ADHD

ایجاد خط قرمز در رابطه

ایجاد خط قرمز در رابطه : اما صادق بودن بی قید و شرط فقط مربوط به تعریف کردن و قدردانی نیست. صداقت بی قید و شرط می‌تواند در مواقعی خشن و بی‌رحم هم باشد. و به طرز عجیبی، صداقت خشن و بی‌رحم هم می‌تواند یک خانم را به اندازه‌ی اکثر تعریف‌های خالصانه شیفته‌یتان کند.

باز هم می‌گویم، حرفی که زده می‌شود مهم نیست، مقصود و بطن ارتباطی که برقرار می‌شود مهم است. وقتی قادر باشید حرف زنی را قطع کنید و بگویید که فکر می‌کنید دارد از حد مجاز خود رد می‌شود، وقتی قادر باشید به زنی بگویید چه چیز‌هایی را در زندگی تحمل می‌کنید و چه چیزهایی را تحمل نمی‌کنید، بطن حرفتان عنصر قدرتمندی در جذابیتتان برای اوست. خیلی قدرتمندتر از یک داستان سرگرم کننده یا یک بازی است.

به همین دلیل است که کاملاً امکان‌پذیر است که زنی را با دست پس بزنید و با پا پیش بکشید. هر مردی که در زمینه‌ی آشنایی با زن‌ها تجربه دارد با این مطلب آشناست.

اگر زنی زیبا به یک فرد نیازمند حرفی بزند که برای او توهین‌آمیز باشد، چشم‌پوشی می‌کند، بحث را عوض می‌کند، یا حس واقعی‌اش را در خود می‌ریزد. چه بسا ممکن است از ترس این که ممکن است ناراحتش کند تظاهر ‌کند که با او هم نظر است.

اما یک مرد بی‌نیاز به آن زن می‌گوید که چیزی که گفتی توهین‌آمیز بود. هرچه پیش‌آید خوش‌آید. رفتارش مثل آدم‌های عوضی نمی‌شود. فقط خیلی ساده خط قرمز خود رامشخص می‌کند که “من از این حرف‌ها خوشم نمی‌آید.” و او هم می‌تواند انتخاب کند که آن خط قرمز را رد کند یا نه.

افراد خودشیفته اشتباه برداشت می‌کنند و فکر می‌کنند می‌توانند به دیگران بگویند که آنها همیشه اشتباه می‌کنند یا اساساً هر کار که خواستند انجام دهند بدون آنکه به احساسات دیگران توجه کند.

این عمل زیاده‌روی و در حقیقت رفتار کسی است که بیش از حد دیگران بر روی او حساب باز کرده‌اند و توسط عکس‌العمل اطرافیانش بیش از حد ارزشمند محسوب شده.

یک مرد بی‌نیاز خودش را در حد و مرزهای دیگران تحمیل نمی‌کند. او تنها علاقه دارد حد و مرزهای خود را حفظ کند و به مرزهای دیگران احترام بگذارد.

بی‌نیازی یعنی آدم هم به خود و هم به دیگران احترام می‌گذارد. خودشیفتگی یعنی آدم فقط به خود احترام می‌گذارد. نیازمندی یعنی آدم فقط به دیگران احترام می‌گذارد.

تفاوت در اینجاست که اگر خانمی چیزی بگوید که توهین‌آمیز باشد، یک فرد خودشیفته سرزنشش می‌کند و سعی می‌کند تا نظرش را عوض کند، درحالی که فرد بی‌نیاز به سادگی شفاف‌سازی می‌کند که چیزی که آن زن گفته برای او توهین‌آمیز است و تحمل نمی‌کند بار دیگر بشنود. هر پاسخی که آن زن داد نیز انتخاب خودش است.

ایجاد خط قرمز در رابطه : برگرفته از کتاب مدل ها

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *