ADHD

قسمت اول : قدرت آسیب پذیری

قسمت اول : قدرت آسیب پذیری وقتی اکثر مردها کلمه‌ی “آسیب‌” پذیری را می‌شنوند، عکس العمل نشان میدهند و آن را سریعا به به ضعیف بودن میدهند. بطور کلی، مردها طوری بزرگ شده‌اند که از ابراز احساسات خود داری کنند، ضعف نشان ندهند، و هیچ اشاره‌ای به درون خود نکنند. علاوه بر آن، اکثر مشاوره‌های روابط معروف، مردها را به درون گرایی،سرد بودن،قضاوت کردن و خرد کردن زنان تشویق می‌کنند.

مردها راجع‌به آسیب پذیری و رها کردن احساسات‌شان فکر خوبی نمی‌کنند. ممکن است وقتی می‌بینید راجع‌به این مسئله نوشته‌ام ،کمی شکاک و وسواسی شوید.

نگران نباشید، من سعی بر این ندارم که مجبورتان کنم دست در دست کنار آتشی همراه با گروه پشتیبانی بی‌مصرفی بنشینید و بخاطر کریستال روحتان گریه کنید، یا درباره‌ی خوی حیوانی درونتان داستان بگویید.

من می‌خواهم به آسیب پذیری از دید گسترده‌تری نگاه کنید. نه فقط از دید آسیب پذیری عاطفی (که به آن هم می‌رسیم)، بلکه از دید آسیب پذیری فیزیکی و اجتماعی نیز به آن نگاه کنید.

برای مثال، آسیب پذیر کردن خود فقط به این معنی نیست که بخواهید ترس‌ها و تزلزلات خود را بازگو کنید. می‌تواند به این معنی باشد خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید مطرود شوید، جوکی تعریف کنید که شاید خنده دار نباشد، ادعای نظری کنید که شاید برای دیگران توهین آمیز باشد، معرفی کردن خود به گروهی که نمی‌شناسید، به خانمی بگویید که او را پسندیده‌اید و می‌خواهید با او به قرار‌ عاشقانه بروید. لازمه‌ی تمام این مسائل ریسک به‌ خطر انداختن احساسات‌تان از طریقی است. شما وقتی این کارها را انجام می‌دهید خود را آسیب پذیر می‌کنید.

در این روش، آسیب پذیری نشانگر نوعی قدرت است. یک نوع قدرت زیرک و عمیق. حتی شجاعت است. مردی که قادر است خود را آسیب پذیر کند، به دنیا میگوید:” لعنت به عکس‌العمل‌ها؛ من این هستم، و قبول نمی‌کنم کس دیگری شوم.” او نشان می‌دهد که نیازمند نیست و مقام بالایی دارد.

اکثر مردم، مرد آسیب پذیر را به عنوان مردی گوشه گیر تصور میکنند که به دیگران التماس می کند که او را بپذیرند یا او را آزار ندهند. این آسیب پذیری نیست بلکه ضعیف بودن و تسلیم شدن است.

قسمت اول : قدرت آسیب پذیری

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *