مقاله ای جامع در مورد خدمات مشاوره ای آنلاین(بخش دوم)

مشاوره آنلاین:چگونه ازمشاوره آنلاین بیشترین بهره را ببرید

کلید هر نوع درمانی، آنلاین یا حضوری یافتن درمانگر مناسب برای شماست. صلاحیت ها، تجربه و فلسفه می توانند مهم باشند، اما رابطه ای که با درمانگر ایجاد می کنید اغلب موفقیت درمان شما را مشخص می کند.

یافتن درمانگر آنلاین مناسب می‌تواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد. بنابراین از پرسیدن سؤال، خواندن نظرات و استفاده از هر جلسه مقدماتی رایگان نترسید. یک درمانگر آنلاین شریک شما در بهبودی و رشد خواهد بود، بنابراین مهم است که فردی را انتخاب کنید که به شما احساس درک، حمایت و توجه داشته باشید. شما باید به اندازه کافی به این شخص اعتماد کنید تا به راحتی در مورد موضوعات صمیمی و اغلب دشوار صحبت کنید و در مورد آنچه فکر می کنید و احساس می کنید صادق باشید.

نکاتی دیگر برای استفاده حداکثری از مشاوره آنلاین

 پلتفرم ها و خدماتی که درمانگران آنلاین ارائه می دهند را مقایسه کنید. اما اولویت را به درمانگرانی بدهید که جلسات ویدیویی زنده هفتگی را ارائه می دهند تا بتوانید در زمان واقعی به صورت رو در رو ارتباط برقرار کنید. اگر قبلاً به یک درمانگر حضوری مراجعه کرده‌اید و فقط به دنبال پشتیبانی اضافی هستید، ممکن است سرویس‌های پیامک و پیام‌رسانی مفید باشند، اما بعید است که راه مؤثری برای ایجاد پیوند لازم با یک درمانگر باشند.

چگونه یک درمانگر آنلاین پیدا کنیم؟

اگر به مشاوره آنلاین علاقه دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. به این فکر کنید که چه نوع خدماتی (تلفن درمانی، چت ویدیویی، چت زنده، پیام صوتی یا پیام متنی) را بیشتر مدنظر دارید.

ممکن است یک درمانگر محلی پیدا کنید که خدمات آنلاین ارائه می دهد یا ممکن است سازمان بزرگی را ترجیح دهید که فهرست قابل توجهی از درمانگران را برای انتخاب ارائه دهد.

اما تکالیف خود را انجام دهید و برای خدمات و طرح قیمتی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، اقدام کنید.

چگونه یک درمانگر را مناسب با شرایط خود که موثر در روند بهبودی شما است پیدا کنید؟

مزیت انتخاب یک مشاور آنلاین از یک سرویس شخص ثالث این است که تغییر درمانگر آسان تر است تا زمانی که درمانی مناسب برای خود پیدا کنید.

درک کنید که می خواهید از درمان به چه چیزی برسید. هرچه اهداف خود را برای شروع مشاوره آنلاین واضح تر بدانید، اندازه گیری پیشرفت خود آسان تر خواهد بود و اطمینان حاصل می کنید که بیشترین بهره را از این فرآیند می برید. برای مثال، ممکن است به دنبال کمک باشید تا به مشکل سلامت روانی خاصی رسیدگی کنید، یا با جنبه خاصی از زندگی خود کنار بیایید که کارساز نیست. دلایل شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که آنها را با درمانگر خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که در طول مدتی که با هم هستید به آنها رسیدگی می شود.

با درمانگر خود صادق باشید. بروز احساسات ناراحت کننده یا دردناک در طول درمان معمول است. صحبت را آغاز کنید و احساسات خود را با درمانگر خود در میان بگذارید. اگر صحبت کردن در مورد مسئله ای خیلی سخت است، به آنها اطلاع دهید. هرچه صادق تر باشید، درمانگر شما بهتر می تواند به شما کمک کند.

برای انجام کار آماده باشید. مشاوره آنلاین به چیزی بیش از ورود به سیستم یک بار در هفته نیاز دارد. یک مشاور ممکن است به شما تکالیفی بدهد که بین جلسات انجام دهید یا از شما بخواهد که تکنیک ها را در موقعیت های واقعی امتحان کنید. برای اینکه از این تجربه بیشترین بهره را ببرید، برای صرف زمان و تلاش آماده باشید. و اگر متوجه شدید که اغلب جلسات درمانی را حذف می‌کنید، از خود بپرسید چرا و آن را با درمانگر خود در میان بگذارید.

حواس پرتی را در خانه محدود کنید. صحبت کردن با یک متخصص از داخل خانه شما بسیار راحت است اما اگر جلسات شما توسط بچه ها، سایر اعضای خانواده، همسایه های پر سر و صدا، تماس های تلفنی یا سایر وقفه ها مختل شود، از درمان سود زیادی نخواهید برد. زمانی را برای درمان انتخاب کنید که خانه شما در خلوت ترین حالت خود قرار دارد، از سایر اعضای خانواده بخواهید که مزاحم شما نشوند، تلفنتان را خاموش کنید و سایر برنامه ها را بی صدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد دارید. اگر جلسات شما به طور مکرر به دلیل مشکلات اتصال یا رایانه قطع شود، تجربه درمانی شما آسیب خواهد دید. هر مشکل فنی را که با آن مواجه می‌شوید، برطرف کنید، چه با ارتقای سرعت اینترنت یا به‌روزرسانی نرم‌افزار یا برنامه‌ای که استفاده می‌کنید.

مشاوره آنلاین در مقابل درمان حضوری

مشاوره آنلاین می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و مزایا و معایب آن در مقایسه با مشاوره حضوری می تواند در هر کدام متفاوت باشد. برخی از درمانگران از طریق مطب های خصوصی خود، درمان آنلاین را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر از وب سایت ها یا دایرکتوری های شخص ثالث برای ارتباط با بیماران استفاده می کنند. برخی از این خدمات تماس بین درمانگر و بیمار را به پیام رسانی یا پیامک زنده محدود می کنند، در حالی که برخی دیگر شامل تماس های تلفنی هفتگی یا چت ویدیویی زنده نیز می شوند. و این مورد دومی است که نزدیک ترین تجربه را نسبت به درمان سنتی و حضوری ارائه می دهد و بنابراین به احتمال زیاد همان نتایج را در برخواهد داشت.

در حالی که توانایی برقراری تماس، ایمیل یا پیام با درمانگر خود در بین جلسات زنده می تواند بسیار مفید باشد، کارشناسان معتقدند که تعامل چهره به چهره چه حضوری و چه از طریق بستر آنلاین بسیار موثر است.

مشاوره آنلاین در مقابل چهره به چهره

گزینه های درمانی آنلاین و چهره به چهره به افراد بیشتری اجازه می دهد تا به مراقبت های بهداشت روانی نسبت به قبل دسترسی داشته باشند. چه به صورت مجازی و چه حضوری، می توانید نوع پشتیبانی را که بهترین کار را برای شما دارد، پیدا کنید.

مشاوره آنلاین توانایی برقراری ارتباط با یک درمانگر را از راحتی خانه شما ارائه می دهد. درمان چهره به چهره به شما این امکان را می دهد تا نیازهای سلامت روان خود را به فضایی حمایتی و در عین حال خنثی برسانید.

علاوه بر اطمینان از اینکه یک درمانگر می تواند نیازهای شما را پشتیبانی کند، مشاوره حضوری ممکن است به کار اضافی نیاز داشته باشد. آیا رفت و آمد به مطب درمانگر با برنامه شما مطابقت دارد؟ آیا برنامه شما می تواند منعطف بماند تا در دسترس بودن حضوری درمانگر شما را برآورده کند؟

مشاوره آنلاین ممکن است مستلزم بررسی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در پلتفرم‌های ویدیویی و پیام‌رسانی برای ایمن سازی اطلاعات خود باشد. خدمات رمزگذاری امنیت ارتباطات شما را فراهم می کند، اما درمانگران ممکن است از پلتفرم های مختلفی استفاده کنند که سطوح مختلف امنیت را ارائه می دهند.

هنگامی که تعیین کردید کدام نوع درمان برای شما مناسب به نظر می رسد، می توانید از گزینه های مختلف خدمات مشاوره در کلینیک ما استفاده کنید.

چرا درمان نیاز به تعامل چهره به چهره دارد؟

زبان بدن و سایر نشانه های غیرکلامی نقش مهمی در نحوه ارتباط ما به عنوان انسان ایفا می کنند. حالات چهره، رفتار، حالت و لحن صدای شما می تواند بسیار بیشتر از کلمات شما به تنهایی ارتباط برقرار کند. در یک محیط درمانی، ظرافت‌های ارتباط غیرکلامی می‌تواند برای کمک به درمانگر در تشخیص هرگونه ناسازگاری بین پاسخ‌های کلامی و غیرکلامی شما بسیار مهم باشد. همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مسائلی را که ممکن است مایل نیستید یا قادر به بیان آن‌ها نباشید، تشخیص دهند و معنای واقعی آنچه را که می‌گویید درک کنند.

ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن

به طور مشابه، تعامل چهره به چهره با یک درمانگر – حتی در یک تماس آنلاین ویدئویی – می تواند. به ایجاد ارتباطی بین شما کمک کند که برای موفقیت درمان بسیار مهم است. وقتی می‌توانید احساسات و همدلی‌هایی را که به صورت غیرکلامی با او در ارتباط است ببینید، به جای خواندن پیام‌های نوشته‌شده یا گوش دادن به صدایی بی‌چهره، ایجاد حس اعتماد با او بسیار آسان‌تر است.

علاوه بر اهمیت تعامل چهره به چهره، جنبه های دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام مقایسه مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری در نظر گرفت.

مزایای مشاوره آنلاین عبارتند از:

راحتی: مشاوره آنلاین به این معنی است که می توانید از هر جایی که اتصال اینترنت سریع دارید به کمک دسترسی داشته باشید. و با گزینه‌های مجازی مانند ارسال پیامک و ایمیل، می‌توانید تقریباً از هر کجا و در هر زمان با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید. نیازی به صرف زمان و هزینه برای مراجعه حضوری، تحمل ترافیک یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، یافتن پارکینگ، نشستن در اتاق انتظار، پرداخت هزینه مراقبت از کودک، یا مرخصی گرفتن از محل کار ندارید. بسیاری از موانعی که افراد را از بهره گیری مشاوره حضوری باز می دارد، با راحتی مشاوره آنلاین از بین می رود. خدمات مشاوره آنلاین دسترسی به پشتیبانی درمانی را به سرعت و با دردسرکمی فراهم می کند. و برای برخی از افراد می‌تواند آسان‌تر باشد که اطلاعات خصوصی را هنگام اشتراک‌گذاری آنلاین، فاش کنند.

راحتی و ایمنی: مراجعه به یک درمانگر آنلاین از آسایش و امنیت خانه شما اغلب می تواند به شما کمک کند.

تا انعطاف پذیر شوید و بهتر با احساسات دشواری که ممکن است در طول یک جلسه درمانی ایجاد شود کنار بیایید. اگر مشکلات حرکتی، بیماری مزمن، یا شرایطی دارید که می‌تواند خروج از خانه را دشوار کند. مانند آگورافوبیا یا اختلال اضطراب اجتماعی، مشاوره آنلاین می‌تواند راه‌حل ایده‌آل باشد.

صرفه جویی در زمان: مطالعات نشان می دهد که مشاوره آنلاین 7.8 برابر کمتر از مشاوره حضوری به زمان درمانگر نیاز دارد. به این معنی که درمانگران اغلب می توانند افراد بیشتری را به صورت آنلاین نسبت به حضوری درمان کنند.

انتخاب : مشاوره آنلاین، حتی اگر در یک منطقه دور افتاده زندگی می کنید، یک درمانگر واجد شرایط در دسترس شما است. مهم نیست در کجا زندگی می کنید، انتخاب بیشتر متخصصان آنلاین به این معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که یک درمانگر با تجربه در برخورد با مشکل خاص خود پیدا کنید. ( و امکان دسترسی به درمانگران از سراسر جهان را دارید). با افزایش انتخاب، یکی دیگر از مزایای مهم مشاوره آنلاین به میان می آید: نگه داشتن آن اغلب آسان تر است. تغییر درمانگر تا زمانی که بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

سهولت ارتباط.:هنگامی که فقط یک ساعت در هفته با یک درمانگر ملاقات می کنید. گاهی اوقات دشوار است که همه مسائلی را که در هفته قبل پشت سر گذاشته اید به خاطر بیاورید. اینکه بتوانید بین جلسات زنده به درمانگر خود ایمیل یا پیام ارسال کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا احساسات و مشکلات خود را در زمان بروز آن‌ها بیان کنید. جنبه پیام رسانی برخی از خدمات روان درمانی آنلاین نیز می تواند در پیگیری پیشرفت شما و نظارت بر هرگونه شکست مفید باشد.

حریم خصوصی. بسیاری از مردم هنوز در مورد دریافت درمان برای مشکلات سلامت روان احساس انگ دارند. لذا دریافت مشاوره آنلاین به صورت ناشناس ساده تر از مراجعه حضوری به یک درمانگر است. با اتصال آنلاین، به عنوان مثال، هرگز ترسی از برخورد با شخصی که می شناسید در پارکینگ درمانگر یا اتاق انتظار وجود ندارد.

هزینه: اکثر خدمات روان درمانی آنلاین هزینه کمتری نسبت به درمان حضوری دارند.

دسترسی آسان: مشاوره آنلاین دسترسی آسان تر به پشتیبانی درمانی را برای کسانی که در رفت و آمد به جلسات درمانی حضوری مشکل دارند، فراهم می کند. ارتباط مجازی همچنین می‌تواند اضطراب‌های اجتماعی مرتبط با اشتراک‌گذاری فضاهای فیزیکی با دیگران را کاهش دهد. مردم مناطق روستایی یا کسانی که مشکل حمل و نقل دارند ممکن است دسترسی آسان تری داشته باشند.

کاهش انگ: نیازی نیست کسی در مورد جلسات درمانی شما بداند. شما می توانید انتخاب کنید که از طریق شبکه های درمانی آنلاین ناشناس بمانید. و هیچ کس نمی تواند شما را در حال رفتن به یک جلسه درمانی ببیند مگر اینکه شما بخواهید. بسیاری از سایت‌های درمانی آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند. تا با «نام مستعار» ثبت‌نام کنند که می‌تواند افرادی را که از دریافت خدمات با نام واقعی خود خجالت می‌کشند، جلب کند. مراجعان نباید نگران دیدن افرادی که می شناسند در اتاق انتظار باشند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *