غرورهای کاذب وآسیب هایی که به ما می زند

غرورهای کاذب وآسیب هایی که به ما می زند : آیا شما جزو دسته افرادی هستید که باوجود همه تلاش هایی که برای کامل بودن و رسیدن به ایده آل هایتان به کاربرده اید، هنوز آن چیزی را که دلتان می خواسته را آنطور که باید به دست نیاورده اید؟
 مهم ترین دلیل این مسائل آن است که منشأ و مبدأ اعتماد به نفس واقعی با غرورهای کاذب، کاملا متفاوت است. منشأ اعتمادبه نفس رشد «خودواقعی» است و بر مبنای صفات، فضایل، شایستگی ها و استعدادهای واقعی که در انسان وجود دارند، شکل می گیرد.

درحالی که غرورهای نامعقول از نتایج «خودایده آلی» وبی اساس و بی جهت است، یعنی یا بر مبنای صفات و شایستگی های تصوری و تخیلی است، یا اگر واقعاً صفات و شایستگی هایی هم در شخص وجود داشته باشد، احساس غرورش به آنها خیلی مبالغه آمیز و بی تناسب با آن صفات و شایستگی هاست.


1.  غرور عقل و دانایی و اراده و همه کار توانی: این افراد دانسته یا ندانسته در ذهنشان تصور می کنند که عقلشان قادر به حل تمام مشکلات و حتی پیش بینی وقایع غیرمترقبه است.


2. غرور خودبزرگ بینی یا مهم بودن: این افراد خود را خیلی مهم و بزرگ می پندارند. آنها معمولاً به دیگران تهمت نفه می، بخل و حسد می زنند.


3. غرور خواستنی یا محبوب بودن: این افراد تصور می کنند هر کس را بخواهند عاشق و شیفته ی خود می کنند و درنتیجه هرکس مقاومت کند، مورد نفرت شدید آنها واقع می شود.


4. غرور آزادی مطلق: افرادی که به هر نوع کار و تکلیفی که به صورت «باید» و «نباید» درآید حساسیت دارند و در برابر آن مقاومت شدید از خود نشان می دهند و به قوانین احترام نگذاشته و آنها را رعایت نمی کنند،در این دسته جای می گیرند.


5. غرور شجاعت: برخلاف اسمش بیشتر گریبان گیر اشخاص ترسوست. این افراد معمولاً لاف شجاعت می زنند و گاهی به اعمال غیرمنطقی مبادرت می ورزند.


6. غرور درستی و عدالت: تعصب زیادی در دستکاری و انصاف نشان می دهند و در مقابل کسانی که کمترین تردیدی در راستگویی و درستکاری آنها احساس می کنند، به شدت عصبانی می شوند و پرخاشگری می کنند ولی هر جا مطمئن باشند کسی نمی فهمد، از هیچ گونه نادرستی و بی انصافی دریغ ندارند.

غرورهای کاذب وآسیب : مرکز مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *