ADHD

نکات مهم برای افزایش هوشیاری بیمار

نکات مهم برای افزایش هوشیاری بیمار :
1. شرایط حاضر بیمار را که مشکلات در آن شکل گرفته اند، به خوبی بررسی کنید. در حین توصیف شرایط، بیمار از دفاع ها استفاده خواهد کرد.

2. هر بار، دفاع را شناسایی کنید و به بیمار کمک کنید تا نقش آن را ببیند وسپس به بررسی بیشتر شرایط حاضر و کنونی ادامه دهید.


3. هر بار که بیمار از این دفاع ها در روابط درمانی استفاده می کند، دفاع را شناسایی کنید. به بیمار کمک کنید تا تأثیر استفاده از دفاع بر کارایی درمان را ببیند و سپس به بررسی شرایط حاضر ادامه دهید.


4. زمانی که بیمار توانست دفاع را مشاهده کند و پذیرفت که دفاع در توانایی او برای دیدن محرک مزاحمت ایجاد می کند، او را تشویق کنید که اطلاعات جزئی تر و واقعی تر از محرک را توصیف کند (شخص دیگر چه
چیزی گفته یا انجام داده که احساس بیمار را برانگیخته است)

5. زمانی که بیمار آنچه شخص انجام داده است، با جزئیات صحیح به تصویرکشید، احساس خود را تجربه می کند و بلافاصله آن را سرکوب می نماید.فوراً مداخله کنید. به بیمار کمک کنید که تجربه ی لحظه ی برانگیخته
شدن احساس را لمس کند و سپس، احساس را از نگرانی تفکیک نماید. احساس را از دفاعی که در لحظه ی سرکوب آنی مورداستفاده قرارگرفته است، جدا کنید.

6. هنگامی که بیمار از سرکوب آنی استفاده می کند، مراحل بالا را تکرار کنید تا زمانی که او بتواند محرک برانگیزنده ی احساس را توصیف کند و بتواند احساس را برای مدت زمان بیشتری، بدون استفاده از دفاع، تحمل کند؛ بتواند نگرانی و احساس و دفاع را تفکیک کند و به علیت پی ببرد (احساس، نگرانی را برمی انگیزد که آن نیز دفاع را به حرکت وامیدارد و دفاع هم مشکلات موجود را ایجاد م یکند). حال به مرحله ی بعد بروید.

7. از بیمار بخواهید که نام صحیح احساس خود را عنوان کند و کلمات را به آنچه احساس می کند، اختصاص دهد.

8. بیمار را تشویق کنید تا دفاع ها را رها کند و با احساس مواجه شود و به عمق مشکلاتش دسترسی پیدا کند. به او کمک کنید تا ببیند که چطور دفاع هایش، رنج او را طولانی تر می کنند و مانع از شکل گیری اتحاد درمانی می شوند. به محض اینکه دفاع ها رها شوند، بیمار احساس های پیچیده اش را تجربه خواهد کرد و می تواند عمق مشکل را بررسی کند.

نکات مهم برای افزایش هوشیاری بیمار : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *