مقاله ای جامع در مورد مشاوره حضوری

مشاوره حضوری چیست؟

مشاوره حضوری: گفتگو یا درمان سنتی از طریق تعاملات چهره به چهره یا حضوری با یک درمانگر دارای مجوز از سلامت روان پشتیبانی می کند. جلسات هفتگی معمولاً در یک محیط اداری به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت برگزار می شود. تحقیقات اشاره می‌کند که روان‌درمانی بدون در نظر گرفتن فرمت می‌تواند علائم افسردگی و روان‌پریشی را کاهش دهد و آن را به اندازه داروهای ضد افسردگی مؤثر می‌سازد.

مشاوره فردی چیست؟

 مشاوره حضوری فرصتی شخصی برای دریافت حمایت و تجربه رشد در زمان های چالش برانگیز زندگی است. مشاوره فردی می تواند به فرد کمک کند تا با بسیاری از موضوعات شخصی در زندگی مانند خشم، افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، چالش های ازدواج و روابط، مشکلات والدین، مشکلات مدرسه، تغییرات شغلی و غیره مقابله کند.

مشاوره فردی (که گاهی اوقات روان درمانی، گفتگو درمانی یا درمان نامیده می شود) فرآیندی است که از طریق آن مراجعان به صورت انفرادی با یک پزشک متخصص بهداشت روانی آموزش دیده در محیطی امن، مراقبتی و محرمانه کار می کنند. مشاوره حضوری به افراد اجازه می دهد تا احساسات، باورها و رفتارهای خود را کشف کنند، خاطرات چالش برانگیز یا تاثیرگذار را بررسی کنند، جنبه هایی از زندگی خود را که دوست دارند تغییر دهند شناسایی کنند، خود و دیگران را بهتر درک کنند، اهداف شخصی تعیین کنند و نیز در جهت تغییر مطلوب آن ها تلاش کنند.

مشاوره فردی، مشاوره ای است که بر نگرانی های فوری یا آینده نزدیک فرد متمرکز است. مشاوره فردی ممکن است شامل مشاوره و برنامه ریزی شغلی، غم و اندوه پس از مرگ یکی از عزیزان یا برخورد با مشکلات در یک شغل قبل از بزرگ شدن باشد. مشاوره فردی یک بحث تک به تک بین مشاور و مراجعه کننده است که فرد متقاضی درمان است. این دو یک اتحاد، رابطه یا پیوندی تشکیل می دهند که اعتماد و رشد شخصی را امکان پذیر می کند.

مزایای مشاوره حضوری

ارتباط غیرکلامی: جلسات حضوری به درمانگر این امکان را می‌دهد که نشانه‌های غیرکلامی را بخواند که از ارتباط کلامی پشتیبانی می‌کند. اطلاعات غیرکلامی می تواند به درمانگر کمک کند تا نیازهای شما را بهتر درک کند. با این حال، اطلاعات غیرکلامی در قالب ویدئو به طور کامل از بین نمی رود. مشاهده محیط مشتری با ویدئو نیز می تواند بینش غیرکلامی بیشتری ارائه دهد، اما یک جلسه تلفنی این مزیت را نخواهد داشت.

مکان خنثی: جلساتی که در مطب درمانگر برگزار می شود می تواند فضایی دور از زندگی روزمره شما را فراهم کند. و مکانی که خنثی به نظر می رسد می تواند راحتی شما را هنگام اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی افزایش دهد.

حمایت فشرده: برخی از نیازهای سلامت روان نیاز به حمایت درمانی مستقیم و حضوری دارند. هنر، موسیقی و بازی درمانی در صورت استفاده حضوری می توانند حمایت موثری را ارائه دهند.

برخی از چالش های مشاوره حضوری در مقایسه با مشاوره آنلاین

هزینه: در برخی موارد هزینه جلسات مشاوره حضوری بیشتر از مشاوره آنلاین است.

دسترسی: رفت و آمد به جلسات درمانی می تواند برای برخی چالش مهمی باشد. ترافیک، مسائل حمل و نقل عمومی و زمان رفت و آمد اضافه می شود. دوری از کار یا اولویت های دیگر نیز می تواند دسترسی به مشاوره حضوری را محدود کند.

زمان بندی: دوره های انتظار طولانی، به دلیل در دسترس نبودن یا برنامه های متفاوت، ممکن است باعث تاخیر در شروع جلسات با یک درمانگر جدید شود.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *