پیاده روی از چه راه هایی می تواند تجربه جلسات مشاوره و روان درمانی را متحول نماید؟

با جسارت در خارج از مطب درمانی، از جلسات خود بیشتر بهره ببرید.

درمان لزوماً به معنای نشستن بیشتر از یک ساعت نیست.

جلسات پیاده روی هم امکانات جدید و هم جنبه های منفی بالقوه را به همراه دارد.

با صحبت کردن با مراحل ساده (بدون جناس) مطمئن شوید که تجربه مثبت است.

وقتی یک جلسه روان درمانی را تصویر می کنید، احتمالاً یک درمانگر را روی صندلی و یک مشتری روی کاناپه را تصور می کنید که در یک مطب کوچک روبروی یکدیگر قرار دارند. در حالی که این تنظیم سنتی استاندارد است، بسیاری از درمانگران جلسات خود را در فضای باز عالی می آورند.

مزایای پیاده روی درمانی

روان درمانگران دکتر کلی یانک و دکتر میشل کیندرمن پیاده روی درمانی را به بخشی جدایی ناپذیر از تمرین خود در نیوجرسی تبدیل کرده اند که به درستی سلامتی بیرون از جعبه نامیده می شود. یانک گفت: «تغییر از یک محیط درمانی سنتی، فضای آرام‌تر و غیررسمی‌تری ایجاد می‌کند. در نتیجه، «مشتریان احساس می‌کنند کمتر بازدارند و احساس راحتی بیشتری برای ابراز وجود دارند».

وقتی آماده هستید که جلسات پیاده روی را امتحان کنید، می توانید منتظر طیف گسترده ای از مزایای آن باشید. (پیاده روی در اینجا شامل هر وسیله حمل و نقل شخصی است – پا، عصا، ویلچر.)

برابری بیشتر بین درمانگر و مشتری کیندرمن گفت: «راه رفتن در کنار یکدیگر باعث ایجاد احساس برابری بین ما و مشتریانمان می شود. “به جای اینکه درمانگران به عنوان چهره های اقتدار دیده شوند، ما با هم هستیم.” بیرون بودن همچنین می تواند حس “مزیت خانه” را که با حضور در مطب درمانگر به وجود می آید، کاهش دهد.

پیوند مشتری و درمانگر قوی تر. فعالیت های مشترک می تواند ارتباطات بین افراد را تقویت کند. یانک گفت: «در پیاده‌روی‌هایمان، اغلب تجربیات مشترکی داریم. به عنوان مثال، دیدن یک حیوان جالب یا یک پرنده غافلگیر کننده. این تجربیات باعث ایجاد حس رفاقت و ارتباط می شود که این رابطه را عمیق تر می کند. این ارتباط قوی تر خبر خوبی برای درمان است. اتحاد درمانی یکی از ثابت‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های یک نتیجه درمانی مثبت است.

چشم انداز انعطاف پذیرتر تغییر منظره اغلب می تواند منجر به تغییر ذهنیت شود. کیندرمن متوجه می‌شود که پیاده‌روی در فضای باز «لحظه‌های تأمل و چشم‌اندازی را ارائه می‌دهد که ممکن است در محدوده اتاق درمان رخ ندهد». روش وسیع‌تر دیدن چیزهایی که اغلب با بیرون بودن همراه است، می‌تواند به بینش‌ها و راه‌حل‌هایی منجر شود که در داخل خانه فکر نمی‌شود.

یک درمانگر آرام تر و کمتر فرسوده تر. همانقدر که عاشق درمانگر بودن هستم، همیشه دوست ندارم ساعت ها در یک اتاق بنشینم. یانک می‌گوید: «نشستن در یک دفتر در تمام طول روز می‌تواند یک چالش باشد. برای او، پیاده روی درمانی برای هر دو طرف سرگرم کننده و به همان اندازه سالم است. هر گونه مزیتی برای درمانگران به تجربه بهتری برای مراجعین تبدیل می شود.

توانایی بیشتر برای باز شدن. پیاده‌روی ممکن است صحبت کردن را تسهیل کند، هم از طریق حرکت فیزیکی و هم از طریق تنظیم کنار هم که برای بسیاری از افراد راحت‌تر از نشستن رو در رو است. کیندرمن دریافت که پیاده‌روی «به مراجع کمک می‌کند تا احساس کمتری داشته باشند و احساس راحتی بیشتری داشته باشند» که می‌تواند منجر به درک مهم و حتی پیشرفت‌هایی در روند درمان شود.

ارتباط با طبیعت. بیرون بودن به شما کمک می کند تا با دنیای طبیعی ارتباط برقرار کنید – احساس زمین زیر پای خود، نسیم روی صورتتان، دیدن آسمان و درختان، و شنیدن صدای پرندگان. یانک متوجه می شود که طبیعت می تواند بازیگر دیگری در روند درمان باشد. او گفت: “این ارتباط با طبیعت اغلب به عنوان یک منبع اضافی برای حمایت و راحتی عمل می کند.”

افزایش رفاه. فقط بیرون رفتن می‌تواند به احساس آرامش و زمین‌خوردگی کمک کند. کیندرمن می‌گوید: «ما از تحقیقات می‌دانیم که بودن در فضای باز برای سلامت روان مفید است. مزایای رایج عبارتند از: اضطراب کمتر، مدیریت بهتر استرس و بهبود خلق و خو.

سلامت جسمانی. البته فواید حرکت فیزیکی فقط برای ذهن و احساسات نیست، جلسات پیاده روی برای بدن نیز مفید است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می کند حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط در هفته – یک جلسه 45 تا 50 دقیقه پیاده روی – حدود یک سوم این هدف را برآورده می کند.

معایب بالقوه پیاده روی درمانی

البته جلسات پیاده روی با خطراتی همراه است. یانک گفت: «پیاده‌روی می‌تواند برای برخی از مراجعان، به‌ویژه کسانی که مشکلات حرکتی یا شرایط سلامتی دارند، چالش‌برانگیز باشد. شما باید با زمین راحت باشید و متناسب با آب و هوا لباس بپوشید. درمانگر شما ممکن است از شما بخواهد که فرمی را برای پوشش مسئولیت آنها امضا کنید.

همچنین وقتی از چهار دیوار یک دفتر بیرون می روید، تضمین حریم خصوصی دشوارتر است، به خصوص اگر در حین پیاده روی با افراد دیگری برخورد کنید. در حالی که درمانگران آموزش دیده اند تا ماهیت رابطه خود را با افرادی که تحت درمان قرار می دهند فاش نکنند، افرادی که درمانگر شما را می شناسند ممکن است حدس بزنند که شما مشتری درمان هستید. شما می توانید هر گونه نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی را با درمانگر خود در میان بگذارید، مانند نحوه رسیدگی به محرمانگی در صورت ملاقات با فردی که خود یا درمانگر می شناسید، و قصد دارید در زمانی که دیگران در تماس هستند، چه کاری انجام دهید. در نهایت، زمانی که شما و درمانگرتان برای پیاده روی برنامه ریزی کرده اید، ممکن است همیشه این احساس را نداشته باشید. از آنها بپرسید که چگونه با سناریوهای “Plan B” برخورد می کنند – به عنوان مثال، ملاقات در داخل خانه یا از راه دور سلامتی

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *