ADHD

قسمت سوم :خودشیفتگی و جبران بیش از حد

قسمت سوم :خودشیفتگی و جبران بیش از حد : بدون توجه به چیز دیگری، آنچه که می خواهید را دنبال کنید و آن را از طریق پایداری و پرخاشگری خالص به دست آورید. این توصیه  را با انواع مختلفی دلیل توجیه می کند ،توضیحاتی از قبیل اینکه  زنان واقعاً نمی دانند چه می خواهند،آنها شمارا مورد آزمایش قرار داده اند،آنها همین را میخواهند اما نمی توانند بیانش کنند و موارد دیگر.

خودشیفتگی اغلب توسط  سالمندان به  دیگر مردان ارتقا می یابد ، به خصوص در بسیاری از فرهنگ های “ماشویی”( آمریکای لاتین ، خاورمیانه ،آسیای شرقی و..) مردان غالباً توسط دیگر مردان خودشیفته بالغی بزرگ می شوند که در روابط راه خود از طریق خودگرایی و خودخواهی یافته اند، بنابراین آنها این صفات را به پسران خود منتقل میکنند. خودشیفتگی در یک رابطه بر این عقیده استوار است که همیشه سلطه گر یا کنترل کننده باشند.

این ترکیبی تیره ای از خودخواهی ،پر مدعا بود و سلطه گریست که  باعث میشود با حداقل رساندن اهمیت دیگران،تنها یک فرد به خواسته هایش برسد.

این استراتژی در نهایت به خودتخریبی میرسد. مردان خود شیفته،اغواگری و روابط عاطفی را به عنوان مسابقه ای میبینند که باید در آن سلطه داشته باشند و برنده شوند نه به عنوان همکاری ای که برای لذت بردن ایجاد شده است.

اگر  در نظر بگیریم که هدف روابط ارزشمند ساختن فرد در زندگی اش باشد، پس به حداقل رساندن اهمیت اطرافیان به منظور جذب آنها به شما باعث می شود روابط ناشایست و سطحی حاصل شود.

مردان خودشیفته با زنان خودشیفته و یا بسیار نیازمندی وارد رابطه میشوند.زنان خودشیفته، از مردان خودشیفته برای تحقق خودبزرگ تر بینی بیشتر و بالا کشیدن خودشان استفاده میکنند.

زنان نیازمند رفتار نادرست یک مرد خودشیفته را با خودشان تحمل می کنند زیرا زن نیازمند دائما در جستجوی احساس عظمت نفس در خودش می باشد.

 و نکته غم انگیز این است که ، این مسئله جواب میدهد – نه بر روی  همه زنان و نه حتی بر روی حتی بیشتر آنها،بلکه بر روی زنانی که اعتماد بنفس کافی ندارند و توقع دارند که مانند آشغال با آنها رفتار شود و در جواب آنها هم مانند آشغال با مردان رفتار میکنند.

زنانی که خود را ارزشمند ببینند رابطه با مرد خودشیفته را  قلباّ قبول نخواهند کرد. او چیزهای درستی را درورای مردبرتر پندار میبیند. اما زنان دارای عزت نفس پایین به ویژه زنانی که دارای مشکلات عاطفی و سابقه سوءاستفاده هستند، به خواست خود و  با خوشحالی خود را به سمت مرد خودشیفته پرتاب کرده و او را همراه با خود به زمین میزنند.

قسمت سوم :خودشیفتگی و جبران بیش از حد

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *