ADHD

خط قرمز های یک رابطه

خط قرمز های یک رابطه : اگر زنی به دوست یک شخص بی‌نیاز توهین کند، او بدون هیچ درنگی به آن زن می‌گوید که بس کند و پشت کسانی که برایش اهمیت دارند می‌ایستد. اگر زنی بگوید قرار را باید بعد از ۳۰ دقیقه  این محل ترک کند، او سعی نمی‌کند از طریقی فریبش دهد که بیشتر بماند یا التماسش کند که برگردد، او سرش فریاد نمی‌زند یا راجع‌به رفتارش نطق نمی‌کند. او لبخند می‌زند و می‌گوید:”ملاقاتتان لذت‌بخش بود” و اصراری نمی‌کند.

مرز خود را حفظ کرده و سعی نکنید به حد و مرز دیگران تجاوز کنید.

اکثر مشکلات و سوال‌هایی که آقایان برایم ایمیل می‌کنند در بطن آنها شکست خوردن در تعیین کردن حد و مرز است. یا راجع‌به قرار عاشقانه است، یا خانمی جواب تماس‌هایش را نمی‌دهد، زنی شغلش را مسخره کرده است، یا هرچیز دیگری، به جای این که بلند شود تا به آن زن بگوید چه چیزی را در رابطه‌اش تایید می‌کند و چه چیزی را تایید نمی‌کند.او حس می‌کند مشکل  از خودش است .

معمولا مشکلات به این شکل هستند که:

“او واقعا از من خوشش آمد و شماره موبایلش را به من داد. جواب پیام‌هایم را می‌دهد، اما وقتی سعی می‌کردم او را به قرار ملاقات ببرم، بهانه می‌آورد. پس من هم بیشتر پیام دادم و او گفت که می‌خواهد من را ببیند، اما وقتی هم به قرار دوم آمد، دیر رسیده بود و گفت که باید زود برود. او من را نبوسید. حالا من به او پیام می‌دهم و او هم جواب می‌دهد اما با قرار سوم موافقت نمی‌کند. چه کاری باید بکنم؟”

معمولا، این آقایان نسبت به “بازی‌هایی که زن‌ها در می‌آورند” وسواس دارند یا نمی‌دانند چگونه با “امتحان‌هایی” که خانم‌ها می‌گیرند سرو کله بزنند.

جواب من به این آقایان همیشه یک چیز است: اگر از ابتدا شفاف‌سازی کنید که نمی‌خواهید وارد این بازی‌ها شوید، نه تنها زن‌هایی که به شما جذب شدند دست از بازی درآوردن می‌کشند، بلکه دیگر زن‌هایی که بازی در می‌آورند را نیز جذب نمی‌کنید.

در مثال بالا، من چگونه عمل می‌کنم؟ به او می‌گویم: “هروقت دوست داشتی یکدیگر را ببینیم به من بگو. اگر هم مشتاق نیستی هم مشکلی ندارد.”

بله من واقعا به او این‌چنین می‌گویم. نه با بیانی خشن. بلکه با بیانی صریح.

من همچین چیزی را نزدیک به ۵ تا ۱۰ بار به زنی گفته‌ام. بدون استثنا، کاملا کاملا حیرت زده شدند. اغلب آن‌ها بلافاصله عذرخواهی کردند و گفتند که قصد نداشتند انقدر بی‌ملاحظه باشند. به طرز عجیبی صداقت و تمایلم به رد شدن (یا رد کردن) ،بی‌نیازی‌ام را نشان می‌دهد و اغلب باعث می‌شود که بیشتر به من جذب شوند.

و یکی دو بار هم به من گفته شد “حق با توست، من نمی‌خواهم با تو رابطه عاشقانه برقرار کنم”. و اشکالی هم ندارد. بله، شنیدن آن دردناک است. اما خیلی چیزها در زندگی دردناک است. بیخیال شو. اینگونه بهتر است. او زمان و انرژی زیادی را برای جفتمان حفظ کرد.

توانایی و تمایل شما به ایجاد خط قرمزتان متناسب با میزان نیازمندی‌تان است. آقایانی که نیازمندند و آسیب‌پذیری کمی دارند، حد و مرز خود را شل می‌گیرند، اجازه می‌دهند مردم به زندگی‌شان نفوذ کنند و از رویش رد شوند. این به این دلیل است که آن‌ها بیشتر سعی می‌کنند خود را تغییر دهند تا بتوانند مورد تایید زن‌هایی که می‌بینند قرار بگیرند.

خط قرمز های یک رابطه : برگرفته از کتاب مدل ها

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *