بررسی ارتباط بین اختلالات خواب و افسردگی

علائم و راه حل هایی وجود دارد که مشکلات خواب ناشی از افسردگی است.

آیا مشکلات خواب شما باعث افسردگی می شود؟ یا افسرده هستید و این منجر به مشکلات خواب می شود؟

افرادی که افسرده هستند ممکن است صبح ها با احساس ترس یا اضطراب بیدار شوند.

برخی از داروهای ضد افسردگی اثر آرام بخشی دارند و به خلق و خو و خواب شبانه کمک می کنند.

هنری*، یک حسابدار 50 ساله، با چشمانی ناامید وارد دفتر من شد. او به من گفت که چند ماه است که خوب نخوابیده است. او چرخش و چرخش در شب و مشکل بیدار شدن در صبح را توصیف کرد. اغلب دیر به محل کارش می رسد، اکنون شغل او در خطر است. ازدواج او به دلیل تحریک پذیری اش در رنج است.

او گفت: “دکتر، من نمی توانم اینطور ادامه دهم.” “چه کاری می توانم انجام دهم تا کمی چشمم را ببندم؟

تشخیص مشکلات خواب

وقتی صحبت از تشخیص مشکلات خواب می شود، این سوال مطرح می شود: چه چیزی اول شد؟ آیا مشکلات خواب شما باعث افسردگی شما می شود یا از افسردگی رنج می برید که منجر به مشکلات خواب می شود؟

خواب ممکن است مانند یک فعالیت منفعل به نظر برسد، اما بدن و مغز شما در حال انجام کارهای مهمی هستند – درمان و ترمیم، سازماندهی یادگیری و خاطرات، و انرژی در حال انباشته شدن است تا بتوانید روز پیش رو داشته باشید. ، روابط و ثبات شغلی. خواب بسیار کم تمرکز، حافظه، خلق و خوی، عملکرد فیزیکی و ایمنی را مختل می کند. خواب زیاد بر بهره وری تأثیر می گذارد و زمان کافی برای انجام وظایف و مسئولیت های روزانه باقی نمی گذارد.

مشکلات خواب آنقدر رایج هستند که اغلب می توان آنها را نادیده گرفت. همانطور که یکی از بیماران به من گفت، “همه دوستان من در خواب مشکل دارند.” به گفته موسسه ملی بهداشت، درست است که حدود 50 تا 70 میلیون آمریکایی دارای اختلالات خواب یا بیداری هستند، اما هرگز نباید آنها را نادیده گرفت

مشکلات حاد خواب – مشکلاتی که شما را به دلیل یک موقعیت مضطرب که روز بعد با آن روبرو خواهید شد بیدار نگه می دارد یا در مدت کوتاهی روی شما تأثیر می گذارد – معمولاً می توان با تمرین تکنیک های آرامش بخش یا مصرف یک آنتی هیستامین آرام بخش یا مکمل هایی مانند ملاتونین کمک کرد. .

اختلالات خواب که پایدارتر و طولانی تر هستند، با هیچ موقعیت اضطرابی خاصی مرتبط نیستند و اغلب ناشی از افسردگی هستند. افرادی که افسرده هستند به سختی می توانند بخوابند، بخوابند، دوباره بخوابند و صبح ها از خواب بیدار شوند. بیدار شدن در صبح زود ممکن است با نوع خاصی از ترس یا اضطراب وجودی عمیق همراه باشد. با پیشرفت روز و بلند شدن و رفتن، این اضطراب ممکن است از بین برود و احساس بسیار بهتری داشته باشد.

هنگامی که اختلالات خواب ناشی از افسردگی باشد، معمولاً با سایر علائم و نشانه های افسردگی مانند عبوس، غمگینی، تحریک پذیری و اضطراب و علائم شناختی مانند مشکل در تفکر افکار مثبت همراه است. این افکار مداوم، منفی و نشخوارکننده اغلب با تمرکز، تمرکز و تصمیم گیری تداخل می کنند. علائم و نشانه های جسمی شامل اختلال خواب، کمبود انرژی و انگیزه، کاهش میل جنسی و کاهش اشتها است. در مجموع، اینها بسته ای را تشکیل می دهند که معمولاً تشخیص آن را بسیار آسان می کند.

درمان اختلالات خواب

برای مراقبت های حاد، ممکن است یک خواب آور آرام بخش مانند Ambien یا بنزودیازپین ها تجویز شود. اینها بهتر است به تنهایی مورد استفاده قرار نگیرند زیرا فرد می تواند نسبت به آنها تحمل داشته باشد و به دوزهای بالاتر و بالاتر نیاز دارد. در عوض، زمانی که مشکلات خواب بخشی از یک اختلال افسردگی است، به طور کلی توصیه می شود که با داروهای ضد افسردگی درمان شوند. به نظر می رسد که همان مواد شیمیایی که واسطه خلق و خو هستند، واسطه خواب هستند. با مصرف یک داروی ضد افسردگی، می‌توان مقدار خواب‌آور آرام‌بخش مورد نیاز را محدود کرد و در نتیجه از ایجاد تحمل نسبت به آن‌ها جلوگیری کرد و اثربخشی آنها را طولانی‌تر کرد.

تعدادی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. برخی از آنها به ویژه برای خواب مفید هستند و ممکن است همراه با یک داروی ضد افسردگی دیگر که خواص کمی متفاوت دارد، تجویز شوند. درمان افسردگی بسیار خاص علائم است، بنابراین، بسته به علائم شما، پزشک ممکن است یک داروی آرام بخش ضد افسردگی در عصر مانند ترازادون و یک داروی انرژی زا مانند بوپروپیون برای صبح تجویز کند.

رد سایر علل اختلالات خواب

وقتی شخصی مانند هنری برای مشکلات خواب از من کمک می خواهد، شرایط پزشکی را که ممکن است علت آن باشد رد می کنم. آپنه خواب، سندرم پاهای بی قرار و نارکولپسی از شایع ترین اختلالات خواب هستند.

آپنه خواب، به دلیل انسداد در مسیر هوا، باعث قطع شدن تنفس و بیداری های مکرر می شود و با سایر شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، بیماری آلزایمر، دیابت، چاقی، حملات قلبی و سکته مرتبط است. به طور کلی برای افرادی که در طول خواب دچار نفس نفس زدن، خروپف بلند و بیدار شدن مداوم می شوند، توصیه می شود که شب را در یک مرکز خواب تخصصی که در آن تنفس، امواج مغزی و ضربان قلب نظارت می شود، بمانند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *