ADHD

دوست داشتن صادقانه

دوست داشتن صادقانه : بزرگ ترین داروی قوه‌ی جنسی موجود در دنیا کسی است که از شما  صادقانه خوشش بیاید. خواسته‌ی یک زن این است که خواسته شود. ولی باید یک خواستن صادقانه باشد. نمی‌تواند این باشد که ” من تو را تا وقتی می‌خواهم که نفس من را تقویت کنی و همکارهایم را تحت تاثیر قرار دهی”.

نکته اصلی این است که قدردانی خالصانه و بدون شیشه خرده در دنیا کمیاب است.، مخصوصا از سمت آقایان. خانم‌ها این را ارزشمند می‌دانند و روی این افراد کمیاب که آسیب‌پذیری خود را ثابت کرده اند حساب باز می‌کنند.

این  یک آزمون نمایانگراست. به اعمال و حرف‌هایتان اطراف خانم‌ها و مقصودتان پشت این حرف‌ها نگاه کنید.  قصدها همیشه ده برابر بلندتر از حرف‌هایتان سخن می‌گویند. قصدهایتان چه می‌گویند؟

اگر برای دختری نوشیدنی گرفتید تا شما را ترک نکند و نرود تا با کسی دیگر صحبت کند، مقصود کارتان چه چیزی را بیان میکند؟ میگوید که شما روی دختری بیش از حد حساب باز کردید و رفتاری غیر جذاب دارید.

اگر برای دختری داستانی تعریف کردید تا او را متحیر کنید و از شما خوشش بیاید، مقصود کارتان چه چیزی را بیان میکند ؟ میگوید شما روی دختری بیش از حد حساب باز کردید و رفتاری غیر جذاب دارید.

اگر خانمی را به رستورانی دعوت کردید تا با پول زیادی که دارید او را تحت تاثیر قرار دهید، این مقصود راجع‌به شما چه می‌گوید؟ میگوید شما روی دختری بیش از حد حساب باز کردید و رفتاری غیر جذاب دارید.

مردی که فکر می‌کند میتواند توجه یا محبت زنی را با سرگرمی، پول یا مسائل سطحی بخرد یا بدزدد، مردی است که اعتماد به نفس درباره‌ی هویت خود ندارد و واقعا جذاب نیست.

باید اضافه کنم که این‌ها مثالها درباره ی همه صادق نیست. نگاه کنید، ما همه می‌خواهیم مردم از ما خوششان بیاید، و همه‌ی ما دوست داریم تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم. همه‌ی ما هر از چند گاهی نیاز به سنجیده شدن داریم. همه‌ی ما تا حدودی این کارها را انجام می‌دهیم. غیر ممکن است که همیشه کاملا بی‌نیاز باشیم.

اما احساس نیاز نسبی است. به همین دلیل است که من هم گفتم باید به جای این که “اصلا” روی نظر دیگران سرمایه‌گذاری نکنیم کمتر سرمایه‌گذاری کنیم  . تفاوت مهمی در این دو وجود دارد.

نگفتم تبدیل به یک آدم دل‌سنگ جامعه‌ستیز شوید. دقیقاً برعکس. چرا که هرچه بیشتر روی خود حساب باز کنید، آزادتر می‌شوید تا به آدم‌های دورتان بدون خواستن چیزی در عوض آن، اهمیت دهید. مردی که نیازمند است و روی خود حساب نمی‌کند، فقط و فقط قادر به انجام کارهای سطحی است. چرا که آستانه‌ی آسیب‌پذیری بسیار کمی دارد.

غیر ممکن است که روی هیچ کسی حسابی باز نکرده باشیم. همین ما عجیب است. اما همیشه امکان‌پذیر است که روی خود حساب بیشتری بگذاریم و به خود اهمیت بیشتری دهیم تا دیگران.

دوست داشتن صادقانه : برگرفته از کتاب مدل ها

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *