کمک برای افکار خودکشی

کمک برای افکار خودکشی (پارت اول)

 کمک برای افکار خودکشی

تشخیص رفتارها یا افکارخودکشی در خود یا یکی از عزیزان می‌تواند بسیار ترسناک باشد و بسیاری از مردم نمی‌دانند وقتی متوجه می‌شوند که خود یا کسی که می‌شناسند به طور جدی به آسیب رساندن به خود فکر می‌کنند چگونه واکنش نشان دهند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که کمک برای افکار خودکشی در تمام ساعات روز یا شب در دسترس است و تماس جهت دریافت کمک برای افکار خودکشی می تواند به نجات یک زندگی کمک کند. کارشناسان بهداشت روان خواهان اقدام سریع در پاسخ به افکار خودکشی هستند، حتی در مواردی که خطر مرگ قریب الوقوع به نظر می رسد کم باشد.

خطوط تماس خودکشی، مراکز بحران، یا مقامات محلی بهترین منابع در یک بحران فوری هستند. هنگامی که خطر فوری برطرف شد، کمک گرفتن از یک متخصص بهداشت روان آموزش دیده ( روان شناس، مشاور یا روان پزشک) بهترین رویکرد برای مدیریت افکار خودکشی در دراز مدت، برای رسیدگی به چالش های سلامت روان همراه، و کمک به پرورش رفاه بهتر و بازیابی حس امید است.

به دنبال کمک برای خود

هنگامی که متوجه شدید که میل جدی به آسیب رساندن به خود، مردن، یا به سادگی «موضوع بودن» دارید، ضروری است که به کسی اطلاع دهید و یا به دنبال مراقبت های روان شناختی اضطراری ( مشاور، روان شناس یا روان پزشک) جهت کمک برای افکار خودکشی باشید. با وجود ناامیدی که ممکن است در حال حاضر احساس کنید، کمک در دسترس است و اکثریت قریب به اتفاق منابع فوری رایگان هستند و 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستند. اگر در یک بحران خودکشی فعال هستید، چنین منابعی می توانند زندگی شما را نجات دهند و حتی اگر افکار خودکشی شما هنوز در برنامه ای شکل نگرفته باشد، می توانند نوعی حمایت عاطفی و یا شما را به مراقبت طولانی مدت متصل کنند.

من افکار جدی خودکشی را تجربه می کنم. از کجا می توانم کمک فوری پیدا کنم؟

با هر شماره ای که تماس گرفته شود، مشاوران آموزش دیده (اغلب در مراکز بحران محلی در نزدیکی تماس گیرنده کار می کنند) در دسترس خواهند بود تا صحبت کنند، به فرد کمک کنند تا وضعیت اضطراری سلامت روان خود را هدایت کند، و حمایت عاطفی ارائه دهد.

اگر صحبت با تلفن امکان‌پذیر نباشد، افرادی که در بحران هستند می‌توانند به صورت حضوری از خدمات مشاوره و روان شناسی استفاده کنند.

بسیاری از کشورهای دیگر دارای خطوط تماس خودکشی یا خدمات بحران مبتنی بر متن هستند که می‌توانید آن‌ها را در صفحه «خط‌های تماس خودکشی و پیشگیری و منابع» یا از طریق جستجوی اینترنتی پیدا کنید. اگر یکی از آنها به راحتی در دسترس نیست، برای کمک فوری با شماره اضطراری محلی خود تماس بگیرید. برخی از شهرها و شهرک‌ها در سراسر جهان ممکن است مراکز بحران حضوری داشته باشند که می‌توانند افراد در بحران را ارزیابی کرده و آنها را به خدمات بیشتر متصل کنند. اینها را می توان از طریق جستجوی اینترنتی نیز پیدا کرد.

من اغلب به خودکشی فکر می کنم، اما هیچ برنامه واقعی برای اقدام ندارم. باید چکار کنم؟

حتی اگر یک بحران فوری وجود نداشته باشد، خطوط تماس خودکشی مانند خط حیاتی پیشگیری از خودکشی ملی، روزی برای ارائه حمایت عاطفی، کمک به کسی که خطر خود را ارزیابی کند و افراد را به منابع منطقه خود متصل کند. و یا  برای یافتن کمک برای افکار خودکشی در منطقه خود از خطوط تلفن و منابع پیشگیری از خودکشی استفاده کنید.

برای افکار خودکشی غیرفعال (یعنی آنهایی که هیچ برنامه مشخصی برای انجام اقدام در آنها وجود ندارد) نیز می توان از یک متخصص بهداشت روان آموزش دیده ( روان شناس، مشاور یا روان پزشک) کمک گرفت.

در این میان، افرادی که افکار خودکشی را تجربه می کنند، نباید در تماس با خانواده، دوستان یا سایر عزیزان تردید کنند. علاوه بر ارائه حمایت عاطفی بسیار مورد نیاز، آنها می توانند یک چشم انداز بیرونی برای کمک به تعیین اینکه آیا کمک فوری بیشتر می تواند مفید باشد ارائه دهند. عزیزان همچنین می توانند در یافتن یک درمانگر کمک کنند، که حتی بدون بار اضافی افکار خودکشی می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد.

مدرسه روان شناسی. روان بنه

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *