بررسی اختلال شخصیت مرزی و احتمال خطر خود تخریبی در این افراد

اختلال شخصیت مرزی و خطر خود تخریبی

اختلال شخصیت مرزی و خطر خود تخریبی: زمانی که در مقابل خود هستید، موفقیت سخت است.

یکی از جنبه های ذاتی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، انگیزه خود تخریبی است که به عنوان زنجیره ای عمل می کند تا آنها را از موفقیت باز می دارد.

آنها ممکن است بر اساس این باور نادرست عمل کنند که خود تخریبی آنچه را که می خواهند به آنها می دهد.

با تعدیل خودویرانگری، افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می توانند زندگی بهتری پیدا کنند و آینده ای را بسازند که می دانند سزاوار آن هستند.

منحصر به فرد بودن این افراد قابل بحث نیست. من با هنرمندان، خالقان، متفکران و فعالان تجاری، نویسندگان، اساتید و افرادی با استعدادهای بی‌نظیر که به دلیل ویژگی‌های اختلال شخصیت مرزی (BPD) مانع شده‌اند، ملاقات کرده‌ام.

یکی از جنبه های ذاتی ، اختلال شخصیت مرزی (BPD) انگیزه برای خود تخریبی است که به عنوان زنجیره ای عمل می کند تا آنها را از موفقیت مسدود کند. بحث در مورد اینکه آیا این از یک منبع خارجی آموخته شده است یا در داخل به عنوان یک مکانیسم حفاظتی ناسازگار ایجاد شده است وجود دارد.

باز کردن این نکته اخیر ممکن است در زمان دیگری مورد بررسی قرار گیرد. در این پست، می‌خواهم زنجیره‌های اختلال شخصیت مرزی (BPD) را بررسی کنم که این افراد را عقب نگه می‌دارد و آن‌ها را با ایدئولوژی نادرستی وصل می‌کند که پس از رنج کافی، آرامش و لذت را تجربه خواهید کرد.

زمانی که در مقابل خود هستید، موفقیت سخت است.

یکی از مؤلفه‌های اصلی کار من با مشتریانم نه تنها شناسایی اساس و انگیزه به سمت خود تخریبی است، که من آن را محتوای اصلی می‌نامم، بلکه تلاش برای افزایش آگاهی برای جلوگیری از آن است. این می تواند به یک مسابقه طناب کشی تبدیل شود. گاهی اوقات باعث می شود که سعی کنم راهبردهای انطباقی را به آنها بیاموزم در حالی که آنها با این ایده آل درونی شده مرتبط می مانند که درد و رنج منجر به عشق، شفقت، مراقبت و ایمنی می شود. این یکی از دلایل اصلی درمان موفقیت آمیز اختلال شخصیت مرزی (BPD) سال ها طول می کشد. این باید من و آنها را در مقابل اختلال شخصیت مرزی (BPD) قرار دهد، نه اینکه بخواهم آنها را متقاعد کنم که باورها، رفتارها و الگوهای ریشه‌دار اختلال شخصیت مرزی (BPD) آنها را به آنچه می‌خواهند یا احساس می‌کنند نیاز دارند، می‌رساند.

لطفاً این را با سرزنش اشتباه نگیرید. این هدف من نیست من سرزنش را یک تمرین بیهوده می دانم، به ویژه در درمان. مقاومت برای رشد فراتر از اختلال شخصیت مرزی (BPD) آنها، چه شناختی، عاطفی یا رفتاری، برای محافظت از آنها وجود دارد. این تخریب عمدی زندگی آنها نیست. آنها بر اساس این باور نادرست عمل می کنند که خود تخریبی آنچه را که می خواهند به آنها می دهد و شخصی که سعی در کمک به آنها دارد فقط آنها را آزار می دهد و آنها را رها می کند و شکستگی آنها را تأیید می کند. این‌ها زمزمه‌هایی در ذهن آنها نیستند، بلکه پیام‌هایی با صدای بلند و با حجم کنسرت AC/DC هستند که نادیده گرفتن آنها تقریبا غیرممکن است.

همسویی با من در برابر اختلال شخصیت مرزی (BPD) یک فرآیند خطی نیست. حداقل در دو دهه ای که من این کار را انجام می دهم هرگز نبوده است. من هم انتظار ندارم که باشد. من درک می کنم که برای رسیدن به نقطه بهبودی علائم – و اکثر کسانی که BPD دارند به بهبودی علائم می رسند – این یک تانگو از همسویی و ناهماهنگی خواهد بود. فقط درجاتی از ضخامت زنجیره ها و خود تخریبی که به عنوان بخشی از اختلال شخصیت مرزی (BPD) آنها رعایت می شود، مربوط می شود.

برنده شدن در ماراتن با بار اضافی بر روی کمر سخت است.

زندگی با اختلال شخصیت مرزی (BPD) و تلاش برای شروع و حفظ روابط مانند دویدن یک ماراتن با کوله پشتی و قرار دادن سنگ در آن در حین حرکت است. در حین دویدن در این مسابقه، انتظار دارید با بقیه همگام باشید و نتایج و تجربیات یکسانی داشته باشید، اما با اختلال شخصیت مرزی (BPD) ، باید سخت‌تر بدوید و این احساس را به شما می‌دهد که طولانی‌تر می‌دوید و مقدر شده است که ببازید. این باعث می شود که باد از هر کسی خارج شود. این چیزی است که برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) که سعی در شروع و حفظ روابط با افراد مهم، دوستان، همکاران و درمانگران دارند.

سنگ ها همان اجزای خود تخریبی هستند که خودتان در کوله پشتی خود قرار می دهید. این باعث می شود روابط با خود و دیگران سخت تر شود. مفهوم محتوای اصلی را که قبلاً به آن اشاره کردم را به خاطر بسپارید: این باور درونی شده که هیچ کس شما را دوست ندارد، و اینکه شما لایق برنده شدن نیستید، پس چرا آن را منفجر نکنید، آنچه را که به عنوان «شرایط خود» می‌دانید، خود تخریب نکنید، یا فقط اصلا اجرا نمیشه هر دو گزینه این انگیزه و باور نادرست را تقویت می کنند که شما سزاوار زندگی ای هستید که سرنوشت آن نابودی است. این حلقه بازخورد منفی با گذشت زمان ایجاد می‌شود و هر چه بیشتر توسط سنگ‌های سنگین در کوله پشتی شما تقویت شود، غیرقابل تحمل‌تر می‌شود.

به عنوان ارائه دهندگان سلامت روان، ما باید به مراجعان در برداشتن آن سنگ ها کمک کنیم، اما این نیاز به زمان، انرژی، فداکاری و تمایل به اعتماد به اینکه شخص دیگری به آنها کمک می کند تا به خط پایان برسند بدون اینکه آن سنگ ها آنها را سنگین کنند، نیاز دارد.

زندگی بدون دکمه خود تخریبی را تصور کنید.

آن تجارب گذشته، عدم حمایت، و خودسرزنش درونی، دکمه خود تخریبی را در بسیاری از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) ایجاد کرد (اختلال شخصیت مرزی و خطر خود تخریبی). فرآیند درمانی ابتدا باید بینشی ایجاد کند تا به آنها کمک کند بفهمند که دکمه خود تخریبی خود را فشار می دهند و تا زمانی که آنها را نگه دارند. با فشار دادن آن، به خاموش شدن ادامه خواهد داد. این بدان معنا نیست که آنها عامل دردها و آسیب های گذشته خود هستند. اما به عنوان بزرگسالان، قدرت انتخاب داریم. بسیاری از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) احساس می‌کنند که چاره‌ای ندارند، به خصوص زمانی که آن مشکلات و علائم اختلال شخصیت مرزی (BPD) مانند سونامی در حال برخورد به یک خرچنگ کوچک در ساحل است.

بینش اولین قدم است و پس از آن تصور کردن زندگی بدون دکمه خود تخریبی شماست. برای انجام آن و رسیدن به آن باید آن را در چشمان خود ببینید. در سناریوی جایگزین، بدون دکمه، فرد فردی را می‌بیند که دوستش دارد و می‌خواهد دوستش داشته باشد، و می‌تواند با اعتماد به نفس صحبت کند و خود واقعی و شفقت، عشق، هوش و بینش خود را در آغوش بگیرد و در عین حال ارتباط را تقویت کند. اینها مؤلفه هایی هستند که من در مشتریانم می بینم که فراتر از کفن باورها، رفتارها و الگوهای ناسازگار اختلال شخصیت مرزی (BPD) آنها رشد می کنند.

با تعدیل آن مسائل، آنها می توانند زندگی بهتر و بهتری پیدا کنند و آینده ای را بسازند که می دانند سزاوار آن هستند. اکثر مشتریان من تصوری از شنا کردن آینده در درون خود دارند زیرا اگر این کار را نمی کردند، با من کار نمی کردند. برخی از آن بسیار می‌ترسند و تصمیم می‌گیرند که با دکمه خود تخریبی خود متعهد بمانند. با این حال، برخی به سختی، بسیار سخت، هر روز، تمام روز، تلاش می‌کنند تا استراتژی‌های انطباقی برای تضعیف میل خود برای خود تخریبی بسازند، زیرا می‌دانند که خود واقعی‌شان دروازه‌ای به سوی زندگی متفاوت بدون نیاز به خود تخریبی است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره 09010134684 تماس حاصل فرمایید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *