آیا در شب هنگام خواب تکان می خورید؟

لرزش در شب – این چیزی است که تعداد کمی از ما در مورد آن صحبت می کنیم، اما همچنین پدیده ای است که در مورد کیفیت خواب بر آمریکایی ها تأثیر می گذارد. و حتی اگر احساس می‌کنید به اندازه کافی می‌خوابید، می‌توانید بدون آن قسمت‌های تکان‌دهنده، هرچند نادر، بهتر و سریع‌تر بخوابید.

امروز با بیان دلایل رایج زیربنایی و اینکه برای خواب راحت‌تر و راحت‌تر در شب چه کاری باید انجام دهید، پنهان‌کاری در مورد تکان خوردن هنگام خواب را برطرف می‌کنم.

آیا لرزش در شب خطرناک است؟

لرزش گاه به گاه در شب جای نگرانی ندارد، اما اسپاسم مزمن عضلانی ممکن است به شرایط مختلف سلامت اشاره کند. حداقل، تجربه انقباض در خواب می تواند باعث افزایش بیداری شبانه و کاهش کیفیت خواب شود.

چه چیزی باعث لرزش در شب می شود؟

اگر تا به حال آن را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که چقدر می‌تواند عجیب و حتی اضطراب‌انگیز باشد: شما کاملاً خوابیده‌اید و ناگهان یک تکان یا تکان شما را از خواب بیدار می‌کند.

بدترین بخش برای بسیاری از ما این است که نمی‌دانیم چرا در هنگام خواب تکان می‌خوریم، و این تکان دادن می‌تواند خوابیدن را در طول شب سخت‌تر کند. به طور کلی یک دلیل واحد وجود ندارد که چرا شما در شب تکان می‌خورید، اما می‌تواند یکی از دلایل بسیاری باشد، از جمله:

کمبود مواد مغذی

تغذیه کلید خواب خوب است، اما حتی عملکرد طبیعی در طول روز. و اگر نه تنها در شب، بلکه در روز نیز تکان می‌خورید، ممکن است کمبود ویتامین D، ویتامین B12 یا عدم تعادل کلسیم داشته باشید.

ویتامین دی

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. هنگامی که ویتامین D کم است، ممکن است گهگاه دچار انقباضات عضلانی یا اسپاسم در پا یا دست شوید.

ویتامین B12

علائم کمبود ویتامین B12 شامل انقباض یا اسپاسم عضلانی و همچنین بی‌حسی و احساس ضعف است.

کلسیم و منیزیم

عدم تعادل کلسیم زمانی رخ می دهد که کمبود منیزیم و نسبت کلسیم به منیزیم بسیار بالا باشد. مطالعات نشان می دهد که کمبود منیزیم زمانی که کلسیم بیش از حد بالا می رود و اعصاب را تحریک می کند باعث پرش و اسپاسم می شود. این یکی از منابع خوب منیزیم است که من در برنامه روزانه خود قرار می دهم

اضطراب و استرس

با این حال، اگر فقط در شب دچار انقباض هستید، به احتمال زیاد علت دیگری وجود دارد. تکان خوردن در شب که اغلب به عنوان حرکات هیپنیک از آن یاد می شود، ممکن است ناشی از اضطراب و استرس مزمن باشد. در گذشته، در مورد چگونگی ارتباط استرس و خواب و اینکه چرا استرس می تواند کیفیت خواب را کاهش دهد و مدت خواب را کاهش دهد، نوشته ام

مطالعه ای که در مجله علوم اعصاب در تمرین روستایی منتشر شد، ارتباط بین سطوح بالاتر استرس و تکان های هیپنیک یا تکان دادن در شب را بررسی کرد. با این حال، فقط استرس عاطفی نبود که با لرزش بیشتر در شب مرتبط است.

مصرف کافئین

مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند سیستم عصبی مرکزی شما را بیش از حد تحریک کند و باعث اسپاسم، گرفتگی عضلات و تکان‌شدن شود – و احتمالاً می‌تواند منجر به تکان‌های هیپنیک در هنگام خواب شود. نیکوتین و سایر محرک‌ها نیز می‌توانند مقصر باشند، مخصوصاً زمانی که خیلی نزدیک به رختخواب استفاده شوند.

خیلی دیر ورزش کردن

ورزش برای سلامت کلی و حتی خواب ما حیاتی است. ورزش منظم به تنظیم چرخه خواب و بیداری، خلق و خوی ما کمک می کند و به ما کمک می کند سالم ترین زندگی ممکن را داشته باشیم. اما ورزش درست قبل از خواب، به خصوص ورزش شدید، حداقل می تواند باعث تشدید انقباض در هنگام خواب شود. ماهیچه ها ممکن است زمانی برای استراحت نداشته باشند، که منجر به تحریک سیستم عصبی و اختلالات خواب بالقوه می شود.

اگر بیشتر از تکان‌های گاه به گاه در شب تجربه می‌کنید و کمبودهای تغذیه‌ای یا منابع استرس بیش از حد ندارید، ممکن است اختلال حرکتی خواب داشته باشید.

سندرم پای بی قرار

سندرم پای بیقرار شایع است – طبق گفته بنیاد خواب، از هر 10 آمریکایی 1 نفر آن را تجربه می کند. از بسیاری جهات، سندرم پای بی قرار هنوز یک راز است، اما می دانیم که نه تنها می تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن و خزیدن در هنگام خواب یا استراحت شود، بلکه باعث تکان خوردن نیز می شود. بیشتر آنها میل به حرکت و اختلال در خواب را تجربه می کنند

چگونه می توانم در شب بهتر بخوابم؟

بدون توجه به علت، تکان های هیپنیک مداوم، واقعا می تواند انرژی شما را تخلیه کند. به سختی افتادن و به خواب ماندن. و به کیفیت کلی خواب شما آسیب می رساند. بنابراین در اینجا نکات اصلی من برای شل کردن عضلات شما برای خواب سالم آورده شده است.

از نظر کمبود ویتامین معاینه شوید

اگر نه تنها هنگام خواب، بلکه در طول روز نیز دچار انقباضات عضلانی یا اسپاسم می‌شوید، وقت آن است که از نظر کمبود ویتامین معاینه شوید. هرگز فرض نکنید یا خودتان تشخیص دهید. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا کمبود دارید یا نه، انجام آزمایش وریدی یا خونی به دستور پزشک است.

اضطراب و استرس را مدیریت کنید

تغییرات سبک زندگی، از دادن هر روز به خود برای استراحت، تا ورزش منظم، حداقل 15 دقیقه نور طبیعی خورشید و برقراری ارتباط با دیگران، مکانیسم‌های مقابله‌ای عالی هستند

مراقب ورزش باشید

من همچنین از حرکت دفاع می کنم، اما ممکن است متوجه شوید که در ساعات مختلف روز بهتر ورزش می کنید. در حالی که برخی می توانند تا دیروقت ورزش کنند، لرزش در شب نشانه آن است که زمان ورزش یا شکل ورزش ممکن است برای خواب شما مفید نباشد. سعی کنید زودتر ورزش کنید و قبل از خواب به تمرینات کششی سبک بپردازید

توسط یک متخصص خواب ارزیابی شوید

اگر همه چیز را رد کرده اید، در نظر داشته باشید که توسط یک متخصص خواب برای اختلالات خواب مانند سندرم پای بیقرار ارزیابی شوید. در حالی که هنوز چیزهای زیادی درباره سندرم پای بی قرار نمی دانیم، برخی از درمان ها شامل رفع کمبود آهن است. استفاده از شل کننده های عضلانی؛ و وسایل کمک خواب

چه در شب یا به طور منظم تکان های گاه به گاه را تجربه کنید، خبر خوب این است که تقریباً همیشه یک بیماری جدی و بسیار قابل درمان نیست. با این نکات، اکنون می دانید که چگونه در نهایت آرامش داشته باشید و بهتر بخوابید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *