد نگرانی‌های ایمنی، و استفاده والدین از الکل یا مواد مخدر، به‌ویژه زمانی که بچه‌ها حضور دارند، توافق‌نامه‌هایی ایجاد می‌کنیم.

ما در مورد روابط گسترده خانواده و چگونگی حمایت والدین از این روابط صحبت می کنیم.

مهمتر از همه، والدین در مورد ارتباطات خود، نحوه و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می شود، توافق می کنند

آنها در مورد مرزها و حریم خصوصی توافق می کنند.

بسیاری از موضوعات دیگر ممکن است بسته به نیاز خانواده گنجانده شود.

اگر بعدا مشکلی پیش بیاید چه؟

بخش مهمی از برنامه فرزندپروری توافق در مورد اینکه وقتی نتوانند اختلافات بعدی را حل کنند چه کاری انجام خواهند داد. برای مثال، آنها ممکن است موافقت کنند که هر یک از آنها می توانند از یک درمانگر یا میانجی بی طرف درخواست کمک کنند. والدین دیگر با حضور در جلسه موافقت می کنند و والدینی که کمک را آغاز می کنند هزینه جلسه اول را پرداخت می کند.

والدینی که در دوران گذار به طلاق لانه سازی می کنند (یا “لانه پرندگان”) نیز با طرح فرزندپروری تودرتو بسیار موفق تر خواهند بود. یک طرح تودرتو شامل بسیاری از موضوعات فوق و همچنین موضوعات منحصر به فرد مانند بودجه، امور مالی و مراقبت از خانه خواهد بود.

اگر هر دو والدین به طور کامل در ایجاد یک توافق نامه کتبی مشارکت کنند، این طرح به تثبیت فرزندان و خانواده پس از طلاق کمک می کند. طرح فرزندپروری یکی از ابزارهای ضروری یک رابطه موفق والدین است. داشتن یک برنامه یکی از بهترین راه ها برای کمک به شما و فرزندانتان برای سازگاری و بهبودی است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *