ADHD

پتانسیل پنهان شده ی من زیر دفاع ها

پتانسیل پنهان شده ی من زیر دفاع ها : اگر بیمار بتواند دفاع، هزینه ی به کار بردن آن و عملکرد آن را شناسایی کند، اما همچنان از آن استفاده کند، باید قبل از مواجهه یک مشکل دیگر را بررسی کنیم. اغلب بیماران قادر نیستند که خودشان را از دفاع تفکیک کنند («من همین ام».)هنگامی که بیمار متوجه هزینه های استفاده از دفاع شد، به او کمک کنید تابه چگونگی کارکرد دفاع هم پی ببرد.

برای مثال، ممکن است به او نشان دهید که چطور یک دفاع، احساس را سرکوب می کند، واقعیت را انکار می کند، از کس دیگری محافظت می کند و او را تنبیه می کند. هنگامی که بیمار خود را معادل با دفاعش می شناسد، با دفاع مواجه نشوید. بیمار تصور خواهد کرد که شما به خود او حمله می کنید نه با رفتاری که او را آزار می دهد. معادل دانستن خود با دفاع، یک مشخصه ی مهم سازگاری با محیط است.

برای منفک کردن بیمار از دفاعش، باید به او کمک کنید که تفاوت بین خود به عنوان یک شخص و تجربه ی احساسی اش و نیز تفاوت بین خودش بهعنوان عامل انجام کار و کارهایی که می کند را بشناسد.


زمانی که با دفاع بیمار مواجه می شویم، او را به چالش می کشیم. هدف صرفاً رها کردن دفاع نیست، بلکه خیلی مهمتر از آن، قصد داریم که به تمام پتانسیل بیمار به عنوان یک فرد دست بیابیم. ما او را تشویق می کنیم تا خود
واقعی اش را آشکار کند، خودی که زیر دفاعها پنهان شده بود.

این روش رویارویی با دفاع، تشویقی برای بیماران است تا با چیزی که از آن هراس دارند مواجه شوند و سفر خودسازی را که درواقع همان بازسازی
شخصیت است، آغاز کنند. هرگاه بیمار تصمیم بگیرد که از دفاع خود رها شود، به جستوجوی پتانسیلی می پردازد که در اثر استفاده از دفاع پنهان شده بود.

پتانسیل پنهان شده ی من زیر دفاع ها : دپارتمان پژوهش مرکز مشاوره احیا

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *