کودک‌آزاری

مداخله های درمانی افسردگی تک قطبی در نوجوانان

مداخله های درمانی  افسردگی تک قطبی در نوجوانان :

 1. با استفاده از عکس العمل های زبانی و رفتاری مناسب (مانند سؤال کردن، گوش دادن دقیق، واضح صحبت کردن، واکنش های مناسب و ابراز یکدلی) اطمینان و همکاری مراجع را جلب کنید.

2.  در مورد شرایط روحی کنونی و سابق مراجع ازجمله ویژگی، تعداد دفعه های بروز، شدت و طول آنها تحقیق کنید (مصاحبه های خود با مراجع را به کمک «پرسشنامۀ تشخیص افسردگی» تکمیل کنید.)

3.  از مراجع بخواهید که فهرستی از عواملی که او در مورد آنها به افسردگی رسیده است را تهیه کند؛ مطالب ذکرشده در فهرست او را به منظورتشخیص عوامل احتمالی استرس زا مرور کنید؛ مراجع را به درمیان گذاشتن احساس افسردگی اش با خودتان تشویق کنید تا از این طریق بتوانید سرنخ های احتمالی را بیابید.

4. سعی کنید از ابزاری جهت ارزیابی موضوعی کمک بگیرید و میزان افسردگی مراجع و خطر اقدام به خودکشی از طرف او را ارزیابی کنید. به عنوان مثال پرسشنامۀ افسردگی کودکان و پرسشنامۀ افسردگی بک برای نوجوانان را ببینید.


5. ارزیابی میزان بصیرت فرد در مورد «مشکلات جاری» او که آیا می خواهد آنها را تحمل کند یا با آنها به تقابل برمی خیزد؟

6. ارزیابی مراجع به منظور تشخیص شواهدی مبنی بر اختلالات همبودی مثلاً رفتار مخالفت آمیزی که از افراد دارای بیش فعالی سرمی زند وافسردگی که دامن گیر افراد مضطرب می شود.

 
7. ارزیابی شدت آسیب های موجود در عملکرد مراجع به منظور تشخیص و تجویز مراقبت های مناسب (به عنوان مثال درجه بندی میزان آسیب می تواند به صورت، خفیف، ملایم، شدید و خیلی شدید انجام شود و برای آسیب های اجتماعی، ارتباطی، شغلی و جمعیتی به کار رود)؛ حفظ تداوم در فرآیند ارزیابی درجۀ شدت این آسیب ها و همچنین ارزیابی میزان سودمندی درمان های در نظر گرفته شده برای هرکدام از آنها (به عنوان مثال بعد ازمدتی متوجه می شوید که فرد، دیگر با آسیب های خیلی شدید روبه رونیست اما برخی مشکلات او همچنان موجب آسیب های ملایم یا خفیف دررفتارش می شوند).

مداخله های درمانی افسردگی تک قطبی در نوجوانان : دپارتمان پژوهش مرکز مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *