چرا روان‌درمانی شناختی‌رفتاری؟

رویکرد شناختی‌رفتاری در روان‌درمانی، شناخته‌شده‌ترین و مقبول‌ترین روش درمانی در دنیا به شمار می‌رود. تمام روانشناسان در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند تا از روش شناختی درمانی برای روان‌درمانی و مشاوره استفاده نمایند. درمان شناختی‌رفتاری به واسطه ویژگی‌های ارزشمندی مانند اینکه به روش علمی تن می‌دهد و یافته های آن از طرف پژوهش‌های تجربی حمایت می‌گردد، مورد استقبال پژوهشگران و درمانگران است. همچنین رویکرد روان‌درمانی شناختی رفتاری هم برای درمان یعنی درون جلسات درمانی کاملاً ساختار یافته است و هم برای آموزش ساختارمند است. مراجعی که با این روش تحت روان‌درمانی قرار می‌گیرد آگاه است که هدف درمان چیست، درمان چند جلسه طول می‌کشد و در پایان، درمان به چه اهدافی خواهد رسید. همچنین کسی که در روان‌درمانی شناختی رفتاری آموزش می‌بیند مشخص است چند جلسه آموزش دارد، چه زمان آموزش شروع می‌شود و چه زمان دانشجو فارغ‌التحصیل می‌گردد. برعکس رویکردهایی همچون روان‌تحلیلی که مرز مشخصی برای فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان در آن وجود ندارد و گاهاً یک فردی سال‌ها شاگرد است. روش درمان ‌شناختی‌رفتاری به واسطه ساختارمندی، پایه خوبی برای یادگیری سایر رویکردها نیز به شمار می‌رود.

روان‌درمانی شناختی رفتاری چه مشکلات و اختلالاتی را برطرف می‌کند؟

رواندرمانی شناختی رفتاری برای اختلالات اضطرابی به مانند اضطراب فراگیر، وسواس، اختلال استرس پس از ضربه، حملات پانیک، اضطراب اجتماعی، هراس از مکان‌های باز و بسته را می‌تواند مورد مداخله قرار دهد. رویکرد شناختی‌رفتاری با استفاده از دستاوردهای دیگر رویکردها و ترکیب و استفاده از ابزارهای آنان خود را برای مداخله در سایر مشکلات روان‌شناختی توانمند می‌کند. برای مثال، طرحواره درمانی را برای درمان اختلال شخصیت و یا رفتاردرمانی دیالکتیک برای درمان شخصیت‌های مرزی. هم‌چنین رویکرد شناختی‌رفتاری را برای مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی نیز به‌کار می‌برند.

چرا دوره صد ساعته شناختی رفتاری دانشگاه تهران؟

دوره شناختی‌رفتاری صد ساعته دانشگاه تهران مبتنی بر سرفصل دوره دانشگاه اکسفورد آماده و طراحی گردیده است و در 12 هفته و در طول مدت 3 ماه برگزار می‌گردد. علاوه بر این بیش از 7 استاد مسلم روانشناسی بالینی که همگی از اساتید دانشگاهی هستند و به‌طور حرفه‌ای، در هر قسمت از مباحث متخصص هستند، به تدریس قسمت تخصصی مربوط به خود می‌پردازند. اکنون بیش از 7 مرتبه از این دوره برگزار گردیده‌است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *