ADHD

قسمت سوم: قدرت آسیب پذیری

قسمت سوم: قدرت آسیب پذیری بیایید بگوییم یک قبیله وجود دارد که شامل 20 مرد شکارچی میشود. همه مردانی که دارایی های کم و بیش مساوی دارند(یا عدم وجود آن).

برخی از مردان قبیله مرتباً نسبت به گفته های مردان دیگر به خودشان واکنش نشان می دهند.آنها اشتباهشان را نمی پذیرند و برای به دست آوردن تایید دیگر مردان،رفتار و گفته هایشان را عوض میکنند.وقتی مسائل آنطور که میخواهند پیش نمی رود،دنبال مقصر در دیگران میگردند.این موارد درباره ی وضعیت آنها در قبیله چه چیزی را بیان می کند؟

بیان می کند که اگر آنها تمام رفتارهای خود را بر این اساس پایه ریزی کنند تا تأیید مردان دیگر را به دست آورند و دائماً مشغول پوشش دادن نقاط ضعف خود باشند، آنها از نظر وضعیتی پایین ، بی ارزش، بدون اعتماد بنفس هستند و احتمالاً نتوانند پدر مورد اعتمادی باشند.

اکنون مردان دیگری را در همان قبیله تصور کنید که از این امر احساس نیاز یا تنش های خفیف مردان دیگر پیرامونشان غافلگیر نمیشوند.آنها به صورت خالصانه بر روی کاری که به آنها سپرده شده متمرکز می شوند و برایشان مهم نیست که دیگران درباره آنها چه فکری میکنند. هنگامی که به چالش کشیده می شوند، ایستادگی میکنند اما در زمانی که اشتباهی انجام میدهند، هیچ دلیلی برای پنهان کردن ضعفشان نمی‌بینند وبه اشتباهشان اعتراف میکنند. آنها شعور بالایی دارند و اگر هیچ کدام از مردان اطرافشان به آنها واکنش بدی نشان ندهند،آنها با هیچکس وارد کشمکش نمیشوند.

این رفتار حاکی از شان بالای مردی است که قابل اعتماد باشد، با نقاط قوت و ضعفش کنار آمده و می توان روی او حساب کرد و احتمالاً در رسیدن به مقام بالاتر در زندگی موفق است و میتواند نیاز های فرزندانش را تأمین کند. او احتمالاً فردی موفق و پدر قابل اعتمادی است.

این احتمال وجود دارد که زنان به طور غریزی مردانی را که دارای وضعیت عالی هستند،ابتدا بر اساس عدم نیازمندی مردان وسپس دومین شرط  آنها ظاهر دستاوردهایشان هست، انتخاب میکنند. زیرا ظاهر و دستاورد های یک مردبازتابی از رفتار متکی به خویششان میباشد نه موارد دیگرشان.

عدم نیاز نشانگر مردی است که از آسیب پذیری بیشتری دارد و نمی ترسد که به دنیا بگوید واقعا کیست و چه عیب هایی دارد.این مورد در عرصه های مختلف زندگی مشهود هست،چه در انتخاب های مرد در طول زندگی اش(قسمت 3) ،میزان شجاعت او(قسمت چهارم) و نحوه برقراری ارتباط با دیگران(قسمت 5).

اگر این مطلب را بخوانید و درمورد روابط با زنان بد هستید، این به این دلیل است که احساسات واقعیت‌تان را برروز نمی‌دهید و منظور و نیات‌تان را برای آنها درست بیان نمیکنید.

قسمت سوم: قدرت آسیب پذیری

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *