وقتی که زوجین در مورد تصمیم طلاق دو دل هستند، مراجعه به مشاور طلاق یک راهکار مناسب است.

مشاوره تشخیص راهی برای بررسی اینکه آیا مسائل زناشویی قابل رفع هستند یا خیر.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد طلاق مطمئن نیستند که آیا واقعاً می خواهند ازدواجشان پایان یابد یا خیر.

مشاوره تشخیص به زوج ها کمک می کند شفافیت پیدا کنند و در مورد آینده رابطه خود تصمیم بگیرند.

از مزایای مشاوره تشخیصی می توان به وضوح، بهبود ارتباطات و تصمیم گیری آگاهانه اشاره کرد.

هنگامی که ازدواج شروع به از هم گسیختگی می کند، شرکای زندگی اغلب یک کشمکش داخلی، خصوصی را آغاز می کنند. آنها متعجبند که آیا می توان ازدواج آنها را نجات داد یا اینکه آیا باید به ازدواج پایان دهند. آنها اغلب بین دو گزینه در نوسان هستند اما احساس می کنند نمی توانند تصمیم بگیرند. برخی ممکن است در مورد مشکلات در رابطه با همسر خود صحبت کنند، در حالی که برخی دیگر با تصمیم گیری همسر را کور می کنند. دیگران سعی می کنند ازدواج را با هم حفظ کنند اما بدبخت هستند.

اگر مطمئن نیستید، تنها نیستید. متخصصان طلاق اغلب تصور می کنند که پس از ثبت اسناد طلاق، دوگانگی در مورد طلاق پایان یافته است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که این فرضیات اشتباه هستند. در واقع، بسیاری از افرادی که طلاق می گیرند، مطمئن نیستند که می خواهند ازدواجشان پایان یابد.

داده

اولین تحقیق در مورد نگرش نسبت به آشتی در طی فرآیند طلاق توسط دوهرتی، پیترسون و ویلافبی (2011) انجام شد. حدود 25٪ از والدین احساس می کردند که ازدواج آنها هنوز می تواند نجات یابد. مطالعه دیگری توسط هاوکینز، ویلوبی و دوهرتی (2012) یافته های مشابهی داشت.

مطالعه سوم (دوهرتی، هریس، و وایلد، در مطبوعات) نشان داد که یک سوم از همسران طلاق دوگانه هستند یا نمی‌خواهند طلاق بگیرند. یکی دیگر متوجه شد که نیمی از مشتریان در مورد طلاق دوگانه هستند یا نمی خواهند طلاق بگیرند. فقط نیمی از آنها مطمئن بودند. نیمی از افراد مطلقه آرزو داشتند که برای غلبه بر اختلافات زناشویی و اجتناب از طلاق خود سخت‌تر تلاش می‌کردند (به هاوکینز و فاکرل، 2009 مراجعه کنید). 75 درصد از زوج‌های مطلقه، حداقل یکی از زوج‌ها از تصمیم طلاق یک سال پس از جدایی پشیمان شده‌اند.

مشاوره تشخیص ممکن است مشکل را حل کند.

مشاوره تشخیص توسط بیل دوهرتی، در دانشگاه مینه سوتا ایجاد شد. در حالی که معمولاً زوج‌ها به درمان می‌روند که یکی از زوج‌ها به جدایی یا طلاق تمایل دارد و دیگری امیدوار است که با هم بمانند، تکنیک‌های کمی وجود دارد که به طور خاص برای چنین زوج‌هایی طراحی شده است. مشاوره تشخیص به طور خاص برای کمک به افراد در این نوع روابط، که او آن را زوج های “برنامه مختلط” نامید، ایجاد شد. اینها زوج هایی هستند که “در آستانه” هستند.

اگر متوجه شده اید که در حال بحث در مورد ماندن یا رفتن هستید، قبل از تصمیم گیری، مشاوره تشخیص را در نظر بگیرید.

من با آن سرنی، MS LPCC، LCPC در مورد کار او به عنوان یک مشاور تشخیص، میانجی، مربی طلاق، و مشاور والدین مشترک در منطقه خلیج سانفرانسیسکو صحبت کردم. او می‌گوید: «زندگی پر از عدم اطمینان و چالش است، به‌ویژه وقتی صحبت از تصمیم‌گیری مهم در مورد روابطمان می‌شود. برای زوج‌هایی که به آینده یک ازدواج مشکل‌دار فکر می‌کنند، به جدایی یا طلاق فکر می‌کنند، یا در مورد بهترین اقدام گیج می‌شوند، مشاوره تشخیص می‌تواند راهنمایی و پشتیبانی ارزشمندی ارائه دهد.»

از سرنی پرسیدم مشاوره تشخیص چیست، چگونه کار می کند و مزایای بالقوه ای که می تواند برای افراد و زوج های نیازمند به همراه داشته باشد. چه تفاوتی با زناشویی درمانی دارد؟ هدف از مشاوره تشخیص چیست و آیا کارساز است؟

“مشاوره تشخیص یک رویکرد درمانی کوتاه مدت و متمرکز بر راه حل است که به طور خاص برای زوج های در بحران طراحی شده است. برخلاف زوج درمانی سنتی که هدف آن تعمیق ارتباط و بهبود ارتباطات است، مشاوره تشخیص بر کمک به زوج‌ها برای کسب وضوح و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد آینده رابطه‌شان متمرکز است.

«هدف اولیه مشاوره تشخیص، رفع مشکلات درون رابطه نیست، بلکه کمک به زوج‌ها در درک دلایل اصلی نگرانی‌هایشان و بررسی گزینه‌های موجود است. فضایی امن و خنثی برای شرکا فراهم می کند تا افکار، احساسات و عدم قطعیت های خود را بیان کنند و در عین حال توسط یک متخصص آموزش دیده هدایت شوند.

مشاوره تشخیص چیست؟

در حالی که به عنوان یک درمان در نظر گرفته نمی شود، مشاوره تشخیص را می توان به عنوان یک فرآیند ارزیابی که به شرکا کمک می کند تا مراحل بعدی در رابطه خود را تعیین کنند. در مشاوره تشخیص، زوج ها سه گزینه ممکن را در نظر می گیرند: پایان دادن به رابطه، ایجاد یک دوره 6 ماهه که در آن هر دو طرف متعهد می شوند حداکثر تلاش را برای نجات رابطه انجام دهند (اغلب در حین شرکت در زوج درمانی) یا به تعویق انداختن تصمیم.

بنابراین مشاوره تشخیص چگونه کار می کند؟

«فرایند مشاوره تشخیص معمولاً شامل یک تا پنج جلسه است. در طول این جلسات، مشاور از نزدیک با زوجین همکاری می کند تا سه مسیر اصلی را کشف کند: رابطه را همانطور که هست ادامه دهید، بدون هیچ تغییر اساسی.

رابطه را پایان دهید و به سمت جدایی یا طلاق بروید.

متعهد به شش ماه زوج درمانی فشرده با قصد روشن برای کار بر روی رابطه باشید.

مشاور با استفاده از سه راه به عنوان راهنما به افراد زوج در تصمیم گیری کمک می کند. آنها این مسیرها را به روشی ساختاریافته از طریق خود بازتابی، خودافشایی و گشودگی برای به اشتراک گذاشتن بینش ها بررسی می کنند. مشاور ارتباط صادقانه و دلسوزانه را تسهیل می کند. آنها اطمینان می‌دهند که هر دو طرف شنیده و درک می‌شوند و به آنها اجازه می‌دهند تا انتخاب‌های آگاهانه‌ای درباره آینده‌شان داشته باشند.»

مدل مشاوره تشخیص به درمانگر این امکان را می‌دهد تا زمانی را با هر یک از طرفین به طور جداگانه بگذراند و چگونگی ظاهر شدن آنها در رابطه را بررسی کند و چگونه به وضعیت فعلی کمک می‌کند که در آن فرد به فکر پایان دادن به آن است. هدف درک نقش هر فرد در رابطه با تمرکز بر حوزه های مشکل است. زمان بسیار کمی با این زوج وجود دارد. تمرکز وقتی با هم هستیم بر شنیدن هر گونه بینش از یکدیگر و تصمیم گیری با درک عمیق تر است. تمام زمانی که با هم سپری می شود بسیار ساختار یافته است، بدون پاسخگویی به یکدیگر. به این ترتیب، مدل با ازدواج درمانی سنتی متفاوت است.

آن فوایدی را که در کارش با زوج ها دیده است فهرست می کند.

شفافیت و بینش: یکی از مزایای کلیدی مشاوره تشخیص این است که افراد و زوج ها را قادر می سازد تا وضوح و بینش ارزشمندی در مورد پویایی روابط خود به دست آورند. با کاوش در مسائل اساسی و تأمل در نقش خود، شرکا می توانند نگرانی های خود را بهتر درک کنند و انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند.

“ارتباطات بهبود یافته: مشاوره تشخیص محیطی ساختارمند و دلسوزانه برای زوج ها فراهم می کند تا آزادانه و صادقانه با هم ارتباط برقرار کنند. این به آنها کمک می کند تا مهارت های ارتباطی بهتری را توسعه دهند، که می تواند بدون توجه به نتیجه رابطه آنها مفید باشد. این فرصتی را برای هر دو طرف فراهم می کند تا درک عمیق تری از نقش خود در مشکلات رابطه به دست آورند، هر سه راه را در نظر بگیرند و با وضوح و اطمینان در مورد مسیر آینده تصمیم بگیرند.

کاهش تعارض: فرآیند هدایت شده مشاوره تشخیص با هدف به حداقل رساندن تعارض و خصومت بین شرکا است. با تقویت همدلی، درک و احترام، زوج ها می توانند در گفتگوهای سالم تری شرکت کنند و به طور بالقوه فشار عاطفی و رنجش را که اغلب با مشکلات رابطه همراه است، کاهش دهند. حتی زمانی که نتیجه طلاق است، هر دو شریک اغلب مجهزتر هستند تا با خصومت و سرزنش کمتری به جلو حرکت کنند، زیرا می دانند که هر کدام در مشکلات رابطه نقش داشته اند.

“تصمیم گیری آگاهانه: شاید مهم ترین مزیت مشاوره تشخیص، توانایی تصمیم گیری آگاهانه در مورد آینده رابطه باشد. زوج‌ها خواه متعهد به کار کردن در رابطه باشند یا جدایی، می‌توانند با اطمینان و وضوح بیشتری به تصمیم خود بپردازند. من زوجی را در نظر می‌گیرم که با آنها کار کردم. شوهر با هم رابطه داشته و به همسرش می گوید که این رابطه تمام شده است. او به او اعتماد ندارد و شوهر برای دو سال تلاش می کند تا اعتماد او را بازسازی کند. با این حال، او آسیب دیده است و نمی تواند خیانت را ببخشد و شروع به این باور می کند که هرگز نمی تواند گذشته را رها کند. او از او می خواهد که با او نزد یک درمانگر برود و وقتی اولین جلسه را شروع می کنند، او را با تصمیم خود برای طلاق کور می کند. آیا مشاوره تشخیص کمک می کرد؟

به گفته بیل دوهرتی، مشاوره تشخیص برای زوج‌هایی که یکی از زوج‌ها قبلاً تصمیم به پایان دادن به رابطه دارند و فقط به دنبال مشاوره هستند، توصیه نمی‌شود، زیرا می‌خواهند درمانگر به طرف مقابل کمک کند تا آن را بپذیرد. بعلاوه، برای روابطی که خشونت شریک صمیمی عاملی است یا هر دو طرف تمایلی به مشارکت بدون اجبار ندارند، مشاوره تشخیصی توصیه نمی شود.

آیا مشاوره تشخیص برای شما مناسب است؟

از آن پرسیدم که چگونه مردم بدانند که آیا مشاوره تشخیص برای آنها مناسب است یا خیر. او می‌گوید: «مشاوره تشخیص می‌تواند منبع ارزشمندی برای زوج‌هایی باشد که از جهت‌گیری رابطه خود مطمئن نیستند یا به جدایی یا طلاق فکر می‌کنند. این یک فضای امن و بدون قضاوت است که به افراد اجازه می دهد شک ها، ترس ها و امیدهای خود را کشف کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که مشاوره تشخیص، جایگزینی برای زوج درمانی منظم یا مشاوره فشرده ازدواج نیست.

اگر در مورد آینده رابطه خود دوگانه هستید و نیاز به وضوح و وضوح دارید، به دنبال یک مشاور تشخیص آموزش دیده در منطقه خود باشید. چگونه بفهمیم که آیا کسی در این مدل آموزش دیده است

به گفته بیل دوهرتی، آموزش مشاوره تشخیصی معمولاً شامل یک دوره آنلاین برای متخصصان بهداشت روان دارای مجوز است. مواد آموزشی پیشرفته برای کسانی که می‌خواهند مهارت‌های خود را افزایش دهند در دسترس است و درمانگران می‌توانند با تکمیل ساعت‌های بیشتر آموزش، گواهینامه مشاوره تشخیص را دریافت کنند. حتماً بپرسید که چگونه مشاور شما در این مدل آموزش دیده است. شکایت ها قابل رفع هستند. درمانگر کار می کند تا به هر دو طرف کمک کند تا چگونگی مشارکت خود در مسائل مربوط به رابطه را شناسایی کنند و راه حل های بالقوه را کشف کنند. مشاوره تشخیص زمانی موفقیت آمیز تلقی می شود که هر دو طرف درک بیشتری از اشتباهات در رابطه داشته باشند و اینکه چگونه می خواهند به جلو بروند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *