آیا دوست داشتن فردی غیر از پارتنرتان، کار درستی است؟

اما کراش زدن بر روی فردی غیر از پارتنر اصلی شما هنوز هم می تواند به چیزی نگران کننده تر تبدیل شود.

بسیاری از افراد در روابط با شرکای جایگزین بالقوه ملاقات می کنند.

دوست داشتن کسی خارج از رابطه تا حد زیادی بی ضرر است.

یک سوم از داوطلبان به چهار یا چند نفر خارج از رابطه خود علاقه داشتند.

افرادی که کمتر از روابط اصلی خود راضی هستند، احساسات قوی تری ایجاد کردند.

هنگامی که شخصی برای مدت طولانی تری در یک رابطه عاشقانه متعهد است، به احتمال زیاد با یک یا چند شریک جایگزین بالقوه روبرو می شود که ممکن است آنها را جذاب بدانند. یک همکار جدید در دفتر، یک دوست از یک دوست، یا فقط یک ملاقات تصادفی در باشگاه – امکانات بی پایان هستند.

با این حال، تحقیقات روان‌شناختی زیادی در مورد اینکه چقدر افراد در روابط تک‌همسری نسبت به فردی خارج از رابطه علاقه پیدا می‌کنند و چه عواملی ممکن است منجر به ایجاد علاقه به کسی شود که شریک زندگی نیست، وجود ندارد. همچنین، مشخص نیست که آیا چنین کراش هایی تا حد زیادی بی ضرر است یا ممکن است منجر به پایان رابطه اصلی شود.

یک مطالعه جدید در مورد اینکه افراد چقدر و تحت چه شرایطی به شخصی که شریک زندگی آنها نیست علاقه پیدا می کنند

بنابراین، یک مطالعه جدید با هدف درک بهتر این موضوع که چرا افراد در یک رابطه تک همسری متعهد به کسی که شریک زندگی آنها نیست علاقه پیدا می کنند (بلو و اوسالیوان، 2024). مقاله ای با عنوان «فقط کمی دلسوختگی است: جذابیت برای یک رابطه جایگزین و عاشقانه، کیفیت، جدایی و خیانت» حاوی داده هایی از 542 داوطلب بود که حداقل به مدت سه ماه در یک رابطه تک همسری متعهد بودند و به آن علاقه داشتند. شخص دیگری داوطلبان بین 22 تا 35 سال سن داشتند. هر داوطلب باید چند پرسشنامه را از طریق یک پلت فرم آنلاین پر می کرد. آنها باید به سؤالاتی در مورد اینکه آیا جذب شخص دیگری غیر از شریک زندگی خود شده اند یا خیر، آیا فرصت ایجاد ارتباط با علاقه خود، در مورد خیانت، و سرمایه گذاری، تعهد و رضایت از رابطه خود با شریک زندگی خود را داشته اند، پاسخ می دادند.

افراد در یک رابطه اغلب به بیش از یک نفر که شریک زندگی آنها نیستند علاقه دارند

نتایج این مطالعه نشان داد که افرادی که در روابط متعهدانه هستند بسیار رایج است که بیش از یک نفر را دوست داشته باشند که شریک زندگی آنها نیست. به طور کلی، تنها 34 درصد از داوطلبان گزارش دادند که به یک فرد دیگر که شریک زندگی آنها نبود علاقه داشتند.

این بدان معناست که 66 درصد از داوطلبان با دو یا چند نفر خارج از رابطه مورد علاقه قرار گرفتند!

به طور کلی، 24.2 درصد از داوطلبان به دو نفر دیگر علاقه داشتند، در حالی که 14.7 درصد با سه نفر دیگر علاقه داشتند. حدود 27.1 درصد از داوطلبان حتی به چهار نفر یا بیشتر که شریک زندگی آنها نبودند علاقه داشتند. میانگین تعداد دلخوری‌هایی که داوطلبان با افراد خارج از رابطه داشتند، دو نفر بود. این نشان می دهد که افرادی که در یک رابطه هستند که یک بار به فردی خارج از رابطه علاقه پیدا می کنند، به احتمال زیاد دوباره آن را تکرار می کنند.

برای اکثر داوطلبان (67.7 درصد)، شریک از دلبستگی به فرد بیرونی خبر نداشت. به طور متوسط، داوطلبان حدود دو سال علاقه خود را می دانستند و حدود یک سال به آنها علاقه داشتند. محتمل ترین مکان برای ملاقات با کراش کار بود (38.2 درصد).

دانشمندان بررسی کردند که آیا دوست داشتن منجر به مشکلاتی در رابطه اصلی می شود یا حتی می تواند منجر به پایان رابطه اصلی شود. برای این منظور، آنها از داوطلبان خواستند تا چهار ماه پس از اولین جمع آوری داده ها، پرسشنامه دیگری را تکمیل کنند. با این حال، تنها 3 درصد از شرکت کنندگان در آن زمان درگیر خیانت با crush بودند. این به وضوح نشان می‌دهد که در بیشتر روابط، اگر یکی از شرکا به دیگری علاقه داشته باشد، لزوماً به خیانت ختم نمی‌شود. اکثر مردم به شریک زندگی خود وفادار می مانند، حتی اگر دوست داشته باشند.

برای بیشتر روابط، کراش داشتن بی ضرر هست.

دانشمندان همچنین یک مدل آماری ایجاد کردند که نشان می‌دهد جذابیت برای کراش زدن به دلیل کیفیت مورد انتظار رابطه جایگزین، و همچنین به دلیل رضایت کم و سرمایه‌گذاری در رابطه اصلی است. این نشان می‌دهد که افرادی که از رابطه اصلی خود خوشحال و راضی بودند، جذابیت کمتری برای علاقه‌شان داشتند. با این حال، افرادی که از رابطه اصلی خود راضی نبودند، کشش قوی تری نسبت به علاقه خود احساس می کردند.

روی هم رفته، بعید است که افرادی که در خارج از رابطه خود به یک فرد علاقه دارند، به شریک زندگی خود خیانت کنند، اما اگر از رابطه ناراضی باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *