چرا روان درمانی کودک؟

چرا روان درمانی کودک؟ با تغییر فرهنگی جامعه به سمت فرزند محوری اهمیت سلامت روانی فرزندان دغدغه بسیاری از والدین است لذا خدمات وابسته مانند روانشناسان کودک جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است. برای روانشناسانی که دست کم کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط به مانند: روانشناسی بالینی، روانشناسی کودک، روانپزشکی، و روانشناسی تربیتی دارند و تصمیم دارند به صورت تخصصی به فعالیت در حوزه کودک بپردازند دانش در مورد روان درمانی کودک ضروری ست.

روان درمانی کودک برای درمان چه مشکلاتی از کودک موثر می باشد؟

دامنه مشکلاتی که در روان درمانی کودک می توان به درمان آنها پرداخت عبارت اند از: اضطراب، وسواس، اختلالات رفتاری، افسردگی. سایر مشکلات مانند تیک و توره را نمی توان با روان درمانی حل کرد.

همچنین مشکلاتی همچون اوتیسم نیاز به دوره تخصصی رفتاردرمانی دارد سایر مشکلات شایع دوران کودکی مشکلات والدگری در کانون تمرکز روان درمانی هستند. کودکان آسیب، یا دارای مشکلات سوگ و سایر کودکان نیز می توانند از روان درمانی استفاده کنند.

اهم مباحث رواندرمانی کودک عبارتنداز:

1. مصاحبه بالینی با کودک

2. آسیب شناسی اختلالات دوران کودکی

3.آزمونهای پرکاربرد عاطفی و هوش

4. روان درمانی شناختی رفتاری برای اختلالات دوران کودکی

5. اختلالات یادگیری

6. بازی درمانی

دوره رواندرمانی کودک چیست؟

دوره رواندرمانی کودک شامل 100 ساعت آموزش تخصصی در خصوص روان درمانی اختلالات دوران کودکی است. که توسط اساتید مجرب که به صورت عملی با مراجعین این حوزه در مراکز خصوصی در تعامل هستند تدریس می شود. این دوره، دانش پایه درخصوص اختلالات دوران کودکی، روان درمانی با رویکرد شناختی رفتاری برای مشکلات شایع و اختلالات روانی کودکان را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. در این دوره مجموعه ای متراکم از دانش نظری و نکات کاربردی در فرایند درمان مطرح می شود.

دومین کنگره سراسری روانشناسی کودک و نوجوان

دومین کنگره سراسری روان شناسی کودک و نوجوان 26 و 27 ام آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی تحت سرپرستی علمی دکتر حمیدرضا پور اعتماد و سرپرستی اجرایی دکتر مهدی خانبانی برگزار شد.هدف ازین کنگره گسترش پژوهش های بنیادی، کاربردی و توسعه در عرصه روانشناسی پیشبرد مرزهای دانش و روزآمدسازی و آگاهی جامعه علمی از جدیدترین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان با موضوع اصلی ارتقای سلامت روان در حوزه‌های خانواده، نظام‌های آموزشی، رسانه، هنر و خانواده بود.

همزمان با برگزاری دومین کنگره سراسری روان شناسی کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی در حوزه علوم روانشناختی نیز برگزار شد.

محورهای این همایش عبارت بودند از:

نظام های آموزشی:نظام های آموزشی و حمایت از تحول بهینه کودک،چالش های پیش روی آموزش خردسالان و پیش دبستان، آموزش و پرورش شناختی، مدرسه و سلامت مدرسه

سیاست گذاری:کودکان با نیازهای ویژه، تامین تحول بهینه کودکان و نوجوانان، حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض آسیب

خانواده:عوامل محافظت کننده و تهدید کننده خانواده ایرانی، فرزند پروری در ایران، سبک ها ومهارت ها، چالش های خانواده در تعامل با رسانه، دنیای مجازی و نقش پدران در تحول سلامت کودک

رسانه و هنر:شبکه های اجتماعی، تلویزیون، تئاتر و سینمای کودک، انتشارات و بازی های رایانه ای.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

2 دیدگاه برای “چرا روان درمانی کودک؟”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *