صحبت در مورد افکار خودکشی

صحبت در مورد افکار خودکشی (پارت سوم)

 صحبت در مورد افکار خودکشی

به اشتراک گذاشتن افکار خودکشی با دیگران

 صحبت در مورد افکار خودکشی: بسیاری از افرادی که افکار خودکشی را تجربه می کنند در سکوت رنج می برند و نگران این هستند که اگر افکار خودکشی خود را با دیگران در میان بگذارند. به عنوان یک “بار” یا “ملکه نمایش” دیده شوند. اما چنین نگرانی‌هایی در بسیاری از موارد به دور از واقعیت هستند.

در واقع، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که با افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند، دوستان، اعضای خانواده و سایر عزیزان دارند که اگر فرصت داده شود، مایل و قادر به کمک خواهند بود. کمک گرفتن ممکن است سخت باشد و اغلب سخت است. اما هیچ کس که با افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کند تنها نیست و کمک همیشه در دسترس کسانی است که درخواست می کنند و با اطرافیان خود صحبت در مورد افکار خودکشی خود دارند.

من خیلی به خودکشی فکر کرده ام. چگونه باید به نزدیک ترین افراد بگویم که به کمک نیاز دارم؟

به اشتراک گذاشتن افکار خودکشی با دیگران می تواند ترسناک باشد. اما انجام این کار فقط یک عمل شجاعانه بزرگ نیست. همچنین می تواند اولین گام ارزشمندی برای دریافت کمک و بازگرداندن رفاه شما باشد.

اگرچه ممکن است دشوار باشد، اما رک وراست بودن تا حد امکان می تواند مفید باشد. عزیزتان را بنشینید و به او بگویید که با احساسات سختی مانند افسردگی، ناامیدی یا بی ارزشی دست و پنجه نرم کرده اید و یا به صدمه زدن به خودتان فکر می کنید و از او قدردانی می کنید. آنها ممکن است احساساتی شوند یا با شوک پاسخ دهند. این طبیعی است، و خود را از قبل برای واکنش احتمالی آنها آماده کنید، می تواند به شما کمک کند خونسردی خود را حفظ کرده و به صحبت در مورد افکار خودکشی خود ادامه دهید.

آنچه را که نیاز دارید بخواهید. اگر برای پیدا کردن یک درمانگر کمک می‌خواهید، بپرسید؛ اگر فقط می خواهید کسی در کنار شما باشد، به او بگویید که گوش دادن به چالش های شما و ارائه حمایت عاطفی برای او بسیار مفید خواهد بود. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد، از آنها نخواهید که افکار را مخفی نگه دارند. فرد مورد علاقه شما به شما اهمیت می دهد و ممکن است لازم باشد به شخص دیگری اطلاع دهید که به کمک نیاز دارید. حتی اگر این می تواند خسته کننده باشد، به خاطر داشته باشید که آنها این کار را در جهت حفظ منافع شما انجام می دهند.

این می تواند ارزشمند باشد که از قبل برای گفتگو آماده شوید. و می تواند به تسکین اضطراب یا احساس گناه کمک کند و ممکن است به شما این امکان را بدهد که در درخواست کمکی که نیاز دارید فعال تر باشید. اما اگر می توانید به آسانی به وسایل کشنده دسترسی پیدا کنید یا متوجه شدید که افکارتان در حال تداوم هستند، فوراً به دنبال کمک باشید. اگر احساس ناراحتی می‌کنید یا نمی‌توانید با یکی از عزیزانتان صحبت کنید، تماس با خط تلفن پیشگیری از خودکشی رایگان، محرمانه است و می‌تواند برای دریافت کمک‌های بیشتر، حمایت عاطفی و کمک واقعی مفید واقع شود.

من نمی خواهم عزیزانم نگران من باشند. آیا نمی توانم افکار خودکشی خود را برای خودم نگه دارم؟

هیچ کس نمی تواند کسی را مجبور کند که افکار خودکشی خود را با دیگران در میان بگذارد. اما بسیاری از افرادی که برای کمک به یکی از عزیزانشان مراجعه می کنند، این تجربه را ارزشمند می دانند. مبارزه با افکار خودکشی، به خودی خود، فوق العاده منزوی است. در مقابل، ارتباط اجتماعی می تواند منبع قدرتمندی برای آسایش و آرامش باشد.

درست است که به اشتراک گذاشتن افکار خودکشی خود با دیگران و صحبت در مورد افکار خودکشی ممکن است آنها را به نگرانی سوق دهد درست همانطور که اگر آنها افکار مشابهی را با شما در میان بگذارند احتمالاً نگران خواهید شد. نگرانی به این معنی نیست که شما یک بار هستید؛ این فقط به این معنی است که عزیز شما به شما اهمیت می دهد و می خواهد که خوب باشید.

در حالی که بهترین کار این است که افکار خودکشی را بدون توجه به تمایل عزیزتان به نگرانی به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که شما کنترل مسائلی را که به اشتراک می گذارید و نحوه به اشتراک گذاری آن ها را در دست دارید. اگر نگران این هستید که فرد مورد علاقه خود چگونه پاسخ دهد، گفتگوی تلفنی یا از طریق ایمیل به جای چهره به چهره می تواند مفید باشد. این می تواند به شما اجازه دهد تا افکار خود و آنچه را که نیاز دارید بدون تمرکز بیش از حد بر نحوه واکنش احساسی طرف مقابل به اشتراک بگذارید.

از صحبت درمورد افکار خودکشی با افراد زندگی ام احساس امنیت نمی کنم. باید چکار کنم؟

متأسفانه، برخی از افراد وقتی متوجه می شوند که فردی در زندگی آنها افکار یا رفتارهای خودکشی را تجربه می کند، به خوبی پاسخ نمی دهند. اگر در صحبت کردن با اعضای خانواده احساس امنیت نمی کنید، با یک دوست تماس بگیرید. اگر این امکان پذیر نیست، یک عضو قابل اعتماد جامعه مانند یک مغلم یا استاد ممکن است بتواند حمایت عاطفی ارائه دهد و شما را با منابع مرتبط کند.

مدرسه روان شناسی. روان بنه

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *