ورزش در دوران افسردگی: متاآنالیز اخیر اثرات ورزش بر افسردگی نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد. نشان داده شده است که ورزش تأثیر مثبت قابل توجهی بر خلق و خوی افراد مبتلا به افسردگی دارد. با این حال افسردگی اغلب منجر به کاهش انرژی و تحریف فکر می شود که می تواند شروع به ورزش را سخت تر کند. شناسایی موانعی که شما را از ورزش باز می دارند می تواند به شما کمک کند تا بر آنها غلبه کنید و حرکت کنید. شنا و پیاده روی ابزارهای تیز در زرادخانه سلامت روان من هستند. حتی اگر هنوز احساس ضعف یا اضطراب داشته باشم، پس از یک شنا کوتاه، تقریباً همیشه حداقل یک بلند شدن جزئی را حس می کنم. در حالی که ورزش به تنهایی ممکن است برای غلبه بر افسردگی کافی نباشد، تحقیقات قابل توجهی از آن به عنوان یک مداخله حمایت می کنند. یک متاآنالیز از 41 مطالعه که اثرات ورزش را بر افسردگی بررسی می‌کرد، اندازه اثر بزرگ (انحراف میانگین استاندارد 0.998) را در استفاده از آن برای اختلال افسردگی اساسی نشان داد (Heissel et al.,2023) برای مرجع، این اندازه اثر بزرگتر از آن است که در بسیاری از آزمایشات داروهای ضد افسردگی یافت شده است Schalkwijk و همکاران، 2014. یافته هایی مانند این جرقه حرکتی به سمت «روانپزشکی سبک زندگی» یا استفاده از تغییرات قابل توجه در شیوه زندگی به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع به سلامت روان شده است (Firth et al.,2020) با این حال، تنها زمانی می توانیم از ورزش سود ببریم که بتوانیم ورزش کنیم، و به نظر می رسد افسردگی این موانع نامرئی را ایجاد می کند و همه چیز را بسیار دشوارتر می کند. در زیر پنج ترفند وجود دارد که من برای شناسایی این موانع و عبور از آنها کشف کرده ام.

انجام منظم ورزش چگونه می تواند منجر به افزایش عزت نفس ما شود؟

افزایش اعتماد به نفس با ورزش

افزایش اعتماد به نفس با ورزش: ورزش فواید زیادی دارد که یکی از آنها افزایش عزت نفس است. ورزش باعث می شود احساس راحتی بیشتری با خودتان داشته باشید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید. طبق تحقیقات انجام شده فعالیت بدنی به طور مستقیم و غیرمستقیم با عزت نفس در ارتباط است. یکی از برجسته‌ترین راه‌هایی که ورزش می‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد این است که شما را زیباتر نشان می‌دهد، اما تقویت عضلات و کاهش وزن تنها آغاز راه است. راه های بی شماری وجود دارد که فعالیت بدنی می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد، و در این راهنما، ما به پنج مورد مورد علاقه خود اشاره خواهیم کرد.

1. سلامت روان خود را بهبود بخشید.

ورزش علاوه بر افزایش قدرت بدنی می تواند سلامت روان را نیز بهبود بخشد. نشان داده شده است که افسردگی، اضطراب و خلق و خوی منفی را کاهش می دهد و همچنین عزت نفس پایین و کناره گیری اجتماعی را کاهش می دهد. به جای این احساسات منفی، ورزش باعث افزایش عزت نفس و عملکرد شناختی می شود.

2. استرس را کاهش دهید.

هر شکلی از ورزش، از ایروبیک گرفته تا تمرینات قدرتی و یوگا، می تواند به عنوان یک کاهش دهنده استرس عمل کند. فعالیت بدنی باعث افزایش اندورفین احساس خوب می شود و ذهن را از استرس های روزانه منحرف می کند.

3. احساس موفقیت به دست آورید.

یکی از بزرگترین دستاوردهای ورزش این است که از طریق تمرکز و حرکت بدنی، می‌توانید حس موفقیت‌آمیزی قوی داشته باشید. چه در دوی 100 متر یک زمان قدیمی را شکست دهید یا زمانی را به پیاده روی روزانه خود اضافه کنید، ورزش می تواند به شما احساس غرور در رسیدن به یک هدف خاص بدهد.

4. عملکرد مغز خود را بهبود بخشید.

در طول تمرینات استقامتی، مولکولی به نام ایریسین از طریق یک واکنش زنجیره ای در مغز تولید می شود. دانشمندان بر این باورند که این ماده دارای اثرات محافظت کننده عصبی است و می تواند ژن های دخیل در حافظه و یادگیری را فعال کند. محققان دانشکده پزشکی هاروارد و موسسه سرطان Dana-Farber از طریق آزمایش‌هایی بر روی موش‌ها دریافتند که irisin و FNDC5 در طول تمرینات استقامتی در مغز افزایش می‌یابد.

5. شروع به احساس بهتر کنید.

در کوتاه مدت، نشان داده شده است که ورزش خلق و خوی ما را بهبود می بخشد و بر ذهن ما برای پذیرش افکار مثبت بیشتر تأثیر می گذارد. در درازمدت، ورزش بدنی می‌تواند اعتماد به نفس ما را با ایجاد احساس خوبی نسبت به بدن و توانایی‌هایمان بهبود بخشد. با توجه به دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها، هر فرد باید 150 تا 300 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​ورزش کند تا احساس خوبی داشته باشد. تمرینات قدرتی، کاردیو و رشته های انعطاف پذیر مانند یوگا را ترکیب کنید تا از مزایای یک رویکرد همه جانبه برای تناسب اندام بهره مند شوید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *