اهمیت انتقال در رابطه ی درمانی

اهمیت انتقال در رابطه ی درمانی : فروید ضرورت کار کردن روی مشکلات رابطه ای مهم در انتقال را توضیح داد. به یادآوردن، تکرار کردن و  به عنوان فرآیندی شناخته شده که تغییر مراجع در مسیر درمانی را تسهیل می کند از طریق دادن فرصت هایی که فرد مشکلات رابطه ای را خصوصاً در رابطه با درمانگر که به آن انتقال گفته م یشود، دوباره تجربه کند.

این تجربه ی مجدد و کار کردن روی آن فواید متعددی برای مراجع دارد؛ آنها آنچه در رواندرمانی آموخته شده را تشکیل می دهند:

  1. افزایش توانایی تشخیص نشانه های بازشناسی مشکلات رابطه ای اساسی. تشخیص این نشانه ها ضروری است زیرا مشکلات رابطهای معمولاً در زمینه های متفاوتی دوباره ظاهر می شوند.
  2.   افزایش توانایی تشخیص نقش مراجع در مشکلات رابطه ای در مقابل نقش افراد و رویدادهای دیگر
  3.   شناخت بیشتر از قدرت مشکل رابطه ای بنیادی. همانطور که یک مراجع شناخت  آن را به کار می برد، بخش مهمی از تسلط بر مشکل رابطه ای بنیادی قدرت بی ثبات آن برای ظهور دوباره است.
  4. بهبود در شناخت اینکه مشکل رابطه ای بنیادی چگونه به مشکلات رابطه ای دیگر مربوط می شود.
  5.   . افزایش بینش نسبت به اینکه منشأ مشکلات رابطه ای چه چیزی می تواند باشد.
  6. شناخت بیشتر از اینکه چگونه مشکلات رابطه ای به عنوان عملکردی است.( نفع ثانویه ) که موجب استمرار مشکلات می شود، به طوریکه شخص از آنها می برد. بعد از اینکه مشکلات رابطه ای دفعات متعدد دوباره تجربه شدند، طبیعی است که بررسی کنیم که تداوم آنها به چه شیوه هایی هدفی را دنبال میکند.
  7. طیف وسیعی از راه حل مشکل از طریق مواجهه با مشکلات رابطه ای به دست می آید. تعجب آور نیست که حتی پس از دوره های طولانی کار کردن روی آن، مشکلات رابطه ای قابل تشخیص باقی می مانند زیرا آنها عمیقاً در رفتارمراجع تثبیت می شوند.
  8. اهمیت انتقال در رابطه ی درمانی : مرکز مشاوره احیا
[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *